მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ბოლნისის მუნიციპალიტეტის სოფელ ფარიზის საჯარო სკოლის დირექტორი მაია გაბიძაშვილი მასწავლებლებისა და დირექტორის მხრიდან მოსწავლეთა მშობლების კეთილგანწყობის მოპოვების შესახებ საუბრობს.
მისი თქმით, სასწავლო პროცესში მშობლების ჩართულობა აუცილებელია და მოსწავლეებზე დადებითად აისახება.
დირექტორი აღნიშნავს, რომ პროცესში მშობელთა ჩართულობის დეფიციტი იყო, რის აღმოსაფხვრელადაც მთელი რიგი ღონისძიებები გაატარეს. მოიწვიეს მშობელთა კრება, რათა გაეგოთ, თუ რა იყო ამის მიზეზი. მშობელს შეავსებინეს კითხვარი, რითიც რამდენიმე ასპექტი გამოიკვეთა. კერძოდ, მშობლებმა არ იცოდნენ, როგორ უნდა ჩართულიყვნენ პროცესში; არ იცოდნენ, როგორ ეზრუნათ შვილების განვითარებაზე და არ იცნობდნენ მშობლებისათვის განკუთვნილ ლიტერატურას.
მაია გაბიძაშვილის თქმით, სიტუაცია აღმოფხვრილია და დღესდღეობით, სასკოლო ცხოვრებაში მშობლები აქტიურად ერთვებიან, რაც მოსწავლეების მოტივაციასა და აკადემიურ მოსწრებაზეც დადებითად აისახა.
„მრავალწლიანი პედაგოგიური პრაქტიკის განმავლობაში, ყოველთვის ვგრძნობდი სასკოლო ცხოვრებაში მშობელთა ჩართულობის დეფიციტს. მშობლები მხოლოდ მშობელთა კრებებზე მოდიოდნენ სკოლაში, ან ჩვენს მიერ მომზადებული ღონისძიებების სანახავად.
ვცდილობდით, რომ მშობლები იმგვარად გაგვეაქტიურებინა, რომ მათ ჩართულობას მოსწავლეთა წიგნიერების დონე გაეზარდა. მოსწავლის სწავლის შედეგი მიიღწევა მაშინ, როდესაც მასწავლებელი და მშობელი ერთად მსჯელობენ, გეგმავენ, ახორციელებენ სხვადასხვა აქტივობას ბავშვის საჭიროებებისა და შესაძლებლობების გათვალისწინებით.
გავარკვიე მშობელთა ნაკლები ჩართულობის მიზეზები. მოვიწვიეთ მშობელთა კრება. ვთხოვეთ მშობლებს კითხვარის შევსება. კითხვარის ანალიზის შედეგად გამოიკვეთა რამდენიმე მიზეზი: 1. მშობლებმა არ იციან, რა გზით შეიძლება ჩაერთონ სასწავლო პროცესში. 2. არ იციან, როგორ იზრუნონ შვილის განვითარებაზე (მხოლოდ გაკვეთილების მომზადებით შემოიფარგლებიან). 3. არ იცნობენ ლიტერატურას მშობელთა ჩართულობაზე.
ყველა მათგანმა გამოთქვა მზადყოფნა, უფრო მეტი დრო დაეხარჯა შვილის ინტელექტუალურ განვითარებაზე.
„მშობლებთან შეხვედრები ახლა იმართება არა მხოლოდ პრობლემის მოსაგვარებლად, არამედ მომავალი ერთობლივი აქტივობების დასაგეგმავადაც“ - სწორედ ამ მიზნით იყენებენ ყველა შეხვედრას დამრიგებლები მშობლებთან..
სკოლის ცხოვრებაში მშობლების ჩართულობას განსაკუთრებული მნიშვნელობა აქვს მოსწავლეთა წარმატებისთვის. როგორიც არ უნდა იყოს ოჯახის სოციალურ-ეკონომიკური სტატუსი, მშობლის მონაწილეობა შვილის განათლების პროცესში მოსწავლის განვითარებაზე დიდ გავლენას ახდენს. მოსწავლეები, რომელთა მშობლებიც აქტიურად მონაწილეობენ საგანმანათლებლო პროცესში, უკეთეს შედეგებს აღწევენ: იღებენ უკეთეს ქულებს, აქვთ უფრო მაღალი აკადემიური მიღწევები და უფრო ხარისხიანად შესრულებული საშინაო დავალებები, მათი დასწრების მაჩვენებელი უფრო მაღალია და გამოირჩევიან პოზიტიური ქცევით, კეთილგანწყობილი არიან სკოლის მიმართ და აქვთ საკუთარი თავისა და შესაძლებლობების რწმენა…
დავანახეთ ჩვენი კეთილგანწყობა – ამით მოვიპოვე მათი ნდობა“,- ამბობს სკოლის დირექტორი მაია გაბიძაშვილი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მთავრობის გადაწყვეტილებით ბავშვზე ზრუნვის 2025 წლის სახელმწიფო პროგრამა დამტკიცდა
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„მადლობა ამ ლამაზი, ხალისიანი და სიყვარულით სავსე დღისთვისბედნიერი 2025 წელი! გილოცავთ!“, - ამ სიტყვებით დაგვირგვინდა პირველი სემესტრიც და 2024 წელიც