მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებისთვის შიდა და გარე შეფასება პროფესიული და კარიერული წინსვლის ერთ-ერთი მთავარი პირობაა. გაკვეთილებზე დაკვირვება სასკოლო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანია როგორც თავად პედაგოგისთვის, ასევე მოსწავლეებისთვის, რადგან მიღებული უკუკავშირის საფუძველზე მასწავლებელი უნდა შეეცადოს, რომ კიდევ უფრო დახვეწოს პროფესიული უნარ-ჩვევები.
გაკვეთილზე დაკვირვების მიზანია მასწავლებლის სწავლებისა და შეფასების პრაქტიკის შესახებ ინფორმაციის მოპოვება. კონკრეტულად რის მიხედვით აფასებს პედაგოგს დამკვირვებელი?
გაკვეთილის დაგეგმვა: დაგეგმილი აქვს თუ არა მასწავლებელს გაკვეთილი? აქვს შემუშვებული გაკვეთილის მიზანი, მოსალოდნელი შედეგები, სწავლებისა და შეფასების სტრატეგიები? მომზადებული აქვს გაკვეთილისთვის საჭირო სასწავლო რესურსები?
გარემო საკლასო ოთახში: როგორ არის ორგანიზებული საკლასო გარემო? მოწესრიგებულია საკლასო ოთახი? როგორ არის მერხები განლაგებული? რა თვალსაჩინოებებია გამოყენებული? რა სასწავლო რესურსებს იყენებს მასწავლებელი? საკლასო გარემოს რომელი ელემენტები მიანიშნებს, რომ საკლასო ოთახში მიმდინარეობს სწავლა-სწავლების აქტიური პროცესი? შეესაბამება თუ არა საკლასო გარემო და რესურსები გაკვეთილის მიზანს?
სოციალური და ფსიქოლოგიური გარემო საკლასო ოთახში: მასწავლებელი პატივისცემით ეპყრობა მოსწავლეებს? როგორი მოლოდინები აქვს მასწავლებელს მოსწავლეების მიმართ? მოსწავლეები თამამად გამოხატავენ საკუთარ მოსაზრებებს?
მოსწავლეების ჩართულობა: აინტერესებთ მოსწავლეებს გაკვეთილის თემა? ყველა მოსწავლე მონაწილეობს საგაკვეთილო პროცესში? ახერხებს მასწავლებელი მოსწავლეების მიმართ ინდივიდუალური ყურადღების გამოჩენას? იყენებს მასწავლებელი მრავალფეროვან სტრატეგიებს მოსწავლეების ჩართულობის უზრუნველსაყოფად?
კლასის მართვა: არის კლასში სწავლისთვის ხელსაყრელი გარემო? შეინიშნება კლასში შეთანხმებული ქცევის წესების არსებობა? ახერხებენ მოსწავლეები წესების დაცვას? ახერხებს მასწავლებელი მოსწავლეების არასასურველი ქცევის პრევენციას ან დროულად აღმოფხვრას?
სწავლება და შეფასება: იყენებს მასწავლებელი გაკვეთილის მიზანთან შესაბამის აქტივობებს? ითვალისწინებს მასწავლებელი მოსწავლეების საჭიროებებსა და მზაობას? აფასებს მასწავლებელი მოსწავლეების მიერ სასწავლო მასალის ათვისებას? ხელს უწყობს მასწავლებელი მაღალი სააზროვნო უნარების განვითარებას მოსწავლეებში?
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
2024 წლის ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსის გამარჯვებულების ვინაობა ცნობილია
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ღონისძიებაში აქტიურად ჩაერთნენ მესამე კლასის მოსწავლეებიც