მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებს გამოცდაზე სხვადასხვა ტიპის წერითი დავალების შესრულება ევალებათ. მათ შორისაა ფუნქციური წერა და არგუმენტირებული მსჯელობა წარმოდგენილ საკითხზე.
ფუნქციური წერის ცოდნა მხოლოდ იმ პედაგოგებს მოეთხოვებათ, რომლებიც სტატუსის ამაღლებას აპირებენ, არგუმენტირებული მსჯელობა და ტექსტის ანალიზი კი ქართული ენისა და ლიტერატურის, ასევე დაწყებითის მასწავლებლებს უნდა შეეძლოთ.
როგორც ფუნქციურ წერა, ასევე არგუმენტირებული ესე მოითხოვს მსჯელობასა და საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებას. მაშინ რა განსხვავებაა მათ შორის? რა კრიტერიუმებით შემოწმდება ნამუშევრები?
ტესტში, სადაც მასწავლებელს არგუმენტირებული მსჯელობა მოეთხოვება, ძირითადი კრიტერიუმებია: მთავარი სათქმელის განსაზღვრა, პრობლემის აქტუალურობის ხაზგასმა, მსჯელობის დამაჯერებლად დასაბუთება. ამ ტიპის დავალებაში პედაგოგმა უნდა მოიყვანოს თითო არგუმენტი როგორც მოცემული ნააზრევის გასამყარებლად, ასევე მის საწინააღმდეგოდ. ორივე არგუმენტის დასაბუთება აუცილებელია, შემდეგ კი მასწავლებელმა უნდა გამოხატოს, თავად რომელ არგუმენტს ემხრობა, რომელია მისთვის უფრო მისაღები. თუ ამ დავალებაში პედაგოგი დაუშვებს ერთი გრამატიკულ ან პუნქტუაციურ შეცდომას, ან ნაშრომში იქნება სტილისტიკური ხარვეზი, მას 1 ქულა დააკლდება.
რაც შეეხება ფუნქციურ წერას, ამ ტიპის დავალებაში ძირითადი კრიტერიუმებია: მოთხოვნის ჩამოყალიბება და მსჯელობის დასაბუთება, ასევე მნიშვნელობა ენიჭება ნაშრომის აგებას, სტილს, ლექსიკას, სინტაქსურად, ტექსტის მორფოლოგიურად და პუნქტუაციურად გამართვას (არ უნდა იყოს დაშვებული 10 შეცდომაზე მეტი).
შეფასების კრიტერიუმებიდან გამომდინარე, მასწავლებელს არგუმენტირებული ესეს წერის დროს გრამატიკული, პუნქტუაციური და სტილისტიკური შეცდომები არ ეპატიება. ფუნქციურ წერაში კი ამ ტიპის შეცდომა 10-ზე მეტი არ უნდა იყოს. ეს განსხვავება გასაგებიცაა, არგუმენტირებული მსჯელობა ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლებს მოეთხოვებათ, ფუნციური წერა კი სტატუსის ამაღლების მსურველი მასწავლებლებისთვისაა განკუთვნილი, მათ შორის კი მხოლოდ ფილოლოგები არ არიან.
ძირითადი განსხვავება რაც ამ ორი ტიპის დავალებას შორისაა, ისაა, რომ ფუნქციურ წერას ოფიციალური სახე აქვს, ეს არის წერილი, რომელშიც მასწავლებელმა უნდა მიმართოს სხვა პიროვნებას ან ორგანიზაციას რაიმე მიზნით და საკუთარი მოთხოვნა მკაფიოდ, არგუმენტირებულად უნდა ჩამოაყალიბოს.
ამ ორი ტიპის დავალებისთვის საერთოა: დასაბუთებული მსჯელობა, მყარი არგუმენტების მოშველიება და სწორედ იმ საკითხზე წერა, რაც მოგეთხოვებათ. თუ თემას აცდებით, ნაწერი არ გასწორდება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ხელფასები სკოლებში 26-27 იანვრისთვის ჩაირიცხება“ - სამინისტროს განმარტება
„არებისთვის“ რომელ მოსწავლეებს ენიშნებათ გამოცდა და აქვს თუ არა მნიშვნელობა, საგანი ერთი სემესტრი ისწავლება თუ - ორი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
აქტივობებს ჰქონდა როგორც სასწავლო-შემეცნებითი ასევე გასართობი სახე
გადაწყვეტილება სკოლამ მშობელთა კომიტეტთან შეთანხმებით მიიღო
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას
საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება