მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
აუდიტის სამსახურმა პანდემიის პირობებში ზოგადი განათლების სფეროში არსებული ვითარება შეისწავლა და საკმაოდ სკანდალური დასკვნაც გამოაქვეყნდა.
დასკვნის თანახმად, სამინისტროს არ აქვს შემუშავებული დოკუმენტი, რომელშიც განსაზღვრული იქნება საგანგებო მდგომარეობის დროს განსახორციელებელი ღონისძიებები და მათი სავარაუდო გავლენა განათლების ხელმისაწვდომობასა და უწყვეტობაზე. რეაგირების ღონისძიებების დაგეგმვის მიზნით, აუდიტის პერიოდისთვის არ იყო დაწყებული, სხვადასხვა სცენარისა და პროგნოზის პირობებში, პანდემიისა და დისტანციური სწავლების შედეგების შეფასების პროცესი. სამინისტროს მიერ მასწავლებელთა დეფიციტის აღმოფხვრის მიზნით განხორციელებული პროგრამები სრულად ვერ უზრუნველყოფს მოსწავლეებს ყველა საგნისა და კლასის მასწავლებლით. შესაბამისად, ქვეყნის მასშტაბით მოსწავლეების გარკვეული რაოდენობა, მასწავლებლის დეფიციტის გამო ვერ იღებს სრულფასოვან ზოგად განათლებას. ანალიზის შედეგად ჩანს, რომ დისტანციური სწავლების ქვეპროგრამა შესაძლებლობას იძლევა უზრუნველყოს პროდუქტიულობა და ზოგადი განათლების ხელმისაწვდომობა რეგიონებსა და დაშორებულ სოფლებში, როდესაც შეუძლებელია მასწავლებელთა დეფიციტის აღმოფხვრა მათი რეგიონებში მივლინების გზით.
რეკომენდაცია სამინისტროს
გაუთვალისწინებელი მოვლენების ზეგავლენის შემცირებისა და სისტემის სათანადოდ მზადყოფნის უზრუნველყოფის მიზნით, შემუშავდეს საგანგებო გეგმა, რომლითაც განისაზღვრება ის ღონისძიებები და მათზე პასუხისმგებელი შესაბამისი უწყებები, რომლებიც უზრუნველყოფენ ზოგადი განათლების უწყვეტობასა და მდგრადობას. ამასთანავე, პროგნოზისა და ანალიზის საფუძველზე შეფასდეს დისტანციური სწავლების შედეგები, მოსალოდნელი გავლენა და დაიგეგმოს შესაბამისი ღონისძიებები.
ეკომენდაცია ცენტრსა და სამინისტროს
ყველა მოსწავლის ზოგადი განათლებით სათანადოდ უზრუნველყოფისა და რესურსების პროდუქტიული გამოყენების მიზნით, სისტემის სხვადასხვა ერთეულის კოორდინაციის საფუძველზე იდენტიფიცირებულ იქნეს ყველა ის სკოლა და საგანი, სადაც არ არის პედაგოგი ან კვალიფიციური კადრის დეფიციტია. იმ პირობებში როდესაც არ არის მივლინებული მასწავლებელი, ასეთ საგნებში სათანადო პირობების უზრუნველყოფით, განხორციელდეს დისტანციური სწავლება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ