მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სემესტრის განმავლობაში მასწავლებლებმა მოსწავლეები სამი კომპონენტის მიხედვით უნდა შეაფასოს. ეს კომპონენტებია: საშინაო დავალება, საკლასო დავალება და შემაჯამებელი დავალება.
მოგეხსენებათ, შეფასება ორგვარი არსებობს - განმავითარებელი და განმსაზღვრელი. რომელ კომპონენტზე რა ტიპის შეფასება უნდა გამოიყენოს პედაგოგმა? როდის გამოიყენება განმავითარებელი და როდის განმსაზღვრელი შეფასება?
ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით, მასწავლებელს შეუძლია სემესტრის განმავლობაში განმავითარებელი შეფასება გამოიყენოს ზემოთ ჩამოთვლილი სამიდან ნებისმიერ კომპონენტში. რაც შეეხება განმსაზღვრელ შეფასებას, ნიშნებით მოსწავლეები ფასდებიან შემდეგ კომპონენტებში:
მნიშვნელოვანია, რომ საკლასო კომპონენტში მოსწავლეები ნიშნებით ფასდებიან V კლასის მეორე სემესტრში, ასევე VI-XII კლასებში, საშინაო დავალებაში განმსაზღვრელი შეფასება დაშვებულია VII-XII კლასებში, ხოლო შემაჯამებელი დავალებები ნიშნებით ფასდება V კლასის მეორე სემესტრსა და VI-XII კლასებში. განმსაზღვრელ შეფასებასთან ერთად პედაგოგს შეუძლია, მოსწავლეებს განმავითარებელი შეფასებაც მისცეს.
რაც შეეხება დაწყებით კლასებს:
I-VI კლასებში საშინაო დავალების კომპონენტში გამოიყენება მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება.
I-IV კლასებსა და V კლასის პირველ სემესტრში საკლასო და შემაჯამებელ დავალებათა კომპონენტებში გამოიყენება მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ
განმარტებაში ვკითხულობთ, რომ დასკვნის ოფიციალურად მიღების შემდეგ, ცენტრი აღნიშნულ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ