მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლების სამუშაო მარტივი ნამდვილად არ არის. მათ ყოველდღიურად უამრავ გამოწვევასა და პრობლემასთან გამკლავება უწევთ. ამავდროულად, კი მათი მენტალური მდგომარეობა უარესდება. კვლევის თანახმად, რომელიც 2021 წელს მასწავლებელთა კეთილდღეობის ინდექსმა ჩაატარა, ირკვევა, რომ მასწავლებლების ფსიქიკური ჯანმრთელობა ახლა უარესია, ვიდრე Covid-ის პანდემიის პიკშის დროს იყო.
აღნიშნული კვლევა დიდი ბრიტანეთში ჩატარდა. აღმოჩნდა, რომ იმ მასწავლებლებისა და განათლების სფეროში დასაქმებულ ადამიანთა რიცხვი, რომლებიც თავიანთი სამუშაოს გამო ფსიქოლოგიურად ან ფიზიკურად იტანჯებიან, იზრდება. ამ ფაქტს კიდევ უფრო საყურადღებოს ის ხდის, რომ პედაგოგებს იმაზე მეტი პრობლემა აქვთ, ვიდრე COVID-ის კრიზისის დროს.
მოხსენებაში ნათქვამია, რომ მასწავლებელთა მზარდი რაოდენობა სამსახურში განიცდის ქცევით, ფსიქოლოგიურ ან ფიზიკურ სიმპტომებს - მათ შორის პანიკის შეტევებს, შფოთვას, დეპრესიას, უძილობას, კონცენტრაციის გაძნელებას, გუნება-განწყობის ცვალებადობას, ჭარბ კვებას და ცრემლდენას.
მასწავლებელთა კეთილდღეობის ინდექსის კვლევის მიხედვით, ყოველ მეხუთე თანამშრომელს (19%) პანიკური შეტევები და ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული სხვა სიმპტომები აწუხებდა. ეს მაჩვენებელი გასულ წლებთან შედარებით, ფაქტობრივად, უცვლელია, რაც იმას ნიშნავს, რომ საგანმანათლებლო სფეროში დასაქმებულ ადამიანთა მდგომარება არ უმჯობესდება.
სამუშაოსა და პირადი ცხოვრების დაბალანსების პრობლემა, გადაჭარბებული დატვირთვა ისევ იმ საკითხებად რჩება, რაც პედაგოგების ფსიქიკურ ჯანმრთელობაზე უარყოფითად აისახება. მას შემდეგ კი, რაც ჩვენს ცხოვრებაში პანდემია გაჩნდა, ეს ზეწოდა კიდევ უფრო გაიზარდა. იმ მასწავლებლებისა და საგანმანათლებლო სფეროში დასაქმებული ადამიანების წილი, ვინც Covid-19-ს ფსიქიკურ ჯანმრთელობაზე ცუდად მოქმედ ფაქტორად ასახელებენ, გაიზარდა. თუ 2020 წელს მათი პროცენტული წილი 33% იყო, 2021 წლის მდგომარეობით 62% გახდა.
დაწყებითი სკოლის ერთ-ერთმა დირექტორმა თქვა, რომ ფართო საზოგადოება COVID-ით დაღლილი და სასოწარკვეთილია, ხალხი ნორმალურ ცხოვრებასთან დაბრუნებას ცდილობს, თუმცა მასწავლებლები კვლავ ფრონტის წინა ხაზზე რჩებიან.
მან თქვა: „მესიჯი მთავრობისგან არის ის, რომ პანდემია დასრულდა, ყველაფერი ნორმალურ რიტმში დაბრუნდა, მაგრამ ჩვენ, სკოლებში ძალიან შორს ვართ ამისგან - ჩვენ ჯერ კიდევ მის გულში ვცხოვრობთ. ყოველდღე ვიღებ გადაწყვეტილებებს, რომლებიც მაშინებს. მე არ ვარ მედიკოსი, მე მასწავლებელი ვარ, მაგრამ ყველა მოელის, რომ ვიყო Covid-ის ექსპერტი. მეშინია, რომ ერთ დღეს არასწორ გადაწყვეტილებას მივიღებ და ვინმე დაშავდება.
ამ სიტყვებიდანაც ჩანს, თუ როგორ გაიზარდა პანდემიისას მასწავლებელთა სტრესის დონე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცენტრის განცხადებაში განსაზღვრულია თითოეული საგნის მაქსიმალური ქულა და საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა
2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„არც მე გადავწყვეტდი პედაგოგობას, რომ არ მენახა, რატომ ეძებდნენ ბიჭ კადრს...“
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...