მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლების სპეციალისტმა, მანანა რატიანმა მასწავლებლის კარიერული წინსვლის სქემაზე ისაუბრა და აღნიშნა, რომ მნიშვნელოვანია, ნებისმიერი ცვლილებისას, პედაგოგთა ჩართულობა იყოს მაღალი; მით უმეტეს, რომ ხშირად ისმის - პროფესიული უნარების გამოცდა აცდენილია რეალურ საჭიროებებს, სამინისტრო კი მასწავლებლებს არ უსმენსო.
„მგონია რომ მთავარი, თანამედროვე განათლების პოლიტიკაში, არის მასწავლებლების ჩართულობა, განსაკუთრებით, როდესაც მნიშვნელოვანი დოკუმენტები მიიღება, დგინდება გამოცდების ფორმატი, რაც მათ პროფესიულ განვითარებაზე აისახება... სამწუხაროდ, ჩვენ ხშირად ვიღებთ ფორმალურ პროცესებს, სხვაგვარად წარმოუდგენელია, სამინისტრომ 60 ათასამდე მასწავლებლისგან მიღებული დოკუმენტაცია დაამუშავოს. აქედან გამომდინარე, მგონია, რომ ჩართულობა ფორმალობაა და მასწავლებლები ნაკლებად იღებენ განხილვებში მონაწილეობას და ვინც მონაწილეობს, ისინი არიან ლოიალურები სამინისტროსადმი.
რაც შეეხება პრაქტიკოსებისთვის არაერთი შანსის მიცემას, ცოტა უცნაურია - სახელმწიფო ერთის მხრივ თანხებს დებს, რათა მასწავლებლის მოსამზადებელი პროგრამები განვითარდეს და მეორეს მხრივ, სკოლებს ვუკეტავთ მასწავლებლებს, რომლებიც მომზადებულები არიან ახალი მეთოდოლოგიით და არ ვაძლევთ საშუალებას, დასაქმდნენ.
სამწუხაროდ, სკოლა დაემსგავსა დასაქმების სოციალურ მოდელს, სადაც ხარისხს ნაკლები მნიშვნელობა აქვს და დიდი ყურადღება ეთმობა, მასწავლებელი არ გავანაწყენოთ და გვყავდეს დასაქმებული“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„თუკი აბიტურიენტები განაცხადს/დოკუმენტს არ წარმოადგენენ შესაბამის ვადებში, ისინი ვერ მიიღებენ მონაწილეობას ერთიან ეროვნულ გამოცდებში“
4-დღიანი დასვენება სკოლებისა და ბაღებისთვის - მომდევნო კვირის უქმეები შრომის კოდექსითაა განსაზღვრული
„უნდა გიყვარდეს ყველა მოსწავლე, მიუხედავად იმისა, კარგად სწავლობს თუ ცუდად“...
„დამრიგებლებად დავამატებდი მათ, ვისაც საათობრივი დატვირთვა არ ექნება და მშობელთან ერთდ დაგეგმავს მოსწავლის დღეს“ - თეონა ადეიშვილი, ვანის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი