მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დიაგნოსტიკური წერა სკოლებში ერთ-ერთი აქტუალური საკითხია. მას შემდეგ, რაც ცნობილი გახდა, რომ მოსწავლეები ამ მიმართულებით შეფასდებოდნენ, არაერთი კითხვა გაჩნდა, რომელთც ეროვნული სასწავლო გეგმის დეპარტამენტის ხელმძღვანელი, ნიკო სილაგაძე პასუხობს.
„დიანოსტიკური წერის ერთადერთი მიზანია, აღიწეროს მოსწავლის მიღწევები ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან მიმართებით და მისი საჭიროებების გათვალისწინებით, განისაზღვროს სასწავლო პროცესი. უნდა აღინიშნოს, რომ სადიაგნოსტიკო შეფასება სასკოლო ცხოვრების განუყოფელი ნაწილია და ბევრ სკოლაში პერიოდულად ტარდება კიდეც“, - აცხადებს სილაგაძე და იმასაც დასძენს, რომ ზოგადად, სადიაგნოსტიკო წერას არა ერთჯერადი, არამედ სისტემური ხასიათი ექნება:
„ჩვენ გვინდა, ეს გახდეს სასკოლო ცხოვრების განუყოფელი ნაწილი, სადაც მკაცრი რეგულირება კი არ იქნება სამინისტრის მხრიდან, არამედ შეფასდება მოსწავლის საჭიროებები. რეფორმის ერთ-ერთი მიმართულებაა დიაგნოსტიკური შეფასების გაძლიერება სკოლებში“.
ნიკო სილაგაძის განმარტებით, სადიაგნოსტიკო წერა სკოლებში ჯერ არ დაწყებულა, მაისის შუა რიცხვებისთვის იგეგმება და მას საერთო არაფერი აქვს ტესტთან, რომელიც ნიშნით ფასდება; შედეგები არ აისახება წლის ბოლოს მოსწავლის შეფასებაზე.„სრული პასუხისმგებლობით ვაცხადებ, ეს არ არის მოსწავლეების, მასწავლებლების, სკოლის შემოწმება და არც ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების კონკურენციისთვის ტარდება; უნდა მივიღოთ მაქსიმალურად რეალისტური სურათი, შემდეგ კი საგნის მასწავლებლები და კათედრები დაგეგმავენ ერთობლივ მუშაობას. თუ აღმოჩნდა, რომ ხარვეზებია ნაშრომში, ეს კათედრის შიგნით თანამშრომლობის საგანი უნდა გახდეს“.
აქვე საინტერესო ისაა, ყველა მოსწავლემ უნდა ჩააბაროს თუ არა დიანოსტიკური დავალება და გახდება თუ არა შედეგები ცნობილი მშობლებისთვის? - ამის თაობაზე სილაგაძე განმარტავს, რომ ელექტრონულ ჟურნალში, სპეციალურ გრაფაში ჩაიწერება შეფასება, წერა მე-4-დან მე-9 კლასების ჩათვლით, ყველა საგანში ჩატარდება, მაგრამ ეს არ უნდა გავიგოთ, როგორც „გამოცდები“. დიაგნოსტიკური წერა დაეფუძნება წინა სემესტრში ნასწავლ მასალას, საკითხის შესახებ ბავშვი წინასწარ შეიტყობს და ჩვენ გავეცით განკარგულება, მოსწავლეები მაქსიმალურად დაიცვან სტრესისგან - შეიძლება დავალების შესრულება ერთ დღეს დაიწყონ და მეორე დღეს დაასრულონ... არ არის გამორიცხული, დამატებით რესურსად სახელმძღვანელოც გამოიყენონ“.
თუმცა, აქ არის კიდევ ერთი ფაქტორი - ნდობა გამსწორებლის მიმართ, სილაგაძე აცხადებს, რომ საფუძველი - ნაშრომი არაობიექტურად შეფასდეს, სკოლას არ აქვს: „ამისთვის ფართო მუშაობაა დაგეგმილი სასკოლო საზოგადოების წევრებთან და რაც მნიშვნელოვანია, ეს არ კეთდება სკოლების რეიტინგული სიების შესადგენად .მთავარია, სადიაგნოსტიკო შეფასების ფორმალობამდე დაყვანა არ მოხდეს - .ფართო პერიოდია კომუნიკაციისთვის აღებული, მოსამზადებელი სამუშაოები უნდა ჩატარდეს და თუ აღმოჩნდება, რომ სამინისტროს რესურსი არ გაწვდა რისკების შემცირებას, დიაგნოსტირება შემდეგი წლისთვის გადაიდება“.
იხილეთ ასევე:
„რა სახელიც უნდა დაარქვან, ეს არის ბავშვების გამოცდა“ - მშობლები სადიაგნოსტიკო ტესტირების წინააღმდეგ
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ