მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„ქოუჩინგი“ და „ქოუჩი“ - ეს სიტყვები განათლების სფეროში განსაკუთრებით ბოლო წლების განმავლობაში დამკვიდრდა. პედაგოგებს აღნიშნულ თემაზე, პერიოდულად, ტრენინგებიც უტარდებათ, თუმცა ბევრისთვის კვლავ გაურკვეველია ამ სიტყვების ზუსტი მნიშვნელობა.
რა არის ქოუჩინგი?
ქოუჩინგი – ესაა პროცესი, რომელიც ადამიანის განვითარებისკენაა მიმართული. ეს არის წარმატების მიღწევის ტექნოლოგია, რომელიც ორიენტირებულია ადამიანის აზროვნების გაფართოებაზე. თავად ქოუჩინგის პროცესში პირი კონცენტრირდება საკუთარ შესაძლებლობებზე, დგამს გააზრებულ ნაბიჯებს, რაც საბოლოოდ, მის ცხოვრებას სასიკეთოდ ცვლის. ქოუჩინგის პროცესში ძირითადი მნიშვნელობა კითხვების სწორად დასმას ენიჭება. კითხვებზე პასუხის საშუალებთ კი ადამიანი მიდის გაცნობიერებამდე.
ვინ არის ქოუჩი?
ქოუჩი სხვადასხვა ტექნიკით ეხმარება პირს საკუთარ თავში ჩაღრმავებაში, ძლიერი მხარეების გააზრებასა და სუსტის გაძლიერებაში. პროფესიონალი ქოუჩი სპეციალურ ტექნიკებს და მეთოდებს ფლობს, მასთან მუშაობის შედეგად ადამიანი იწყებს საკუთარი რესურსების და უანარების გამოყენებას და ეძებს მიზნებამდე მისასვლელ ყველაზე ოპტიმალურ გზებს.
როგორ გამოიყენება ქოუჩინგი განათლებაში?
ქოუჩინგი სასკოლო სისტემაში მასწავლებლის პროფესიულ და მოსწავლის პიროვნულ ზრდაზეა ორიენტირებული. მასწავლებლების გადამზადება და მათთვის ქოუჩინგის ინსტრუმენტების სწავლება ხელს უწყობს, რომ მოსწავლემ არა მხოლოდ დაისწავლოს საგანი, არამედ იმუშაოს საკუთარ თავზე, აღმოაჩინოს პიროვნული უნარ-ჩვევები და შესაძლებლობები. ქოუჩინგის გამოყენებით მასწავლებლებს შეუძლიათ განვითარდნენ თავადაც როგორც პიროვნულად, ასევე პროფესიულად. მოსწავლეებთან ქოუჩინგი პედაგოგებს ასევე ეხმარება, თითოეული მოსწავლე აქტიურად ჩართონ სასწავლო პროცესში. მასწავლებლები ამ გზით მოსწავლეს „აიძულებენ“, გააცნობიეროს საკუთარი შესაძლებლობები, ეხმარებიან მიზნების დასახვაში, ქცევების განვითარებასა და შეცვლაში. პროცესის დროს პედაგოგებს მოსწავლეები ნაბიჯ-ნაბიჯ, დროში გაწერილი ქმედებებით მიჰყავთ მიზნამდე და რაც მთავარია, ქოუჩინგი ეხმარება მასწავლებელს, გაააზრებინოს მოსწავლეს, თუ როგორ უნდა იმუშაოს დამოუკიდებლად თვითგანვითარებაზე, როგორ შეიმეცნოს მეტი დამოუკიდებლად, სხვების სწავლების გარეშე.
იხილეთ ასევე: „ქოუჩი“, „ტუტორი“, „მატრიცა“ - გაეცანით მასწავლებლის პროფესიულ ლექსიკონს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
განმარტებაში ვკითხულობთ, რომ დასკვნის ოფიციალურად მიღების შემდეგ, ცენტრი აღნიშნულ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ