მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლობის მსურველებმა სკოლაში დასაქმებამდე არც თუ ისე მარტივი გზა უნდა გაიარონ. მათ, ვისაც ბაკალავრის დიპლომში „მასწავლებელი“ უწერია, სკოლაში დასაქმებამდე მხოლოდ საგნის გამოცდა უნდა ჩააბარონ, ხოლო მათ, ვისაც განათლება განსხვავებული პროფესიით აქვთ მიღებული, გამოცდის ჩაბარების შემდეგ უნივერსიტეტში მასწავლებლის მოსამზადებელი ერთწლიან პროგრამაზე უნდა ისწავლონ. ყოველივე ამის შემდეგ მასწავლებლობის მსურველებს სკოლაში გამოცხადებულ ვაკანსიაზე კონკურსში მონაწილეობის უფლება ექნებათ, თუმცა არსებობს გზაც, რომლის მიხედვითაც დირექტორს შეუძლია პირი სკოლაში ყოველგვარი კონკურსის გარეშე დაასაქმოს.
ვისი დასაქმება შეუძლია დირექტორს კონკურსის გარეშე? ირღვევა თუ არა კანონი, როდესაც სკოლის ხელმძღვანელი მასწავლებელს სკოლაში ვაკანსიის გამოცხადების გარეშე დაასაქმებს?
დირექტორს უფლება აქვს მოწვეული ან შემცვლელი მასწავლებლები სკოლაში დაასაქმოს კონკურსის გარეშე. როგორც კანონშია განსაზღვრული, სკოლის ხელმძღვანელი ამით კანონს არ დაარღვევს, ვინაიდან ამ ნაბიჯის გადადგმა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების შეუფერხებელი მუშაობისთვის შეიძლება გახდეს აუცილებელი.
რა უნდა შეეძლოს მოწვეულ/შემცვლელ მასწავლებელს და რით განსხვავდებიან ისინი სტატუსიანი პედაგოგებისგან?
მოწვეულ მასწავლებლობის კანდიდატს უნდა გააჩნდეს შესაბამისი საგნის სწავლებისთვის საჭირო კომპეტენცია ან შესაბამის სფეროში მუშაობის პრაქტიკული გამოცდილება. ამასთან, მოწვეული მასწავლებლის საათობრივი დატვირთვა არ უნდა აღემატებოდეს 9 საათს.
შემცვლელ მასწავლებლობის კანდიდატს კი უნდა გააჩნდეს სულ მცირე ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგნობრივი ჯგუფის მიმართულებით ბაკალავრის აკადემიური ხარისხი და უნდა აკმაყოფილებდეს მოწვეული მასწავლებლისათვის დადგენილ მოთხოვნებს. შემცვლელი მასწავლებლის ვალდებულებაა, ჩაანაცვლოს დროებით არმყოფი მასწავლებელი.
მოწვეულ და შემცვლელ მასწავლებლებს სტატუსი არ აქვთ, შესაბამისად, ისინი სხვა პედაგოგებზე ნაკლებ ანაზღაურებას იღებენ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ