მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლები მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვაში აქტიურად მონაწილეობენ. ცალკე განსახილველი საკითხია რამდენი პედაგოგი ემხრობა სწავლების ახალ მიდგომებს და რამდენი არა, თუმცა მასწავლებლების გადამზადება აქტიურ რეჟიმში მიმდინარეობს.
კომპლექსურმა დავალებებმა თავდაპირველად გაურკვევლობა გამოიწვია, თანდათანობით კი მასწავლებლებმა ისწავლეს, როგორ უნდა დაეგეგმათ ამ ტიპის დავალება, როგორ უნდა შეეფასებინათ, რა უნდა გაეთვალისწინებინათ და ა.შ.
ხშირად მოისმენთ კითხვას - რამდენი კომპლექსური დავალება უნდა შესრულდეს ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში? აღირიცხება თუ არა შესრულებული კომპლექსური დავალებების რაოდენობა?
მაშინ, როდესაც პედაგოგებს პირველად აუხსნეს კომპლექსური დავალებების დაგეგმვა, აღინიშნა, რომ თითოეულ სემესტრში მასწავლებელს მინიმუმ ერთი კომპლექსური დავალება უნდა დაეგეგმა, ანუ ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში 2.
ყველა მასწავლებელი თანაბარი აღტაცებით არ შეხვედრია კომპლექსურ დავალებებს, ამიტომ ზოგიერთმა მათგანმა მხოლოდ ერთი კომპლექსური დავალება დაგეგმა, ზოგმა კი - არცერთი.
ეროვნული სასწავლო გეგმის განვითარების საგნობრივი ექსპერტების განმარტებით, კომპლექსური დავალებების რაოდენობა დადგენილი არაა, თუმცა ყველა პედაგოგმა ფეხი უნდა აუწყოს სიახლეს და დავალებები მოსწავლეების საჭიროებებიდან გამომდინარე უნდა დაგეგმოს.
მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმა ეფუძნება მოსწავლეზე ორიენტირებულ სწავლებას, რაც გულისხმობს მოსწავლეების საჭიროებებზე, შესაძლებლობებზე, ინტერესებზე და სწავლის სტილზე ფოკუსირებას. მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების დროს მოსწავლე არის აქტიური სწავლის პროცესში, ხოლო მასწავლებელი გეზის მიმართულების მიმცემი. სწორედ აქედან გამომდინარე, კომპლექსური დავალებებიც მოსწავლის საჭიროებებიდან გამომდინარე უნდა დაიგეგმოს.
კომპლექსური დავალებების მიზანი თითოეული მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენაა, ამასთან, დავალებაზე მუშაობით მათ ერთგვარი „ცხოვრებისეული გამოცდილებაც“ უნდა შეიძინონ, რაც იმას ნიშნავს, რომ სკოლაში მიღებული ცოდნა ბავშვს ღრმად ჩაებეჭდოს გონებაში და მისი ცხოვრებაში გამოყენება შეძლოს.
იხილთ ასევე:
კომპლექსური დავალების დიფერენცირება და ინტეგრირება - განმარტება ესგ-დან
შემაჯამებლების რაოდენობა კლასებისა და საგნების მიხედვით
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქართულის საგამოცდო პროგრამაში შეტანილ ცვლილებებზე განათლების სამინისტრო განმარტებას აკეთებს
მან საკუთარი აზრი სხვადასხვა საკითხთან დაკავშირებით etaloni.ge-ს გაუზიარა
„ჩემი ყოველდღიური მოტივაციაა მოსწავლეთა თვალებიდან წამოსული სითბოა, რაც მაგრძნობინებს მათ მზაობას ჩემს მოსასმენად“
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია ნდობაზე დაფუძვნებული მეგობრობა, პოზიტიური ურთიერთობა
სასკოლო საზოგადოებასთან ერთად ღონისძიებას ესწრებოდნენ მშობლები. ღონისძიება ძალიან საინტერესო და დასამახსოვრებელი იყო
„ჩვენ ბევრჯერ დავწერთ ისტორიას. ბევრ მწვერვალს დავიპყრობთ, როგორც საგანმანათლებლო, ასევე სპორტულ სარბიელზე“
6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე