მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
უმაღლესი სასწავლებლები საგანამანათლებლო პროგრამების კლასტერულ აკრედიტაციას მიიღებენ, უმაღლესი განათლებისა და განათლების ხარისხის განვითარების შესახებ კანონში ცვლილებით განისაზღვრება კლასტერული აკრედიტაციის ცნება, რაც გულისხმობს რამდენიმე საგანამანათლებლო პროგრამის გარკვეული ნიშნით დაჯგუფებას და ერთიან აკრედიტაციას.
ცვლილების შემდეგ უნივერსიტეტებს საშუალება მიეცემა ერთ კლასტერში აკრედიტაციისთვის გააერთიანოს მაქსიმუმ 8 პროგრამა. როგორც კომიტეტზე მომხსენებელმა მინისტრის მოადგილემ ვალერიან გობრონიძემ განაცხადა, ამ შემთხვევაში ეყრდნობიან უცხო ქვეყნების გამოცდილებას.
„დღეს მოქმედი რეგულაციით, უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებები აკრედიტაციისთვის განაცხადს თითოეული პროგრამისთვის ცალ-ცალკე ავსებენ. ცვლილებების შემდეგ კი, დაწესებულება უფლებამოსილი იქნება, სააკრედიტაციოდ, ერთ კლასტერში, შინაარსობრივად დაჯგუფებული პროგრამები წარადგინოს. არაუმეტეს 8 საგანმანათლებლო პროგრამისა. კლასტერი კი განისაზღვრება როგორც უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაციის პროცესის მიზნებისათვის, ასევე, პროგრამის შინაარსის, სწავლების მიზნისა და შედეგების ნიშნით“, – განაცხადა განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის მოადგილე ვალერიან გობრონიძემ.
მისივე თქმით ერთი წლის განმავლობაში აკრედიტაციის პროცესში სწავლის სფეროების კლასიფიკატორის მიხედვით შეფასდება მხოლოდ კონკრეტული სფეროს პროგრამები.
„ეს მოდელი სახელმწიფოს, საზოგადოებას, განათლების სფეროს ექსპერტებს მისცემს საშუალებას გააკეთონ ანალიზი, თუ როგორ ვითარდება უმაღლესი განათლების კონკრეტული დარგი ან სფერო სახელმწიფოში“, – აღნიშნა ვალერიან გობრონიძემ.
მისივე განცხადებით, ცენტრი წლის განმავლობაში გადაამზადებს მხოლოდ იმ სფეროსა თუ დარგის ექსპერტებს, რომელსაც მომავალი წლის განმავლობაში უწევს აკრედიტაცია.
კომიტეტმა მხარი დაუჭირა კანონპროექტის პლენარულ სხდომაზე პირველი მოსმენით განხილვისთვის გატანას.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ