მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
უფროსმა, წამყვანმა და მენტორმა მასწავლებლებმა სტატუსის მოსაპოვებლად გრძელი გზა გაიარეს.
საგნობრივი კომპეტენციის დადასტურება და პროფესიული უნარების გამოცდის ჩაბარება, აქტივობები კლასში, შიდა და გარე შეფასება - ეს ის მცირე ჩამონათვალია, რომელთა შესრულებაც მასწავლებლებს კარიერული წინსვლის გამო მოუწიათ.
მოგეხსენებათ, პედაგოგებს, რომლებიც საგანში 60%-იან ბარიერს ვერ ლახავდნენ, შანსი მიეცათ, სტატუსი კრედიტებით მოეპოვებინათ. კერძოდ, მათ ეთვლებოდათ გამოცდაზე მიღებული დაბალი ქულაც, რომელიც 1,4 და 7 კრედიტის შესაბამისი იყო. დამატებით კი მათ კრედიტები სხვა სავალდებულო აქტივობებით უნდა შეევსოთ, რის შემდეგაც სტატუსს მიიღებდნენ. ამ გზით უფროსის სტატუსი ათასობით მასწავლებელმა მოიპოვა, მათი ნაწილი უფროსის სტატუსს არ დასჯერდა და წამყვანიც კი გახდა. გამოცდის ჩაბარების შემდეგ წამყვანის სტატუსის მისაღებად ძირითადი მოთხოვნები კვლევის ჩატარება, ასევე შიდა და გარე დაკვირვების წარმატებით გავლა იყო.
მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემაში შესული ცვლილებების შემდეგ იმ უფროსმა და წამყვანმა მასწავლებლებმა, რომლებმაც საგნის გამოცდაზე 50%-ზე ნაკლები შედეგი მიიღეს ახლა კი კარიერული წინსვლა და სტატუსის ამაღლება სურთ, საგნობრივი კომპეტენცია ხელახლა უნდა დაადასტურონ.
კანონის მიხედვით, წამყვანი მასწავლებლის სტატუსი შეიძლება მიენიჭოს უფროს მასწავლებელს, რომელსაც უფროსი მასწავლებლის სტატუსის მისანიჭებლად ჩაბარებული აქვს საგნის გამოცდა ან საგნობრივი კომპეტენცია დადასტურებული აქვს არანაკლებ 50%-ანი შედეგით, ან უფროსი მასწავლებლის სტატუსი მინიჭებული აქვს დოქტორის აკადემიური ხარისხის საფუძველზე. წინააღმდეგ შემთხვევაში, უფროსი მასწავლებელი უფლებამოსილია განმეორებით ჩააბაროს საგნის გამოცდა წამყვანი მასწავლებლის სტატუსის მოსაპოვებლად.
იგივე მოთხოვნაა მენტორის სტატუსის მისაღებადაც:
„მენტორი მასწავლებლის სტატუსი შეიძლება მიენიჭოს წამყვან მასწავლებელს, რომელსაც უფროსი მასწავლებლის სტატუსის მოსაპოვებლად ჩაბარებული აქვს საგნის გამოცდა ან საგნობრივი კომპეტენცია დადასტურებული აქვს არანაკლებ 50%-ანი შედეგით, ან უფროსი მასწავლებლის სტატუსი მინიჭებული ჰქონდა დოქტორის აკადემიური ხარისხის საფუძველზე. წინააღმდეგ შემთხვევაში, წამყვანი მასწავლებელი უფლებამოსილია განმეორებით ჩააბაროს საგნის გამოცდა მენტორი მასწავლებლის სტატუსის მოსაპოვებლად“.
წამყვანობისა და მენტორობის მსურველთა გამოცდა წელს პირველად ჩატარდება და მასზე გასვლის უფლება სწორედ იმ უფროს და წამყვან პედაგოგებს ექნებათ, რომლებმაც საგნობრივი კომპეტენცია მინიმუმ 50%-იანი შედეგით დაადასტურეს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცენტრის განცხადებაში განსაზღვრულია თითოეული საგნის მაქსიმალური ქულა და საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა
2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
აღსანიშნავია, რომ მსგავსი აქტივობები და ღონისძიებები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას ხელს უწყობს
„არც მე გადავწყვეტდი პედაგოგობას, რომ არ მენახა, რატომ ეძებდნენ ბიჭ კადრს...“
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...