მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სახელმწიფო აუდიტის მერი განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროში 2020 წელს ჩატარებული კვლევის თანახმად უწყების გაერთიანებულ (კონსოლიდირებულ) ანგარიშებში დარღვევები გამოვლინდა. კერძოდ, ზედმეტად ელიმინირებულია − 4,882,474 ლარი, ხოლო არ არის ელიმინირებული − 34,399 ლარი.
აუდიტის ანგარიშის თანხმად, ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების პროგრამის ფარგლებში ელიმინირებული თანხები მოიცავს იმ ერთეულებს, რომლებიც არ არიან სამინისტროს კონტროლს დაქვემდებარებული სკოლები, სულ − 18,568,348 ლარი. სამინისტროს განმარტებით, აღნიშნული სკოლების ფინანსური ანგარიშგებები კონსოლიდირებულია მხოლოდ მიღებული დაფინანსების ფარგლებში, რაც ეწინააღმდეგება აღრიცხვის ინსტრუქციის მოთხოვნებს.
აუდიტის ჯგუფმა გამოითხოვა ინფორმაცია აღნიშნული ფინანსური ანგარიშგებების შესახებ, რის შედეგად გამოვლინდა შემდეგი: რიგ შემთხვევებში გადარიცხული თანხები არ არის სრულად ათვისებული და ხარჯად აღიარებული; ასევე არ არის წარმოდგენილი სრული ინფორმაცია ათვისებული ან ხარჯად აღიარებული თანხების შესახებ; რიგ შემთხვევებში გადარიცხული თანხები ათვისებული და, შესაბამისად, ხარჯად აღიარებულია სხვადასხვა კლასიფიკაციით. ამასთანავე, აუდიტის ჯგუფის მიერ იდენტიფიცირებულია ისეთი შიდაჯგუფური სხვადასხვა განხორციელებული ოპერაციები, რომლებიც არ არის ელიმინირებული, კერძოდ: სააგენტოს საჯარო სკოლებისთვის სხვა არაფინანსური აქტივების ოპერაციები, სულ − 10,652,769 ლარი. გადაცემით წარმოქმნილი ოპერაციები, სულ − 21,614,164 ლარი.
„შედეგად, 2020 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით წარდგენილ ფინანსურ ანგარიშგებაში გაზრდილია შემოსავალი და ხარჯი, სულ 27,418,857 ლარით და ჩვენ ვერ მოვიპოვეთ რწმუნება ელიმინირებული თანხის, 18,568,348 ლარის სისწორეზე“, - აღნიშნულია ანგარიშში.
რაც შეეხება საბუღალტრო აღრიცხვის სისტემას აუდიტის ანგარიშის თანახმად, სამინისტროში არ არის შემუშავებული და დანერგილი ერთიანი სააღრიცხვო პოლიტიკა. ერთიანი სააღრიცხვო პოლიტიკის არარსებობა იწვევს არათანმიმდევრულ აღრიცხვიანობას სამინისტროს დაქვემდებარებულ უწყებებში და ზრდის ფინანსურ ანგარიშგებაში დაშვებული უზუსტობების რისკს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...