მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ზოგადი განათლების რეფორმის ფარგლებში პედაგოგებმა მოსწავლეებს ცოდნა კომპლექსური დავალებებით უნდა გაუღრმავონ.
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის პარალელურად მასწავლებლების გადამზადება დაიწყო. პედაგოგებს ტრენინგები ჩაუტარდათ, სადაც ე.წ. ქოუჩებმა კომპლექსური დავალებების შექმნა და ეფექტურად დაგეგმვა ასწავლეს, მასწავლებელთა დასახმარებლად შეიქმნა გვერდიც - განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო - ზოგადი განათლების რეფორმა. სამინისტროს ვებ-გვერდზე კი მუდმივად ნახლდება კომპლექსური დავალებების ბანკი სხვადასხვა საგანში. მიუხედავად ციფრული რესურსებისა, მასწავლებლები ითხოვენ, კომპლექსური დავალებების ყველა არსებული ნიმუში მეთოდურ სახელმძღვანელოში შევიდეს. etaloni.ge-ს პედაგოგები ესაუბრებიან.
„ვისურვებდი, კომპლექსური დავალებების ნიმუშები, რომელიც სამინისტროს ვებგვერდზეა განთავსებული, წიგნში დაიბეჭდოს. ჩვენ გვაქვს მეთოდური სახელმძღვანელო და ვფიქრობ, მასწავლებლებს გაგვიმარტივდებოდა მუშაობა, თუ კომპლექსური დავალებებიც ამ სახელმძღვანელოში გვექნებოდა“.
„კარგია ტრენინგებიც და ინტერნეტსივრცეში განთავსებული რესურსებიც, რომლებიც პედაგოგებისთვის იქმნება, თუმცა გათვალისწინებული უნდა იყოს ის ფაქტი, რომ ყველა მასწავლებელს არ შეუძლია ინტერნეტში მოიძიოს კომპლექსური დავალებების ნიმუშები სხვადასხვა მიზეზის გამო, ზოგს კომპიუტერული მოწყობილობა არ აქვს, ზოგს შესაბამისი ცოდნა, სად მოიძიოს სასურველი ინფორმაცია. ვიღაც იტყვის, 21-ე საუკუნეში ყველამ უნდა იცოდეს კომპიუტერის მოხმარებაო, თუმცა ეს ცალკე საკითხია და ამას ბევრი მიზეზი აქვს. სამწუხაროდ, ეს „სუსტი წერტილი“ დისტანციური სწავლების დროს ყველაზე კარგად გამოჩნდა. ამიტომ, უმჯობესია, წიგნად დაიბეჭდოს კომპლექსური დავალებების ის ნიმუშები, რასაც სამინისტრო პედაგოგებს სთავაზობს“.
„მივესალმები კომპლექსური დავალებების მეთოდურ სახელმძღვანელოში შეტანას. ასე უფრო მარტივად დაგეგმავდა ყველა მასწავლებელი შესაბამის აქტივობას თუ თითოეული ნაბიჯი სახელმძღვანელოში იქნებოდა გაწერილი“.
„ინტერნეტი და კომპიუტერი შეიძლება ყველას არ გვქონდეს, მეთოდური სახელმძღვანელოები კი ყველა მასწავლებელს გვაქვს, მომწონს იდეა და ვისურვებდი, მომდევნო წლიდან ამ სიახლით გაგვახარონ“.
მეთოდური სახელმძღვანელოები იგივე მასწავლებლის წიგნები საგნების მიხედვითაა შექმნილი. მასში, მისაღწევი შედეგებიდან გამომდინარე, დეტალურადაა გაწერილი ყველა გაკვეთილი, რომელ თემას რამდენი საათი უნდა დაეთმოს, რომელ გაკვეთილზე რა აქტივობის გამოყენებაა სასურველი. სწორედ აღნიშნულ წიგნში ითხოვენ მასწავლებლები კომპლექსური დავალებების ნიმუშების ჩამატებას.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ