მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„აპრილის იების სილურჯეს კიდევ ერთხელ შემოჰყვა ჩვენს ქვეყანაში დიდებული დღესასწაული - დედაენის დღე. ქართული ენა ქართველისთვის სამყაროს შემეცნებისა და თვითგამოხატვის იარაღია, ეროვნული ღირსებისა და სახელმწიფოებრიობის სიმბოლოა. დედაენის დღესასწაულის აღნიშვნის ტრადიციად დამკვიდრება იმ მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობისა და პატრიოტული სულისკვეთების დასტურია, მშობლიურ ენასთან რომ აკავშირებს ჩვენს საზოგადოებას“, - აღნიშნავენ თელავის N2 საჯარო სკოლაში, სადაც საქართველოს ისტორიაში ამ უმნიშვნელოვანეს თარიღს ყოველთვის შთამბეჭდავ ღონისძიებებს უძღვნიან.
წელსაც, სკოლაში არაერთი ღონისძიებით აღინიშნა ეს ლამაზი დღე.
ემოციურობით გამოირჩეოდა პირველკლასელთა „ანბანთქების“ ზეიმი. მოსწავლეებმა ლამაზად გააფორმეს ქართული ანბანის ასოები, ანბანის თითოეული ასოსადმი მიძღვნილი ლექსებით, ფანდურის თანხლებით შესრულებული სიმღერებით გამოხატეს თავიანთი დამოკიდებულება მშობლიური ანბანის მიმართ (მასწავლებელი ლია ლაჩაშვილი).
მესამეკლასელებმა იების გირლანდებით და ქაღალდზე მხატვრულად გაფორმებული ქართული ენისადმი მიძღვნილი ლექსებით შეამკეს სკოლა, ისაუბრეს დედაენის დღეზე, მშობლიური ენის მნიშვნელობაზე (მასწავლებელი მარინე ხეჩიაშვილი).
მეორე და მეოთხეკლასელები ლიტერატურულ-მუსიკალური კომპოზიციით გამოეხმაურნენ დედაენის დღეს (მასწავლებლები: თინათინ დაღუნდარიძე და ლეილა გოცირიძე).
საინტერესო იყო მეოთხე კლასში განხორციელებული კიდევ ერთი აქტივობა. მოსწავლეებმა თემატური წერილები დაწერეს და საკლასო ოთახში გამოფინეს. გულწრფელობით გამოირჩეოდა მოსწავლეთა მიერ ქართველთათვის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი წიგნის „დედაენისა“ და მისი ავტორის, იაკობ გოგებაშვილისთვის, მიწერილი წერილები.
მეცხრეკლასელები ლექსებით და სიმღერებით მოეფერნენ ჩვენს ეროვნულ განძს, პოეტმა „ხმათა ხავერდების და ღმერთების ენა“ რომ უწოდა. დაამზადეს კედლის გაზეთიც (მასწავლებელი ლეილა გოცირიძე).
მეექვსე კლასში განხორციელებული პროექტი მოსწავლეებში მშობლიური ენის სიყვარულის გრძნობის აღზრდასთან, მისი დაცვის საჭიროების გაცნობიერებასთან ერთად, მიზნად ისახავდა მოსწავლეთა საპრეზენტაციო და შემოქმედებითი უნარების განვითარებას. მოსწავლეებმა მოიძიეს და კლასის წინაშე წარადგინეს, ხოლო შემდეგ კედლის გაზეთში განათავსეს ინფორმაცია ქართული ენის შესახებ.
X-XI კლასის მოსწავლეები გაეცნენ ქართული ენის ისტორიას, მსოფლიოს უძველეს ენებთან მის გენეზისურ კავშირებს, ქართული ანბანის წარმოშობის ვერსიებს, ქართული დამწერლობის ყველაზე ადრეულ ნიმუშებს, ეპიგრაფიკულ წარწერებს, არქეოლოგიურ ძეგლებს, უნიკალურ ქართულ ხელნაწერებს. მათ თანატოლებს გაუზიარეს მრავალფეროვანი თვალსაჩინოებით გამდიდრებული ინფორმაცია (მასწავლებელი ნანი ჩიდრაშვილი).
სასკოლო ღონისძიებებს ლაიტმოტივად გასდევდა ის აზრი, რომ დედაენის მიმართ პატივის მიგება არ შეიძლება იყოს ერთჯერადი აქტი, წელიწადში ერთხელ აღსასრულებელი მოვალეობა, მშობლიური ენის შესწავლა და გაფრთხილება თითოეული მოქალაქის ყოველდღიური ვალდებულებაა.
იხილეთ ფოტოები:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
განმარტებაში ვკითხულობთ, რომ დასკვნის ოფიციალურად მიღების შემდეგ, ცენტრი აღნიშნულ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ