მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
- მოტივაცია მემატება, როცა. . .
- სკოლაში დასახულ მიზნებს ვაღწევ. სასკოლო გარემოში პოზიტიური დამოკიდებულებების არსებობის გარეშე შეუძლებელია, მაგრამ ყველაზე მნიშვნელოვანი ბავშვებისგან მიღებული სიყვარულია.
- მოსწავლეებთან გამომშვიდობება ყოველთვის. . .
- ყოველი მოსწავლისთვის დგება დღე, როცა სკოლა და საყვარელი მასწავლებლები რჩებიან და წინ ახალი ცხოვრების გვერდი ელით. მე-12 კლასის დამთავრება ისეთ „გარდამტეხ მომენტად“ ითვლება, რომელზეც ბოლოჯერ იკრიბებიან მოსწავლეები, მშობლები და სკოლის მასწავლებლები. საყვარელი მასწავლებლების მითითებებისა და სურვილების მოსმენით, კურსდამთავრებულები აღფრთოვანებას განიცდიან - მათთვის ძალიან მალე მთელი სასკოლო ცხოვრება მხოლოდ მოგონებად დარჩება. კარგი ტრადიციის თანახმად, სკოლის დამთავრებისას მასწავლებლებისთვის „ყოფილი“ სტუდენტებისგან ისმის მადლიერების შემაშფოთებელი სიტყვები - მრავალი წლის მუშაობისა და ზრუნვისთვის, მხარდაჭერისა და რჩევისთვის, უნარებისა და ცოდნის გამო.
- განათლების სისტემას სჭირდება. . .
- ყველაზე მთავარი, რაც განათლების სისტემაში უნდა გაკეთდეს მასწავლებელთა საფუძვლიანი დატრენინგებაა. ყველაზე დიდი რესურსი უნდა დაიხარჯოს პედაგოგების სერიოზულ გადამზადებაში, სხვა შემთხვევაში აზრი არ აქვს არაფერს. ეს უნდა იყოს არა სამდღიანი ტრენინგი, არამედ სერიოზული გადამზადება, სადაც პედაგოგებს ასწავლიან სწავლების მეთოდოლოგიას და ბევრი რაღაცის ამოცნობას, მაგალითად ბულინგის ამოცნობას, ისწავლიან როგორ დაიმორჩილონ ბავშვი, როგორ მოიქცნენ მაშინ, როცა მოსწავლე პრობლემურია, როცა რაღაც ხდება კლასში, ამასთან როგორ მიაწოდონ სასწავლო პროგრამა ისე, რომ მოსწავლეებისთვის სასწავლო პროცესი საინტერესო გახდეს.
- სასწავლო წელი გამორჩეული იყო. . .
- მიუხედავად გარკვეული პრობლემებისა, 2021-2022 სასწავლო წელს დადებითად შევაფასებდი. წინა სასწავლო წელთან განსხვავებით, მიუხედავად ეპიდემიისა, თითქოს უფრო მობილიზებული ვიყავით, როგორც მოსწავლეები ისე მასწავლებლები. მეტი გამოცდილება გვქონდა, უფრო შეგუებულიც ვიყავით იმ რეჟიმს, რომელშიც ვმუშაობდით. ეპიდემიის დასაწყისი უფრო რთული იყო და გარკვეული პრობლემებიც ახლდა.
- არდადეგებზე მშობლებს ვურჩევ. . .
- სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია მშობლებმა ისე დაიგეგმონ არდადეგების აქტივობები, რომ მოსწავლეებს შეეძლოთ გაერთონ, ითამაშონ და ამავდროულად ისწავლონ ბუნებრივად.
საკუთარი ხანგრძლივი პედაგოგიური გამოცდილებიდან შემიძლია დავასკვნა, რომ ბალანსი უნდა იყოს დაცული. ნამდვილად არაა მიზანშეწონილი, ბავშვებს არდადეგებზე დავალებად ჰქონდეთ მიცემული დამატებითი მასალა სახელმძღვანელოდან: საწერი თემები, წაკითხულის გაშინაარსება და მათემატიკაში უამრავი ამოსახსნელი განტოლება. თუმცა, უპრიანი იქნება თუ ვიტყვი, რომ ტვინს საზრდო მუდმივად სჭირდება. არდადეგებზე კი ეს საზრდო ბუნებრივად, ძალდაუტანებლად უნდა მიეწოდოთ.
- სასწავლო წლის დასასრულს. . .
- მოსწავლეებს შეუძლიათ თავიანთი ასაკის, გემოვნების და ინტერესების შესაბამისად აირჩიონ სასურველი. და რაც მთავარია, ითამაშონ, ითამაშონ ბევრი, რადგან ეს ნამდვილად დაეხმარება მათ ფიზიკურ და გონებრივ განვითარებაში.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა
რისი გაკეთება არ შეიძლება წინასაახალწლოდ - ყველაფერი, რაც 2025 წლის დადგომამდე უნდა გავითვალისწინოთ