მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებმა, კარიერული და პროფესიული წინსვლის სქემის ფარგლებში, კომპეტენცია დაადასტურეს. ამჯერად კი ახალი გამოწვევა ელოდებათ. წლების განმავლობაში პედაგოგები გამოცდებზე ფიქრითა და აქტივობების დაგეგმვით არიან დაკავებულნი.
სტატუსის მოპოვებისთვის ბრძოლაში დიდი დრო დაიკარგა, თუმცა აისახა კი მასწავლებლების პროფესიული წინსვლა მოსწავლეთა შედეგებზე? ამ კითხვას თავად პედაგოგებიც კი უარყოფითად პასუხობენ. კვლევებით დასტურდება, რომ მოსწავლეთა დიდ ნაწილს წაკითხული ტექსტის გააზრება და ანალიტიკური მსჯელობა უჭირს.
წამყვანისა და მენტორის სტატუსის მსურველებისთვის გამოცდა ზაფხულში ჩატარდება. პედაგოგები, რომლებსაც კარიერული წინსვლა სურთ, აღნიშნავენ, რომ საგამოცდოდ მოსამზადებელი ლიტერატურა იმდენად დიდია, მოსწავლეებზე ფიქრის დრო აღარ დარჩებათ.
„პორტფოლიოს შექმნაზე ვიფიქრო თუ მოსწავლეებზე? შეუძლებელია, შეუთავსო ორივე ერთმანეთს. ან უხელფასო შვებულება უნდა ავიღოთ მასწავლებლებმა და მოვემზადოთ გამოცდებისთვის, ან კარიერული წინსვლის გარეშე დავრჩეთ“.
„ბავშვი აინტერესებს ვინმეს ამ ორომტრიალში?! რა ქნან საწყალმა მასწავლებლებმა, იძულებულნი არიან დაივიწყონ თავიანთი უპირველესი ვალდებულება და „აჰყვნენ ფეხის ხმას“, „ჩაგვიტეხეს ხიდი“ - ბავშვები იქით მხარეს დარჩნენ, ჩვენ - აქეთ“.
„ბავშვებს როდისღა მივხედოთ? რატომ დაეცა მოსწავლეთა ცოდნის დონე? იმიტომ, რომ პედაგოგი ვეღარ იცლის მოსწავლისთვის, მათი საჭიროებიდან გამომდინარე. იმიტომ, რომ პედაგოგი ატარებს ვიღაცისთვის მოსაჩვენებელ გაკვეთილებს და არა მოსწავლეთათვის განკუთვნილს. იმიტომ, რომ პედაგოგები მასწავლებლები კი აღარ არიან, არამედ „ვითომ-ვითომ“ მკვლევრები, რომელთაც ეკონომიური მდგომარეობის გაუმჯობესებისთვის სჭირდებათ უფროსი, წამყვანი ან მენტორის წოდება და არა იმიტომ, რომ სწავლების ხარისხი გააუმჯობესონ“.
„რეფორმას უნდა მოჰქონდეს შედეგად განვითარება, წინსვლა, არც ერთი სფერო არ დაუზარალებია რეფორმას ისე, როგორც განათლება. თან არ დაადგა საშველი, რამდენი მინისტრიც მოვიდა ყველა იწყებს რეფორმას, რა უბედურებაა, ნეტა როდის უნდა დამთავრდეს ეს უთავბოლობა და უნდა დაუბრუნდეს მასწავლებელი ბავშვებს? პედაგოგების გამოცდა, მოსწავლეთა განათლების დონის ამაღლებას კი არა, მათთან ჩამოშორებას გამოიწვევს პედაგოგის მოუცლელობის გამო. ამაზე თუ იფიქრეს?“
„ამდენი მასალა რომ მასწავლებელმა დაამუშაოს, ოჯახიც უნდა დაივიწყოს, მოსწავლეები - თავისთავად!“
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ კი მასწავლებლებს, რომლებიც საგამოცდო პროგრამას აპროტესტებენ, განუცხადა, რომ სტატუსის ამაღლება სავალდებულო არაა. შესაბამისად, პედაგოგებს მხოლოდ ისღა დარჩენიათ - თუ სურთ კარიერული წინსვლა, მოემზადონ გამოცდისთვის.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ