მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებისთვის სტატუსის 3 სახე არსებობს - უფროსი, წამყვანი და მენტორი. მას შემდეგ რაც ჩანაწერი „პრატიკოსი“ პროფესიული და კარიერული წინსვლის სქემიდან გაქრა, პედაგოგთა ყველაზე დაბალი სტატუსი უფროსი გახდა.
კარიერული წინსვლისთვის პედაგოგებს ბევრი ვალდებულების შესრულება მოუწიათ. მათ შორისაა საგნობრივი კომპეტენციის დადასტურება, კვლევის ჩატარება, გარე დაკვირვების გავლა და უამრავი ბიუროკრატიული საქმიანობა.
ბევრ მასწავლებელს ჰგონია, რომ მიღებული სტატუსი სამუდამოა და ისინი კარიერული წინსვლის სქემაში მუდმივად იქნებიან ჩართულები, თუ ერთხელ მოიპოვებენ სტატუსს. ამ საკითხზე გაუგებრობაა ხოლმე მასწავლებლობის მსურველთა შორისაც, რადგან ისინი მიიჩნევენ, რომ თუ პედაგოგთა გამოცდას ჩააბარებენ და შემდეგ მასწავლებლის საგანმანათლებლო პროგრამას გაივლიან, მათ უფროსის სტატუსი ავტომატურად მიენიჭებათ. რეალურად კი სტატუსი მხოლოდ მაშინ აქვს პედაგოგს/მასწავლებლობის მსურველს, როდესაც ის სკოლაში მუშაობს. თუ მასწავლებელი სამსახურს დატოვებს, ის პროფესიული და კარიერული წინსვლის სქემაშიც აღარ იქნება, შესაბამისად, შეუჩერდება მოპოვებული სტატუსი, თუნდაც მენტორი იყოს.
რა შეიძლება გახდეს სტატუსის შეჩერების საფუძველი?
„უფროსი/წამყვანი/მენტორი მასწავლებლის სტატუსის შეჩერების საფუძველია ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებასთან მასწავლებლის შრომითი ურთიერთობის შეწყვეტა. ამ შემთხვევაში შესაბამისი ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება მიმართავს მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნულ ცენტრს შესაბამისი პირისათვის მასწავლებლის სტატუსის შეჩერების მოთხოვნით.
უფროსი/წამყვანი/მენტორი მასწავლებლის შრომითი ურთიერთობის შეწყვეტის გამო სტატუსის შეჩერების შემთხვევაში, მასწავლებელი, სტატუსის აღდგენის მიზნით. მიმართავს იმ ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებას, რომელთანაც წარმოიშობა ახალი შრომითი ურთიერთობა.
შეუძლია თუ არა პედაგოგს სტატუსის აღდგენა?
„უფროსი/წამყვანი/მენტორი მასწავლებლის მიერ სტატუსის აღდგენის საფუძველია ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებასა და მასწავლებელს შორის შრომითი ურთიერთობის აღდგენა/ახალი შრომითი ურთიერთობის წარმოშობა.
მასწავლებლის/სპეციალური მასწავლებლის სტატუსი ჩერდება და აღდგება შესაბამისი ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების დირექტორის ბრძანების საფუძველზე. შესაბამისი ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება ვალდებულია, აღნიშნულის შესახებ ინფორმაცია დაუყოვნებლივ ასახოს ელექტრონულ სისტემაში“, - წერია მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემაში.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ღონისძიებას უამრავი სტუმარი ესწრებოდა
16 დეკემბერს კი, მე-8 კლასის მოსწავლეებმა ინგლისური ენის მასწავლებლის სოფიო ალფაიძის ორგანიზებით ჩაატარეს ინგლისურენოვანი ღონისძიება
როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა