სიახლეები
სიახლეები

დამატებითი გაკვეთილები, არდადეგების შემცირება... - როგორ ებრძვიან სასწავლო დანაკარგებს აშშ-ში
09-05-2022
-
+


პანდემიის გამო სკოლების დახურვამ აშშ-ის საგანმანათლებლო სისტემაც სასწავლო დანაკარგების რისკის ქვეშ დააყენა. პირველადი კვლევები აჩვენებს, რომ განსაკუთრებული ყურადღება მისაქცევია მოწყვლად ჯგუფებზე, როგორიცაა დაბალი სოციო-ეკონომიკური ჯგუფის მოსწავლეები, ლათინო და ფერადკანიანი მოსწავლეები - აღნიშნულია პანდემიით გამოწვეული სასწავლო დანაკარგების შეფასების შესახებ გამოქვეყნებულ კვლევაში.

ქვემოთ მოცემულია რეკომენდაციების ჩამონათვალი, რომელიც რელევანტურია საქართველოსთვისაც:

მნიშვნელოვანია მოსწავლეების ყოველდღიური ცხოვრების/გამოცდილების შესაცნობად ჰოლისტური ხედვის ჩამოყალიბება, რაც უკავშირდება არა მხოლოდ კურიკულუმს, არამედ სწავლებას, ტექნოლოგიებს, ინფრასტრუქტურის განვითარებას და სხვა;

სწავლების აღდგენის დროისათვის ყურადღება უნდა გამახვილდეს მოსწავლეების (დაწყებული სკოლამდელი დაწესებულებიდან) კოგნიტურ და ემოციურ მომზადებაზე;

მასწავლებლებისთვის, რომლებიც წარმოადგენენ ხარისხიანი სასწავლო პროცესის ძირითად ელემენტს, უნდა შემუშავდეს პრაქტიკაზე დაფუძნებული, თანადროული ქოუჩინგის პროგრამები, რომლის მეშვეობითაც მასწავლებლები სკოლის ბაზაზე მიიღებენ დახმარებას სწავლების პარალელურად. ასევე მნიშვნელოვანია, არსებობდეს გამართული პროფესიული ქსელები, სადაც მასწავლებლები შეძლებენ გამოცდილების გაზიარებას, ერთმანეთის დახმარებას.

იმისათვის, რომ მოსწავლეთა განსაკუთრებით მოწყვლადი ჯგუფები დაეწიონ პროგრამას,საჭირო გახდება სიტუაციაზე მორგებული, უფრო ხანგრძლივი/ფოკუსირებული ინტერვენცია, რაც შესაძლებელია გახანგრძლივებული, შაბათ-კვირის, საზაფხულო სკოლების მეშვეობით.

დამატებითი, აღდგენითი პროგრამები მაქსიმალურად საჭიროებაზე უნდა იყოს მორგებული არა მხოლოდ აკადემიურად, არამედ კულტურული ნიშნითაც და სასურველია, არ აერთიანებდეს 12 მოსწავლეზე მეტს. უნდა მოხდეს მოსწავლეთა მიღწევების და სასწავლო ჩამორჩენის დაძლევის გაზომვაც, წინასწარი, შუალედური და სწავლების შემდგომი შეფასების მეშვეობით.

დაგეგმილი ინტერვენციები სხვადასხვა შტატებში:

სამთვიანი საზაფხულო სკოლა წიგნიერებაში, ერთ საგანში 25 საათიანი აქტიური სწავლებით (მათემატიკა, უცხო ენა ან წიგნიერება) სკოლების სასწავლო დროის ხანგრძლივობის გაზრდა (არდადეგების შემცირების/სკოლების ცვლაში გადაყვანის და სხვა ხარჯზე) კურიკულუმის (სკოლის დონეზე) დიფერენცირება და ფოკუსირება საკვანძო უნარებზე. ასევე, მასწავლებლების მიერ სასკოლო პროგრამის სტანდარტიდან „გადახვევა“, ფოკუსირება განვლილი მასალის გამეორებაზე და შედეგის გამყარებაზე, იმისათვის, რომ მიღწეულ იქნას ეროვნული კურიკულუმით დასახული მიზნები.

დამწყები მასწავლებლების ტუტორების პროგრამა: რომელიც შესაძლებლობას აძლევს განსაკუთრებით მოწყვლადი ჯგუფების მოსწავლეებს ორმოსწავლიან ჯგუფებში იმეცადინონ გადამზადებულ ტუტორებთან მათემატიკაში (50 წუთიანი გაკვეთილი ყოველ სასწავლო დღეს). აღნიშნული პროგრამისთვის ტუტორებად იწვევდნენ შესაბამისი უმაღლესი განათლების მქონე სტუდენტებს/ან მათ, ვინც მიმდინარე წელს მოიპოვა აკადემიური ხარისხი. აღნიშნული ტიპის პროგრამები უფრო მეტ შედეგს აჩვენებს, ვიდრე კვირეული ტუტორინგის პროგრამები და განსაკუთრებით ეფექტურია დაწყებითი საფეხურების მოსწავლეებში წიგნიერების მიმართულებით.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

განმარტებაში ვკითხულობთ, რომ დასკვნის ოფიციალურად მიღების შემდეგ, ცენტრი აღნიშნულ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს


როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს 

სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ

გაკვეთილი უცხო ენის ოთხივე კომპონენტს - listening, speaking, reading and writing მოიცავდა

საინტერესო

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

როგორ მოვრთოთ საკლასო ოთახი ორიგინალურად ნაკლები ხარჯებით?

რატომ და როდიდან ვრთავთ ნაძვის ხეს საახალწლოდ?

ხელოვნური თოვლი და საახალწლო ვულკანი არის მარტივი, სახალისო და შემოქმედებითი ექსპერიმენტები

მიუხედავად იმისა, რომ ნაძვის ხეს სადღესასწაულო დატვირთვა აქვს, ადამიანების ნაწილს, მისი მორთვა ან ძალიან ეზარება, ან უსარგებლო დეკორაციად მიაჩნია

სიახლეები
საზოგადოება