მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელი, ბერიკა შუკაკიძე განათლების რეფორმის შესახებ საუბრობს. მცირე ამონარიდს სტატიიდან Etaloni.ge უცვლელად გთავაზობთ:
„ნამდვილად არ იქნება აღმოჩენა, თუ ვიტყვით, რომ განათლების რეფორმის ეფექტიანობა მნიშვნელოვნად გაიზრდება, თუ მის დაგეგმვაში გათვალისწინებული იქნება სასკოლო საზოგადოების (დირექტორები, მასწავლებლები, მოსწავლეები, მშობლები) მოსაზრებები.
თუმცა, ეს მიდგომა ეფექტიანია, როცა სასკოლო საზოგადოება კვალიფიციურია და მაღალია მოლოდინი, რომ ცალკეული ჯგუფის კონტრიბუცია დასაბუთებული და პროგრესული იქნება. აქვე უნდა შევნიშნოთ, რომ საპირისპირო შემთხვევაში, განათლების რეფორმის დამგეგმავებმა აუცილებლად უნდა ჩაატარონ სიტუაციის საფუძვლიანი ანალიზი და, საერთაშორისო გამოცდილების გაზიარების პარალელურად, გაითვალისწინონ ადგილობრივი კულტურული კონტექსტი.
დასკვნის სახით, აღვნიშნავთ, რომ განათლების რეფორმა მუდმივად განახლებადი და დაუსრულებელი პროცესია. ის შედგება ეტაპობრივად შესასრულებელი აქტივობებისა და ამ აქტივობებით მიღებული შედეგებისაგან. ჩვენ ვეთანხმებით მოსაზრებას, რომ განათლების სისტემა ქვეყნის ეკონომიკური, პოლიტიკური, სოციალური და კულტურული განვითარების ხედვას უნდა დაექვემდებაროს. თუმცა, დიდი ალბათობით, ეს დაქვემდებარება, განათლების სისტემის რეფორმირების შედეგად, ქვეყანაში კვალიფიციური და კრეატიული ადამიანების ზრდის კვალობაზე, ორმხრივი პროცესით შეიცვლება. ან, უკეთ რომ ვთქვათ, განათლების სისტემას შეეძლება არა მარტო პოლიტიკური ელიტის დაკვეთის ეფექტურად შესრულება, არამედ ქვეყნის (ეკონომიკური, პოლიტიკური, სოციალური და კულტურული) განვითარებისათვის ახალი იდეების გენერირება.
ჩვენი აზრით, განათლების რეფორმის პრაქტიკაში განხორციელება მაღალი სოციოეკონომიკური ტიპის სკოლის შექმნის იდეას უნდა დაეფუძნოს“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ