სიახლეები
სიახლეები

რა განსხვავებაა განმავითარებელ შეფასებასა და მოსწავლის დახასათებას შორის?
06-06-2022
-
+


სასწავლო წლის მიწურულს მოსწავლეთა შეფასებები აქტუალური თემა ხდება. შეფასება ორნაირია - განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.

I-IV კლასებსა და V კლასის პირველ სემესტრში მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება გამოიყენება, დანარჩენი კლასების მოსწავლეებს კი სასწავლო წლის ბოლოს განმსაზღვრელი შეფასებები ეწერებათ.

დაწყებითი კლასის მასწავლებლები წლის ბოლოს მოსწავლეთა წერილობით შეფასებას წერენ. უკვე ითქვა, რომ განმავითარებელი შეფასებების ელექტრონულ ჟურნალში შეტანა სავალდებულო არაა, თუმცა სურვილის შემთხვევაში, პედაგოგებს თითოეული მოსწავლის შეფასება შეუძლიათ, ამასთან, მოკლე დახასიათებები საჭიროა მოსწავლის პირად საქმეში შესატანადაც.

„განმავითარებელი შეფასების ნიმუში ხომ არ გაქვთ?“ „როგორ ვწერთ წლის ბოლოს მოსწავლეთა დახასიათებას?“ - ეს ის კითხვებია, რომლებიც პედაგოგების დახურულ ჯგუფებში ხშირად ისმევა. პირველ რიგში, საყურადღებოა, რომ მოსწავლეთა დახასიათება და შეფასება ერთი და იგივე არაა. მაშ რა განსხვავებაა მათ შორის?

განმავითარებელი შეფასება - თავად სიტყვა გვეუბნება, რომ მასწავლებლის კომენტარმა მოსწავლეს განვითარებისკენ უნდა უბიძგოს. განმავითარებელი შეფასების წერისას მასწავლებლებმა უნდა იხელმძღვანელოს საგნობრივი სტანდარტის მიხედვით და დაწეროს მოსწავლის მოკლე წერილობითი შეფასება, რომელშიც დაახასიათებს მოსწავლეს, აღნიშნავს მის წარმატებებს და მიუთითებს, რაში სჭირდება მოსწავლეს დახმარება საკუთარი შესაძლებლობების უკეთ გამოსავლენად.

განმავითარებელი შეფასება ადგენს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას და მიმართულია სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებაზე. ამ ტიპის შეფასება მოსწავლის წინსვლასა და განვითარებას უწყობს ხელს. განმავითარებელი შეფასება შეიძლება იყოს ზეპირსიტყვიერი ან წერილობითი, ორივე შემთხვევაში აუცილებელია წამახალისებელი მითითებების გამოყენება.

თუ მოსწავლის შეფასებისას აღწერთ მხოლოდ მის წარმატებებს, მიღწევებს ან თუნდაც აღნიშნავთ, რა უჭირს, რას ვერ ძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული პროგრამიდან და ამავდროულად, არ დაურთავთ კომენტარს, რომელიც მას საკუთარი „სისუსტეების“ დაძლევაში დაეხმარება, ეს იქნება მხოლოდ მოსწავლის მოკლე დახასიათება და არა განმავითარებელი შეფასება.


იხილეთ ასევე: I-IV და V კლასებში მასწავლებელი ვალდებული არ არის, დაწეროს განმავითარებელი შეფასება?


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

როგორი ამინდი იქნება თბილისა და რეგიონებში 2 აგვისტოს ჩათვლით - გარემოს ეროვნული სააგენტოს ინფორმაცია

2024 წლის ეროვნული გამოცდების ყველა მნიშვნელოვანი ფაქტი - ერთთვიანი პერიოდის შეჯამება Etaloni.ge-სგან

მასწავლებლების საყურადღებოდ - ახალი სასწავლო წლიდან სამინისტრო 100 პროექტს შეარჩევს

სკოლებისთვის საპილოტე პროექტი გრძლედება...

„საჯარო სკოლებში გამოცდილების გარეშე დასაქმება თითქმის შეუძლებელია, ამ პროფესიაში პირველი ნაბიჯი ალბათ კერძო სკოლა იქნება“

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს დიდი სამსარის საჯარო სკოლის დირექტორი ფატმან ლაკლაკიშვილი პასუხობს

სკოლები

სკოლაში თითოეული მოსწავლის ინტერესებზე მორგებული გარემოა შექმნილი

ახალქალაქის ცენტრალურ პარკში კონკურსის ფინალური ეტაპის შემაჯამებელი ღონისძიება გაიმართა

საინტერესო

„საჯარო სკოლებში გამოცდილების გარეშე დასაქმება თითქმის შეუძლებელია, ამ პროფესიაში პირველი ნაბიჯი ალბათ კერძო სკოლა იქნება“

ჰაერის ტემპერატურას სასკოლო ტესტების შედეგებზე შეუძლია გავლენის მოხდენა

„რთულია შევაფასო განათლების დონე ქვეყანაში, თუმცა ეს განვითარებადი სფეროა, მუდმივად ვითარდება და იხვეწება“



სიახლეები
საზოგადოება