სიახლეები
სიახლეები

14 შეცდომა, რომელსაც პედაგოგები მოსწავლეებთან კომუნიკაციის დროს უშვებენ
20-09-2022
-
+


სწავლების პროცესში მასწავლებელს ბევრი რამის გათვალისწინება ევალება - თემის ახსნა, მოსწავლეებამდე საკითხის სწორად და მარტივად მიტანა, აქტივობების დაგეგმვა და მასში ყველა მოსწავლის ჩართვა.

საგაკვეთილო პროცესში კითხვა-პასუხი ძალიან მნიშვნელოვანია. სწორედ კითხვების დასმით მიჰყავს მასწავლებელს მოსწავლე სწორ პასუხამდე, კითხვების მეშვეობით ააზრებინებს ბავშვს ამა თუ იმ საკითხს და ასწავლის სიღრმისეულად. სწორედ ამიტომ, ძალიან დიდი მნიშვნელობა ენიჭება კითხვების სწორად დასმას.

მასწავლებელი კითხვების დასმის დროს შეიძლება უშვებდეს ისეთ შეცდომებს, რომლებიც უარყოფითად მოქმედებს მოსწავლეთა ჩართულობაზე და ხელს უშლის შედეგების მიღებას. გავრცელებული შეცდომები კი ასეთია:

მასწავლებელი

  • მოსწავლეს არ უყურებს;
  • კითხვებს სწრაფად სვამს;
  • გულისყურით არ უსმენს;
  • ერთი კითხვიდან მეორეზე ხტება;
  • ბევრ კითხვას სვამს ერთდროულად;
  • სვამს კითხვებს და თავად პასუხობს;
  • კითხვებს მხოლოდ წარმატებულ მოსწავლეებს უსვამს;
  • რთულ კითხვებს ლოგიკისა და თანმიმდევრობის გარეშე სვამს;
  • შეუსაბამო კითხვებს სვამს;
  • ყოველთვის ერთნაირი ტიპის კითხვებს სვამს (მაგ.: დახურულს);
  • მოსწავლეებს ფიქრის საშუალებას არ აძლევს;
  • მოსწავლეთა პასუხებს იგნორირებას უკეთებს;
  • მოსწავლეთა პასუხებზე დასკვნებს არ აკეთებს;
  • კითხვებს მოსწავლეთა პასუხებზე არ აგებს

გავრცელებული შეცდომაა, როდესაც მასწავლებელს წინასწარ აქვს მოაზრებული, თუ რა პასუხს ელის მოსწავლისგან ღია შეკითხვის დროს და აიძულებს მოსწავლეს, მივიდეს მის პასუხამდე. ღია კითხვებზე პასუხები სხვადასხვაგვარი არსებობს, რომელიც შეიძლება მასწავლებლისათვის არ იყოს მოსალოდნელი პასუხის მსგავსი, მაგრამ იყოს კითხვის შესაბამისი. თუ მასწავლებელს წინასწარ აქვს განსაზღვრული, რა უნდა უპასუხონ მოსწავლეებმა, მაშინ ასეთი კითხვა არ შეიძლება ღია კითხვად ჩაითვალოს. ასეთ დროს მოსწავლეები ცდილობენ, მიხვდნენ, როგორი პასუხის მიღება სურს მასწავლებელს და ასეთი პასუხი კი არ წარმოადგენს მოსწავლის ნააზრევს.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

„პედაგოგი არ არის ბევრი...  უნდა შეიქმნას სტანდარტი, სახელმძღვანელო...“

ორი საგამოცდო საგანი, რომელთა ტესტის სტრუქტურას საგნის ჯგუფის ექსპერტები აპლიკანტებს გააცნობენ

„პედაგოგების კვალიფიკაცია არის დღეს ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა“ - სკოლამდელი განათლების მართვის დოკუმენტი

მასწავლებლებს ორი ენის ცოდნას კანონი ავალდებულებს - რომელ პედაგოგებს ეხება მოთხოვნა

რეგისტრაციებთან დაკავშირებით სამინისტრო ინფორმაციას ავრცელებს - ვადა 22 დღეა

პიროვნება
„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი
სკოლები

აქტივობა ქიმიის პედაგოგის - არევატ თანგამიანის ხელმძღვანელობით ჩატარდა

22 აპრილი დედამიწის დღეა – თბილისის N133 საჯარო სკოლის მომავალი თაობა პლანეტის დაცვისთვის ერთიანდება

ხულგუმოს საჯარო სკოლის მე-7 კლასის მოსწავლეებმა წიგნის მსოფლიო დღეს საყვარელი ნაწარმოებები გააცნეს ერთმანეთს

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება