„მასწავლებლებმა დღემდე ბევრჯერ დაადასტურეს, რომ ამ პროფესიის ღირსეული წარმომადგენლები არიან“-თბილისის N217 სკოლის დირექტორი რუსუდან ქელდიშვილი
01-03-2022
დაკოპირებულია
-
+
სასკოლო ცხოვრება მუდმივი სიახლეების ფონზე ვითარდება. ახალი გადაწყვეტილებები და ცვლილებები ყოველდღიურობად იქცა, შესაბამისად სკოლების დირექტორები ამ ვითარებაში მუდმივად გადაწყვეტილებების მიღების პროცესში არიან.
etaloni.ge თბილისის N217 საჯარო სკოლის დირექტორს რუსუდან ქელდიშვილს აქტუალურ საკითხებზე ესაუბრა:
- როგორ ფიქრობთ, რამდენად მიმზიდველია ახალგაზრდა თაობისთვის პედაგოგის პროფესია და რატომ?
- მასწავლებლის პროფესია ერთ-ერთი რთული პროფესიაა, სხვა პროფესიებს შორის. მასწავლებელი მოწოდებით უნდა იყო, გიყვარდეს ბავშვები, ზრუნავდე მათ აღზრდა-განათლებაზე და პასუხისმგებლობას გრძნობდე მათ მომავალზე. ამ თვისებებით დაჯილდოებული ახალგაზრდებისათვის რასაკვირველია მიმზიდველი პროფესიაა. მასწავლებლის პროფესიას მიმზიდველს ხდის ასევე, გაზრდილი ანაზღაურება, განვითარების და წინსვლის პერსპექტივა. აქედან გამომდინარე ახალგაზრდა თაობისათვის პედაგოგობა მიმზიდველ პროფესიად მიმაჩნია.
- თქვენი აზრით რამდენად არის განათლების სისტემაში კადრების დეფიციტი?
- არ მგონია განათლების სისტემაში იყოს კადრების დეფიციტი, რასაც ადასტურებს pedagogi.ge-ზე ვაკანსიების რაოდენობა.
- რას ფიქრობთ ზაფხულში დაგეგმილი მასწავლებლების გამოცდების შესახებ? რამდენად ეფექტურად მიგაჩნიათ გამოცდებით მასწავლებლის კომპეტენციის შეფასება?
- მასწავლებლის კომპეტენციის ეჭვქვეშ დაყენებას არ მივესალმები, რადგან მასწავლებლებმა დღემდე ბევრჯერ დაადასტურეს, რომ ამ პროფესიის ღირსეული წარმომადგენლები არიან; რაც შეეხება ზაფხულში დაგეგმილ გამოცდებს, რომელიც შეაფასებს მასწავლებლის წინსვლას, პროფესიულ ზრდას, სიახლეების დანერგვას პრაქტიკაში და მიმართულია სტატუსის ასამაღლებლად, მიმაჩნია რომ აუცილებელია, რადგან სტატუსის ამაღლება მოითხოვს დამატებით ძალისხმევას და ჩართულობას სასკოლო ცხოვრებაში, როგორც ფორმალური ისე, არაფორმალური განათლების გზით.
- როგორ აფასებთ დისტანციური სწავლების ხარისხს არა მარტო თქვენი სკოლის მაგალითზე, არამედ საერთოდ?
- დისტანციური სწავლება იყო იძულებითი გამოწვევა, (პანდემიიდან გამომდინარე) რომელსაც როგორც მთლიანი განათლების სისტემა, ასევე ჩვენი სკოლაც დადებითად გაუმკლავდა. პირველ წელს სწავლების ხარისხი უკეთესი იყო, რადგან დისტანციური სწავლება სიახლეს წარმოადგენდა და მოტივაციაც მაღალი იყო, თუმცა სინანულით უნდა ავღნიშნო, რომ მომდევნო წლებში იკლო მოტივაციამაც და სწავლების ხარისხმაც; განსაკუთრებით მაღალ კლასებში. ვფიქრობ, დროა სრულად პირისპირ სწავლებაზე გადასვლის.
- თქვენ როგორც დირექტორს, რა გასწავლათ პანდემიამ?
- პანდემიამ მასწავლა, რომ არ არსებობს გამოწვევა, რომელსაც ვერ გაუმკლავდები. საჭიროა სწორად შეაფასო რისკები და გამოიყენო შენი შესაძლებლობები.