სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

ცნებები, მკვიდრი წარმოდგენები, საკვანძო შეკითხვები, ინდექსები - ტერმინოლოგიური ლექსიკონი პედაგოგებისთვის
10-04-2022
-
+


ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვა 2019 წელს დაიწყო. მასწავლებლებს სიახლეებთან დაკავშირებით ტრენინგები ჩაუტარდათ, შემდეგ თეორიულად მიღებული ცოდნა პრაქტიკულ საქმიანობაში ე.წ. ქოუჩებმა შეუმოწმეს, თუმცა მიუხედავად ამისა, ბევრი პედაგოგისთვის ჯერ კიდევ გაუგებარია ტერმინები, რომელიც სასწავლო პროცესის დაგეგმვისას გამოიყენება.

რას ნიშნავს ინდექსები ქართ.დაწყ.(I).1? I უცხ.დაწყ.(I)1? ასეთ შემოკლებულ ინფორმაციას ყველა საგნის პედაგოგი შეხვდება.

სტანდარტში გაწერილ თითოეულ შედეგს წინ უძღვის ინდექსი, რომელიც მიუთითებს საგანს, სწავლების ეტაპსა და სტანდარტის შედეგის ნომერს; მაგ., ქართ.დაწყ.(I).1 „ქართ.“ - მიუთითებს საგანს „ქართული ენა და ლიტერატურა“; „დაწყ.(I).” - მიუთითებს I-IV კლასების სტანდარტს; „1“- მიუთითებს სტანდარტის შედეგის ნომერს.

I უცხ.დაწყ.(I)1.: „I უცხ.“ - მიუთითებს საგანს „პირველ უცხოურ ენას (ინგლისური ენა)“; „დაწყ.“ - მიუთითებს დაწყებით საფეხურს; „(I)“ – მიუთითებს, რომ სტანდარტი მოიცავს I-IV კლასებს; „1“ - მიუთითებს სტანდარტის შედეგის ნომერს.

რას ნიშნავს საკვანძო შეკითხვა?

საკვანძო შეკითხვა წარმოადგენს მაორგანიზებელ ელემენტს, რომელიც სასწავლო თემის ფარგლებში ასრულებს გაკვეთილ(ებ)ის მიზნის როლს. თემატური საკვანძო შეკითხვები გამომდინარეობს საფეხურებრივი საკვანძო შეკითხვებიდან და დაისმის თემის კონკრეტულ კონტექსტში. მათი ფუნქციაა:

  • მოსწავლის წინარე ცოდნის გააქტიურება, ცნობისმოყვარეობის გაღვივება, პროვოცირება ახალი ცოდნის შესაძენად;
  • სასწავლო თემის შედეგზე ორიენტირებულად სწავლა-სწავლების უზრუნველყოფა;
  • თემის სწავლა-სწავლების პროცესში შუალედური ეტაპების განსაზღვრა.
საფეხურეობრივი საკვანძო შეკითხვები – ისინი თემატური საკვანძო შეკითხვებისგან განსხვავებით სავალდებულო ხასიათისაა. საფეხურებრივი შეკითხვები განზოგადებულად განსაზღვრავენ ვექტორებს, რომლებიც სწავლა-სწავლების პროცესს შედეგებისკენ მიმართავს.


რა არის შეფასების ინდიკატორები?

შეფასების ინდიკატორები სტანდარტის შედეგებიდან გამომდინარეობს და აჩვენებს, რა უნდა შეძლოს მოსწავლემ კონკრეტული თემის ფარგლებში. სხვა სიტყვებით, ინდიკატორები წარმოადგენს კონკრეტულ თემაში რეალიზებულ შედეგებს. ინდიკატორებში დაკონკრეტებულია ცოდნის ის სავალდებულო მინიმუმი, რომელსაც მოსწავლე თემის ფარგლებში უნდა დაეუფლოს. შეფასების ინდიკატორებზე დაყრდნობით ყალიბდება კრიტერიუმები შეფასების რუბრიკებისთვის.

რა არის სამიზნე ცნება?

სამიზნე ცნება არის:

  • გრძელვადიანი მიზანი, რომელიც მთელი საფეხურის ფარგლებში რჩება ორიენტირად;
  • მუშავდება სხვადასხვა თემატურ კონტექსტში.

რას ნიშნავს მკვიდრი წარმოდგენები?

მკვიდრი წარმოდგენები განისაზღვრება სტანდარტის შედეგებზე დაყრდნობით. ეს არის ზოგადი წარმოდგენები, რომლებიც თემის შესწავლისას უნდა ჩამოყალიბდეს მოსწავლის ხანგრძლივ მეხსიერებაში მის (მოსწავლის) წინარე წარმოდგენებზე დაყრდნობით, რათა მას თემის ფარგლებში დასახული მიზნების მიღწევა გაუადვილდეს. მკვიდრი წარმოდგენები აზროვნების საყრდენია გაგების აქტების განსახორციელებლად. ეს არის ცოდნის ყველაზე უფრო ღრმა შრე. როდესაც მოსწავლე გაითავისებს, შეისისხლხორცებს და დასწავლილი თემა გონებითი ჩვევა გახდება.

ცნებები და მათი შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენები განსაზღვრულია სტანდარტით.

სწორედ ცნებები და მათი შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენებია ამოსავალი წერტილი კომპლექსური დავალების პირობის შედგენისას.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

2024 წლის ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსის გამარჯვებულების ვინაობა ცნობილია

იცვლება მასწავლებლის განათლებისადმი დადგენილი მოთხოვნები - მთავრობის დოკუმენტი

ინფორმაცია სპეცმასწავლებლებისთვის, რომლებსც პრაქტიკოსის სტატუსი აქვთ

რა განათლება უნდა ჰქონდეს აღმზრდელსა და თანაშემწეს - ბრძანება

რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს დამატებითი ვალდებულება განესაზღვრათ - მუნიციპალური ბიუჯეტი

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ღონისძიებაში აქტიურად ჩაერთნენ მესამე კლასის მოსწავლეებიც

წიგნიერების დღესასწაულს არაერთი კლასი გამოეხმაურა

ბავშვებმა ერთმანეთსა და დამსწრე საზოგადოებას დაუვიწყარი წუთები და ემოციები აჩუქეს

საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება