მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლებისთვის, რომლებმაც წამყვანისა და მენტორის სტატუსი მოიპოვეს, კვლევის მეთოდები ნაცნობი თემაა, თუმცა რამდენად იცავს ყველა მკვლევარი პედაგოგი კვლევის ეთიკის პრინციპებს, ეს ცალკე განხილვის საგანია.
სტატუსის ამაღლების მსურველ მასწავლებლებს ამჯერადაც მოუწევთ პორტფოლიოს გამრავალფეროვნება, კვლევა კი ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი აქტივობაა მათთვის, ვინც პროფესიულ წინსვლას გეგმავს.
კვლევის ეთიკური სტანდარტები საყოველთაოდ აღიარებული ნორმებისაგან შედგება, რომელთა დაცვასაც ყველა მკვლევარისთვის სავალდებულოა.
4 შეცდომა, რომელიც კვლევის დროს არ უნდა დაუშვათ:
ზეწოლა - რესპონდენტთა უფლებების დაცვა ძალიან მნიშვნელოვანია. ისინი კვლევის მთავარ ობიექტს წარმოადგენენ. მათი მონაწილეობა კვლევაში დამოკიდებულია მათ კეთილ ნებაზე, დაუშვებელია ზეწოლა (მაგალითად ზეწოლა მოსწავლეზე, რომ მიიღოს კვლევაში მონაწილეობა).
მოტყუება - რესპონდენტების მონაწილეობა გამოკითხვაში ნებაყოფლობითი უნდა იყოს. მან უნდა იცოდეს საკვლევი თემის არსი. მკვლევარს არ აქვს უფლება, მოტყუებით მოიპოვოს ინფორმაცია. მონაწილეთა შესახებ ინფორმაციის შეგროვება ან მათზე დაკვირვება ისე, რომ მათ ამის შესახებ არ იციან, ან თანხმობა არ მოუციათ, არაეთიკურია.
კონფიდენციალურობის უგულებელყოფა - რესპონდენტთა უფლებების დაცვის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ვალდებულება მათი კონფიდენციალობის დაცვაა. შესაძლოა კვლევამ მოითხოვოს ინტერვიუს ჩაწერა, აუდიო-ვიდეო ჩანაწერები, ამისათვის ასევე ცალკე ნებართვაა საჭირო. რესპონდენტი დარწმუნებული უნდა იყოს, რომ ჩამწერი მოწყობილობების გამოყენების მიუხედავად მისი კონფიდენციალობა დაცული იქნება. კვლევით არავინ უნდა დაზიანდეს, კვლევის ანგარიშიდან ამოღებული უნდა იყოს არა მხოლოდ რესპონდენტთა სახელები და გვარები, არამედ, ყველა ის ინფორმაცია, რომლის მიხედვითაც შესაძლებელი იქნება ადამიანის იდენტიფიცირება.
არასრულწლოვანი რესპონდენტის გამოკითხვა ნებართვის გარეშე - თუ კვლევაში მონაწილეები არასრულწლოვნები არიან, თქვენ დაგჭირდებათ თითოეული მოსწავლის მშობლის ან კანონიერი მეურვის წერილობითი ნებართვა და არა სკოლის დირექტორის ან კლასის დამრიგებლის ზოგადი ნებართვა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
განმარტებაში ვკითხულობთ, რომ დასკვნის ოფიციალურად მიღების შემდეგ, ცენტრი აღნიშნულ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ