სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

„უემოციო მასწავლებელი მოსწავლის დაინტერესებას ვერ შეძლებს“ -  ემოციური ინტელექტის განვითარება მნიშვნელოვანია, ესპანური სკოლებისთვის
27-01-2022
-
+


გელაპის ინსტიტუტის კვლევის მიხედვით, ესპანელები ევროპაში ყველაზე ემოციონალური ადამიანები არიან. ეს არა მხოლოდ მემკვიდრეობა, არამედ სკოლების მიღწევაა. ამ ქვეყანაში ბავშვების ემოციური ინტელექტის განვითარებას განათლების ყველა საფეხურზე უდიდესი ყურადღება ექცევა.

პედაგოგი, ფსიქოლოგი და მადრიდის კომპლუტენსეს უნივერსიტეტის ლექტორი ბეგონია იბაროლა თავის ღია ლექციებზე ირწმუნება, რომ ესპანური სკოლა ბოლო ათწლეულში მნიშვნელოვნად განვითარდა, რადგან მოსწავლეთა და მასწავლებელთა ემოციური ინტელექტის ამაღლებაზე ზრუნავდა. ექსპერტი, სწორედ რომ, მომავალ პედაგოგებს ასწავლის, თუ როგორ განუვითარონ მოსწავლეებს EQ (ემოციური ინტელექტი).

მასწავლებელთა მომზადების ესპანურ სისტემას ეფექტურობის მხრივ ერთ-ერთ წამყვანად მიიჩნევენ. მისი ძალა იმაშია, რომ თავდაპირველად პედაგოგები საკუთარ ემოციურ ინტელექტს ივითარებენ. ეს კი კეთდება, არა მხოლოდ იმისთვის, რომ ბავშვებს უკეთ გაუგონან და მართონ საკუთარი გრძნობები, არამედ, ესპანეთში თვლიან, რომ უემოციო მასწავლებელი მოსწავლის დაინტერესებას ვერ შეძლებს. როდესაც ნეირობიოლოგია არ იყო განვითარებული, სწავლება მხოლოდ ინტელექტუალურ პროცესად ითვლებოდა. ახლა კი ამბობენ, რომ ემოციები - მოგონებების წებოა. მასალა ბავშვის მეხსიერებაში რჩება, მხოლოდ მაშინ თუ მასზე შთაბეჭდილება მოახდინა. გამოკითხვის თანახმად, მასწავლებლების 94% დარწმუნებულია, რომ EQ-ს განვითარება მათ პროფესიონალიზმს ამაღლებს. ხოლო საშუალოზე მეტი ან მაღალი EQ ესპანეთში პედაგოგიკის ფაკულტეტის კურსდამთავრებულთა 89%-ს აქვს.

EQ-ს ამაღლების ყველაზე პერსპექტიულ მეთოდად ბეგონია იბაროლა ამბის თხრობის ხელოვნებას (სთორითელინგი) მიიჩნევს. ისტორიებმა ბავშვებს უნდა მისცენ შესაძლებლობა უსაფრთხოდ განიცადონ ძლიერი ემოციები.

ბავშვებს ემოციების მართვას 3-წლიდან ასწავლიან

საინტერესოა, რომ ბავშვები სკოლაში სამი წლიდან მიდიან. 3-დან 6-წლამდე ბავშვებისთვის განკუთვნილი Infantil ბაღს წააგავს. აღნიშნული ასაკობრივი ჯგუფები განლაგებულია სკოლის შენობაში, სადაც ბავშვები 12 წლამდე სწავლობენ.

სამწლიანთა ჯგუფებშივე უვითარებენ ემოციურ ინტელექტს. სკოლაში ყველაზე პატარებს ემოციების ამოცნობას, მიმიკასა და ჟესტებს თამაშით ასწავლიან. 

ბავშვმა სამი წლიდან უკვე ურთიერთობის პირველი წესები იცის: მოსმენა, რიგის დაცვა, წაგების ღირსეულად მიღება და ა.შ. მეტყველების დაწყებისთანავე ემოციების სიტყვიერად გამოხატვა უნდა იცოდნენ: „მიხარია“, „გაბრაზებული“ ან „მოწყენილი ვარ“, „მეშინია“. სხვისი გრძნობების დაცინვა კი დაუშვებელია. 

აკრძალულია ზღაპრებიც სადაც მშიშრებსა და უსაქმურებს დასცინიან. რადგან სწავლება შესაძლებელია წახალისებით, ხოლო ბავშვის გულწრფელობა და ემოციების გამოხატვა - ყველაზე ფასეულია. 

ერთნაირი ლანჩბოქსები და მერხები სანაპიროზე

ესპანეთში მიღებულია, რომ ყველა მოსწავლემ სკოლაში ისადილოს, ლანჩზე კი წინასწარ შერჩეული ხემსი მიიტანოს. თუ დღეს ყველას ყველი აქვს, ხვალ იოგურტი და ხილი მიაქვს - არავითარი უთანასწორობა. მასწავლებლები დედებს მესიჯს წერენ თუ რა უნდა ჩააწყონ ლანჩბოქსში, შემდეგ კი მას ამოწმებენ. 

მოსწავლის დღიურში მისი ჯანმრთელობის ან გუნება-განწყობის შესახებ ჩანაწერი ჩვეული ამბავია. მაგალითად, მშობლებს შეუძლიათ მასწავლებლებს მიწერონ, რომ ბავშვმა კარგად ვერ გამოიძინა ან განაწყენებულია, რადგან ძმასთან იჩხუბა. 

ესპანეთში პანდემიის პერიოდში პოპულარული გახდა გაკვეთილები ღია ცის ქვეშ, პარკებში და სანაპიროებზე. არის სკოლები, რომლებმაც სანაპიროს ტერიტორიაც კი აითვისეს და იქ მერხები განალაგეს. 



ემოციების ზოოპარკი და ინტერაქტიული საქაღალდე საკუთარი თავის შესახებ

მიუხედავად იმისა, რომ დაწყებით სკოლაში თითოეულ კლასს ერთი მასწავლებელი ჰყავს და მოსწავლეები ერთ კაბინეტში სწავლობენ, ეს ექვსი წელი - ერთნაირი არ არის. სწავლების მიზნების მიხედვით დაწყებითი სკოლა დაყოფილია სამ ციკლად: დაწყებითი, საშუალო და გამოსაშვები. 

6-8 წლის მოსწავლეებისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანია EQ. შესაბამისად, საჭიროა ლექსიკის ემოციების გამომხატველი რამდენიმე ათასამდე სიტყვით გაზრდა. ზრდასრულები ცდილობენ, რომ ბავშვმა ემოციების გაკონტროლება ისწავლოს, მაგრამ შეუძლებელია იმის მართვა რაც არ იცი. ამიტომ, მასწავლებელბი მოსწავლეებს რეგულარულად ეკითხებიან - მაგალითად ძალიან უხარიათ თუ ისე რა? გუნება-განწყობის განმსაზღვრელი სტიკერები ესპანურ სკოლებში ბევრად მეტია ვიდრე სხვაგან. რადგან თავად ემოციის გარდა საჭიროა მისი ინტენსივობის დონის შეფასება. 

საზოგადოებათმცოდნეობაზე, რომელსაც მოსწავლეები პირველი კლასიდან სწავლობენ, გარდა იმისა, რომ ადამიანის უფლებების, პროფესიებსა და დაწესებულებების შესახებ სწავლობენ, ემოციების ზოოპარკს თამაშობენ. მაგალითად, ბრაზი -  ლომია, რომელიც ღრიალებს, რადგან რაღაც ისე არ მოხდა, როგორც მას უნდოდა. ბავშვს ასწავლიან, რომ ცხოვრებაში ხშირად არის იმედგაცრუება, მაგრამ ეს უნდა მიიღოს და გზა გააგრძელოს. 

ასევე, მოსწავლეები საკუთარი თავის შესახებ ქმნიან ინტერაქტიულ საქაღალდეს, რომელიც დაყოფილია განყოფილებებად: იდეები, ხასიათი, ფანტაზიები, იმედები, შიშები, გეგმები, სხეული და ურთიერთობა.

ხატვა და მუსიკა ასევე ის საგნებია, რომლებზეც ​EQ​-ს არ ივიწყებენ. მუსიკაზე ასწავლიან არა მხოლოდ სიმღერას, არამედ ფლეიტაზე, ვილოინოზე დაკვრას. ხატვის გაკვეთილზე კი გრძნობების ფერებით გადმოცემას სწავლობენ. 

ხელოვნება ესპანელისთვის წმინდაა. თუ მოსწავლე კარგად სწავლობს, მაგრამ საერთოდ არ იცის ხატვა ან მუსიკალურ ინსტრუმენტზე დაკვრა მას კლასში ტოვებენ. 

ემოციების კონტროლი ისეთივე უნარია, როგორც ცურვა, დარწმუნებულნი არიან ესპანელები

დაწყებითი სკოლის საშუალო საფეხური: ემოციების რეგულირებასა და სტრესთან გამკლავებას ეთმობა.  8-10 წლის ბავშვები იკვლევენ, თუ რა ეხმარებათ სტრესის მოხსნასა და დადებითი ემოციების მიღებაში. გარდა საინტერესო ექსკურსიებისა და ბუნებაში დასვენებისა, მოსწავლეები საქმეთა ნუსხაში წერენ ისეთ მნიშვნელოვან დავალებებს, როგორიცაა - ვარსკვლავებზე დაკვირვება, ლეკვთან ჩახუტება, დაისის გადაღება და ა.შ.

დაწყებითი სკოლის კურსდამთავრებულმა კი უკვე იცის ადამიანის უფლებათა დეკლარაცია, იცნობს დისკრიმინაციის საწინააღმდეგო დოკუმენტებს და სოციალური კონფლიქტის გადაჭრის გზების შესახებ არაერთი იდეა აწუხებს. მათ ასევე იციან თანაგრძნობა, სხვისი ემოციური მდგომარეობის გაგება, აქვთ ღირსების გრძნობა და კარგად მუშაობენ ჯგუფში. 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

განმარტებაში ვკითხულობთ, რომ დასკვნის ოფიციალურად მიღების შემდეგ, ცენტრი აღნიშნულ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს


როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

სკოლების ავტორიზაციის საბჭოს წევრობის კონკურსი გამოცხადდა - ვადები და დეტალები

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს 

სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ

გაკვეთილი უცხო ენის ოთხივე კომპონენტს - listening, speaking, reading and writing მოიცავდა

საინტერესო

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

რატომ და როდიდან ვრთავთ ნაძვის ხეს საახალწლოდ?

ხელოვნური თოვლი და საახალწლო ვულკანი არის მარტივი, სახალისო და შემოქმედებითი ექსპერიმენტები

მიუხედავად იმისა, რომ ნაძვის ხეს სადღესასწაულო დატვირთვა აქვს, ადამიანების ნაწილს, მისი მორთვა ან ძალიან ეზარება, ან უსარგებლო დეკორაციად მიაჩნია

სიახლეები
საზოგადოება