მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
უფროსი მასწავლებლის სტატუსი 34 813 პედაგოგს აქვს, თუმცა მათი ნაწილი უთანასწორობაზე საუბრობს. მიუხედავად ერთნაირი სტატუსისა, უფროსი მასწავლებლები კატეგორიებად გადანაწილდნენ.
პედაგოგები აღნიშნავენ, რომ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ ისინი „დაახარისხა“ მას შემდეგ, რაც სტატუსის ამაღლების გამოცდაზე გასვლის უფლება მხოლოდ მათ მისცა, ვისაც საგნის გამოცდა 7 და 10 კრედიტზე აქვთ ჩაბარებული.
სტატუსის ამაღლების მსურველმა უფროსმა მასწავლებლებმა, ვისაც საგნობრივი კომპეტენცია 1 ან 4 კრედიტზე აქვთ დადასტურებული, ჯერ საკუთარი საგნის გამოცდა უნდა ჩააბარონ და მაქსიმალური ქულის ნახევარი მაინც უნდა მიიღონ, შემდეგ კი მათ პროფესიული წინსვლის საშუალება მიეცემათ. სწორედ ამიტომ პედაგოგები etaloni.ge-სთან ამბობენ, რომ ერთი სტატუსის მქონეები განსხვავებულ პირობებში არიან.
„უფროსის სტატუსის მონიჭება რა მოწყალების გაღება იყო, თუ შემდეგ შეგვზღუდავდნენ? არასამართლიანია ეს დამოკიდებულება. ერთი სტატუსის ქვეშ განსხვავებულ პირობებში არ უნდა გვაყენებდნენ პედაგოგებს, თუ მოგვანიჭეს სტატუსი, პროფესიული წინსვლაც არ უნდა შეგვიზღუდონ“.
„პრაქტიკოსი“ რატომ ამოიღეს სქემიდან? ვყოფილიყავით ისევ პრაქტიკოსის სტატუსით და თუ არ ვიმსახურებდით წინსვლას, ნურც უფროსის სტატუსის მოპოვების უფლებას მოგვცემდნენ კრედიტებით. ახლა ზემოდან გვიყურებენ იმ მასწავლებლებს, ვინც კრედიტები ვაგროვეთ და კარიერული წინსვლისთვის გრძელი გზის გავლა მოგვიხდა. ჩვენი ბრალია, რომ კრედიტომანია შემოიღეს? სამინისტროს გადაწყვეტილებებზე მასწავლებლები რატომ უნდა ვაგებდეთ პასუხს? რომ გცოდნოდა, კრედიტებით მიღებული სტატუსი ასეთი დამადლებული იქნებოდა, ალბათ, უფრო მეტად მოვინდომებდით, რომ საგანი უკეთესად ჩაგვებარებინა თავის დროზე“.
„არ ვარ წინააღმდეგი, რომ პროფესიული წინსვლის უფლება სწორედ მათ ჰქონდეთ, ვისაც საგანი წარმატებით აქვთ ჩაბარებული, თუმცა ვერ ვხვდები, რა საჭირო იყო ერთი სტატუსის მონიჭება და მის ქვეშ პედაგოგების დახარისხება. მაშინ სქემაში ჩაიწეროს პირველი და მეორე კატეგორიის უფროსი მასწავლებელი და კანონით განგვასხვავონ. მართალია, ბევრი უფროსი მასწავლებელი არც ეცდება წამყვანისა და მენტორის გამოცდაზე გასვლას, მათ მიღებული სტატუსიც აკმაყოფილებთ, მაგრამ ვისაც კარიერული წინსვლა სურს, ეს უნდა შეეძლოს ზედმეტი გამოცდების ჩაბარების გარეშეც“.
ასე ფიქრობენ ის უფროსი მასწავლებლები, რომლებმაც სტატუსის მისაღებად უამრავი აქტივობა შეასრულეს, რომ კრედიტები დაეგროვებინათ და სამსახურის გარეშე არ დარჩენილიყვნენ. სამინისტროს დამოკიდებულება კი ნათელია, სტატუსის ამაღლების მსურველებმა ჯერ საგნობრივი კომპეტენცია უნდა დაადასტურონ და შედეგი გაიუმჯობესონ, შემდეგ კი ექნებათ უფლება, წამყვანისა და მენტორის გამოცდაზე გავიდნენ და სტატუსი აიმაღლონ.
იხილეთ ასევე: სისტემაში 35 ათასამდე უფროსი მასწავლებელია - რამდენი პრაქტიკოსი, წამყვანი და მენტორია სქემაში?
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...