მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის (WHO) ცნობით, ჰეპატიტის უცნობი შტამი გამოვლინდა 11 ქვეყანაში - 170 ბავშვში. როგორც ექსპერტები აცხადებენ, დაავადება არ იყო გამოწვეული A, B, C, D და E ჰეპატიტით, ვირუსებით, რომლებიც ყველაზე ხშირად იწვევს მსგავს პრობლემებს.
ესპანეთს ჰქონდა შემდეგი ყველაზე მეტი შემთხვევა — 13. შემდეგ მოდის ისრაელი 12 შემთხვევით და აშშ - 9-ით. შედარებით მცირე რაოდენობა დაფიქსირდა დანიაში, ირლანდიაში, ნიდერლანდებში, იტალიაში, ნორვეგიაში, საფრანგეთში, რუმინეთში და ბელგიაში.
დაავადება შეეხო ერთი თვიდან 16 წლამდე ასაკის ბავშვებს. შემთხვევების უმეტესობა კი იყო 10 წლამდე ასაკში. სანამ ბავშვებს მძიმე ჰეპატიტის ნიშნები გამოუვლინდებოდათ, აღენიშნებოდათ შემდეგი სიმპტომები: სიყვითლე, დიარეა, ღებინება და მუცლის ტკივილი. მარია ბუტი, პათოლოგი ბარსელონაში და ღვიძლის შესწავლის ევროპული ასოციაციის თავმჯდომარე (EASL), ამბობს, რომ „მთავარი შემაშფოთებელია“ შტამის სიმძიმე - 10%-ს ღვიძლის გადანერგვა დასჭირდა.
„ჩვენ ჯერ არ ვიცი დაავადების მიზეზი, შესაბამისად ვერც გავრცელებას ვაკონტროლებთ და მკურნალობაც რთულია“, - აღნიშნა მუგკოუმ.
ეჭვი აქვთ ადენოვირუსებზე, რომლებიც იწვევს სხვადასხვა დაავადებას და კიდევ ერთი ვერსიით - მცირეწლოვან ბავშვებს, რომლებმაც „ფორმირების ეტაპები“ გაიარეს COVID-ის რეგულაციების ფონზე, როგორიცაა ჩაკეტვა და ნიღბის ტარება ბოლო ორი წლის განმავლობაში, ვერ განუვითარდათ იმუნიტეტი ამ ადენოვირუსების მიმართ.
უცნობი შტამის გაჩენის სხვა მიზეზები შეიძლება იყოს დაკავშირებული ადენოვირუსისა და COVID-ის კომბინაციასთან, ან პოსტკოვიდთან. დაფიქსირებული 169 შემთხვევიდან 19 ჰქონდა როგორც კოვიდი, ასევე ადენოვირუსი, ხოლო 20-ს მხოლოდ კოვიდი.
ყველა ექსპერტი ხაზს უსვამს, რომ მიმდინარე გამოკვლევებს მეტი დრო სჭირდება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...