მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო სკოლის მიღმა დარჩენილი ბავშვების სკოლაში დასაბრუნებლად „ტრანზიტულ საგანმანათლებლო პროგრამას“ ახორციელებს. პროგრამის ბენეფიციარები არიან მიუსაფარი ბავშვები (ე.წ. ქუჩაში მცხოვრები და მომუშავე ბავშვები). შესაძლოა პროგრამაში ჩაერთონ სხვა მოწყვლადი ჯგუფის სკოლის მიღმა დარჩენილი ბავშვები.
დოკუმენტებში ვკითხულობთ, რომ აღნიშნული პროგრამა 6 მიმართულებით განხორციელდება:
პროგრამაში ბენეფიციარები ირიცხებიან მიუსაფარი ბავშვების სერვისების მომართვის საფუძველზე, საჭიროების შემთხვევაში ბენეფიციარის საგანმანათლებლო საჭიროებები შეფასდება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მულტიდისციპლინური გუნდის მიერ, მომსახურების მომწოდებელი კომპანია განათლების და მეცნიერების სამინისტროს წარმომადგენლებთან ერთად შეარჩევს და დაიქირავებს მასწავლებლებს, ტრენერებს, კონსულტანტ ფსიქოლოგებს, სოციალურ მუშაკებს და ა.შ.
სამინისტროში იმედოვნებენ, რომ ამ პროგრამის განხორციელებით შესაძლებელი გახდება სკოლის მიღმა დარჩენილი ბავშვების ჩარიცხვა სკოლაში ან პროფესიულ პროგრამებზე, სკოლის მოსწავლეებისთვის სასწავლო პროცესებსა და თანატოლების საზოგადოებაში ინტეგრაციის პრობლემების დაძლევა, სწავლის მოტივაციის სტიმულირება, პიროვნული ზრდა-განვითარება.
„შესაძლებელი უნდა გახდეს სკოლის მიღმა დარჩენილი ბავშვების ინტეგრაციის ბარიერების შემცირება საჯარო სკოლაში პედაგოგების, ადმინისტრაციის წამომადგენლებისა და სკოლის მოსწავლეთა მაქსიმალური მზაობით მოწყვლადი ჯგუფის ბავშვთა მიმღებლობისთვის, მათ მიმართ საზოგადოების შემწყნარებლობის გაღვივებით და სტიგმის დაძლევით“, - ვკითხულობთ პროგრამის დოკუმენტებში.
ამ პროგრამის განხორციელებისთვის განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო 2022-2023 წლებში 350 ათას ლარს დახარჯავს.
შეგახსენებთ, რომ სამინისტრომ გასული წლის გაზაფხულზე პირველად დათვალა საქართველოში სკოლის მიღმა დარჩენილი ბავშვების რაოდენობა, რაც პირველადი მონაცემებით დაახლოებით 10 000 ბავშვს შეადგენდა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ