მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
21 მარტი დაუნის სინდრომთან დაკავშირებით, ცნობიერების ამაღლების დღეა.და სოციალლურ ქსელს ფერადი წინდები მზეები თუ ბრტყელი ფრაზები - „მზის შვილები“... „ჩვენ არ ვითვლით ქრომოსომებს“... იპყრობს, თუმცა რამდენად გულწრფელია ამ დროს საზოგადოება - ესაა საკითხავი. გვერდიდან რაღაცებზე მსჯელობა ბევრად მარტივია, მაგრამ ახლა ამ საკითხის განხილვას არ ვაპირებთ. სოციალურ ქსელში გავრცელდა მარიამ ხურცილავას პოსტი, რომელიც ზუსტად ასახავს იმ მშობლების განწყობას, ვის შვილებსაც დაუნის სინდრომი აქვთ. სტატუსს etaloni.ge უცვლელად გთავაზობთ:
ცოტა გრძელი ტექსტი გამომივა , მაგრამ შევეცდები აგიხსნათ ჩემი, როგორც დაუნის სინდრომის მქონე ბავშვის მშობლის პოზიცია და არა მარტო ჩემი(უამრავი მშობელი ფიქრობს ესე) ჭრელ წინდებთან დაკავშირებით. დამეთანხმებით ბაღის და 1,2,3... კლასის მოსწავლეებს წარმოდგენა არ აქვთ რას ნიშნავს ქრომოსომა და როგორც არ უნდა ვეცადოთ ახსნა ვერ გავაგებინებთ. ამისთვის საჭიროა გარკვეული ასაკი და ცოდნა. ჭრელი წინდების და მზეების გამოფენით ბაღებსა და სკოლებში თქვენდაუნებურად აძლიერებთ სტიგმას და პოზიტიურ დისკრიმინაციას. ბავშვები რეალურად ვერ აღიქვამენ რა ხდება და ჩვენი შვილების „სიმბოლოდ“ მათ წარმოდგენაში რჩება „ნასკი“ და მზე. აქვე ვამტკიცებთ იმასაც რომ საზოგადოებამ უნდა მიიღოს ეს ადამიანები სრულფასოვან წევრებად და ამავდროულად ყოველი წლის 21 მარტს ბაღებსა და სკოლებში ბავშვებს ვაგრძნობინებთ რომ ისინი განსხვავებულები არიან და ეს დღე კონკრეტულად მათ ერთით მეტ ქრომოსომას ეთმობა. ამ დროს თან ვამბობთ რომ ქრომოსომებს არ ვითვლით. ერთმანეთის საწინააღმდეგო ქმედებებია ხვდებით? 21 მარტი არის დაუნის სინდრომის შესახებ ცნობიერების ამაღლების დღე, მთელი მარტის თვე. რა თქმა უნდა ცნობიერების ამაღლებაზე უნდა ვიმუშაოთ და ჩვენი წვლილი შევიტანოთ ყველამ, მაგრამ ძალიან დიდი სიფრთხილით. თავის დროზე ამ წინდამ თავისი წვლილი შეიტანა ინფორმაციის გავრცელებაში, თუმცა უკვე ძალიან გამაღიზიანებელია „ნასკთან“ გაიგივება. ჩემი ორივე შვილი ბაღის ასაკისაა, არც ერთი არ გავუშვი 21 მარტს ბაღში. იმის შიში მქონდა ვინმეს არასწორად არ მიეწოდებინა ინფორმაცია ჩემი უფროსი შვილისთვის თავის ძმასთან დაკავშირებით. რა უნდა აეხსნათ ? რატომ არის თავისი ძმის „სიმბოლო“ ნასკი ? რატომ არის კონკრეტულად ეს ერთი დღე დაჩისთის და არა მისთვის ? თუ კარგად დაფიქრდებით მიხვდებით რასაც ვგულისხმობ.
ასევე მინდა გთხოვოთ, ნუ ეძახით მათ მზის შვილებს, მზეებს . ისინი ჩვენი შვილები არიან ჩემი, ნინოსი, თათიასი, ეკასი და ა.შ , არანაირი მზის შვილები .
21 მარტის მილოცვა ასევე არის სრული აბსურდი, ეს არ არის დაბადებისდღე ან ახალი წელი რომ მოგვილოცოთ ცნობიერების ამაღლების დღეა, საზოგადოებას აწვდიან ინფორმაციას და არ არის დღესასწაული .
მე რასაც ვუყურებ ტელევიზიებში და სოც. ქსელებში ისე ხატავენ სიტუაციას თითქოს ყველაფერი რიგზეა ამ ადამიანების გარშემო, ვარდისფერ სამყაროში ცხოვრობენ . რეალურად ასე არ არის. უამრავი პრობლემისა და გამოწვევების წინაშე ვდგევართ და ნუ დავუმატებთ ამას კიდე გაუაზრებლად სხვა პრობლემასაც.
მადლობა მათ, ვინც წაიკითხავს და გაიზრებს ამ ყველაფერს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას
ამჯერად, გიმნაზიის IIIბ კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“
დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...