მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საერთაშორისო უფლებადამცველმა ორგანიზაცია HUMAN RIGHTS WATCH-მა ადამიანის უფლებათა დაცვის მიმართულებით 2021 წელი შეაჯამა და საერთო ანგარიში გამოაქვეყნა.
მასში საქართველოს შესახებაცაა საუბარი და სხვა საკითხებთან ერთად, განხილულია ბავშვთა უფლებებიც.
ანგარიშში ვკითხულობთ, რომ საქართველოში დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლის შემდეგ დაახლოებით 50 ათასი ბავშვი განათლების წვდომის გარეშე დარჩა. ამის მიზეზებად კი მაღალმთიან რეგიონებში ცუდი ინტერნეტ კავშირი, ღარიბ ოჯახებში შესაბამისი ელექტრონული მოწყობილობების უქონლობა და ონლაინ სწავლებაში მასწავლებელთა გამოუცდელობა სახელდება.
„2020 წელს პანდემიის დაწყების შემდეგ სკოლებში სწავლა სრულად 155 დღის განმავლობაში შეწყდა, ხოლო კიდევ 84 დღის განმავლობაში ნაწილობრივ, გარკვეული ასაკის ბავშვებისთვის, ზოგ რიონში. იუნისეფის შეფასებით, დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლის შემდეგ საქართველოში დაახლოებით 50,000 ბავშვი დარჩა განათლებაზე წვდომის გარეშე. ბევრი მოსწავლე შეფერხებებს აწყდებოდა დისტანციური სწავლებისას, განსაკუთრებით მაღალმთიან რეგიონებში ცუდი ინტერნეტკავშირის, ღარიბ ოჯახებში შესაბამისი ელექტრონული მოწყობილობების არქონისა და ონლაინ სწავლებაში მასწავლებელთა გამოუცდელობის გამო“,- წერია ანგარიშში.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...