მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მუსიკის გამოცდაზე ტესტის მაქსმალური ქულა 70-ია, ხოლო მინიმალური ბარიერის დასაძლევად აპლიკანტებმა 43 ქულა უნდა მოიპოვონ. აღსანიშნავია, რომ ტესტი 42 საკითხისგან შედგება და არის როგორც ღია, ისე დახურული კითხვები. შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მუსიკის ჯგუფის წარმომადგენელი - მაია კიკნაძე განმარტავს, რა ტიპის დავალებები მისდით მასწავლებლებს, რატომ შეიძლება გამოცდაზე არაპროგრამული ნაწარმოები მოვიდეს და რეალურად, რას ემსახურება, რა უნარების გამოვლენაზეა ორიენტიურებული მუსიკის ტესტი:
- ტესტი აგებულია გამორიცხვის მეთოდით. ვთქვათ, არ იცით საკითხი კონკრეტულ დავალებაში და გვგონია, რომ არ არის პროგრამული, გამორიცხვის მეთოდით, შეგიძლიათ, სწორ პასუხამდე მიხვიდეთ. ოთხი სავარაუდო პასუხიდან თუ ერთი უცნობია, იმ სამს ხომ ცნობთ? გამორიცხვის მეთოდით შეგიძლიათ სწორ პასუხამდე მიხვიდეთ. ვთვლი, რომ მნიშვნელოვანია სააზროვნო უნარების განვითარებაც. მასწავლებელს მხოლოდ საპროგრამო მასალა ხომ არ უნდა მოეთხოვებოდეს. არის ნაწარმოებები, რომლებიც რთულად მიგაჩნიათ, მაგრამ არ ნიშნავს, რომ ის მასწავლებელმა არ იცოდეს.
მხოლოდ კონკრეტულ პროგრამაზე ვერ იქნება დამოკიდებული ცოდნა, მასწავლებელი ხომ უნდა განვითარდეს?! - ამიტომ ჩვენ ხანდახან სააზროვნო უნარების განსავითარებლად, ვაკეთებთ ასეთ რამეს, ეს საინტერესოა - ჩვენ ასე ვფიქრობთ.
კიდევ ერთხელ ვიტყვი - გამორიცხვის მეთოდით გაქვთ საშუალება, სწორი პასუხი ამოარჩიოთ.
მოსასმენი დავალება შედგება 10 კითხვისგან. თითოულ მოსასმენს აქვს ორი კითხვა, ასე რომ, ეს დავალებაც საკმაოდ დატვირთული და საინტერესოა.
ძალიან ბევრი კითხვაა კარნახზე, საკმაოდ რთულია, დიდი ხანია არ დაუწერიათ და შეიძლება, დროში ვერ ჩაეტიონ და ა.შ. მინდა გითხრათ - კარნახიც საკმაოდ მარტივია, 8-ტაქტიანი და ყოველთვის ვცდილობთ, იყოს ნაცნობი, ერთხმიანი მელოდია. დამეთანხმებით, კონსერვატორიასა და სამუსიკო სკოლებში ორხმიანი და სამხმიანი კარნახიც დაგიწერიათ მუსიკის პედაგოგებს. ეს აუცილებელი დავალებაა, სკოლაში მოსწავლეებსაც აწერინებენ კარნახს და თვითონ მასწავლებელმაც ხომ უნდა იცოდეს კარნახის ჩაწერა?!
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას
ამჯერად, გიმნაზიის IIIბ კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“
დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...