მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სკოლაში დასაქმება ბევრი ადამიანის ოცნებაა, რადგან ერთი შეხედვით, მასწავლებლობა ერთ-ერთი საინტერესო პროფესიაა.
ბოლო წლების განმავლობაში პედაგოგის პროფესია უფრო და უფრო პრესტიჟული ხდება, ამის მიზეზი კი სტაბილური შემოსავალი, პროფესიული წინსვლის საშუალება და ნორმალური სამუშაო პირობებია. თუმცა არის კი მასწავლებლობა ასეთი იდეალური?! თუ შიდა სამზარეულოში ჩავიხედავთ, შესაძლოა ყველაფერი სულ სხვანაირად გამოჩნდეს.
სკოლებში ბევრი ისეთი რამ ხდება, რომლებზეც ღიად და ხმამაღლა არავინ საუბრობს, თუმცა etaloni.ge-სთან პირად საუბრებში მასწავლებლები გულდაწყვეტილები გვიყვებიან კოლეგიალობის პრობლემაზე. თითქოს გაუგებარია, რა მიზეზით უნდა უპირისპირდებოდნენ პედაგოგები ერთმანეთს? რა შემთხვევაში იკვეთება ზღვარი და ჩნდება კოლეგიალობის პრობლემა?
კონკურენცია - ერთი და იმავე საგნის პედაგოგების ნაწილი ერთმანეთს კონკურენტად აღიქვამს. ამას ორი მიზეზი აქვს. პირველი - თითოეულს სურს, რომ სკოლაში საუკეთესოდ აღიქვამდნენ და ცდილობენ, კოლეგაზე უკეთესები გამოჩნდნენ და მეორე - მასწავლებლები, ამავე დროს, რეპეტიტორები არიან და სწორედ ამიტომ, რეპუტაციაზე ორმაგად ზრუნავენ. მათთვის მნიშვნელოვანია, რომ მოსწავლეებმა მათთან მომზადება მოისურვონ და ე.წ. კონკურენტი პედაგოგი არ აირჩიონ. აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ ჯანსაღი კონკურენცია ოპონენტებს ავითარებს კიდეც, მაგრამ სამწუხაროდ, ისეც ხდება, რომ კოლეგები თავის დამკვიდრებასა და „ქულების დაწერას“ სხვისი რეპუტაციის შელახვით ცდილობენ.
სტატუსი - მორიგი დაპირისპირების საგანია მასწავლებლებს შორის, მითუმეტეს თუ ის კრედიტების დაგროვებითაა მოპოვებული. მიუხედავად იმისა, რომ კრედიტების საშუალებით სტატუსის მოპოვება მასწავლებლებს თავად სამინისტრომ მისცა, პედაგოგები, რომლებმაც კომპეტენციის დამადასტურებელი გამოცდა წარმატებით ჩააბარეს, „ერთკრედიტიან“ და ამავდროულად, სტატუსიან მასწავლებლებს თანასწორად არ თვლიან, რადგან მათ საგანში, რომელსაც ასწავლიან კომპეტენცია ვერ დაადასტურეს. მეორე მხრივ, ის მასწავლებლებიც ხდებიან ბულინგის მსხვერპლი, რომლებიც სტატუსის ამაღლებასა და პროფესიულ წინსვლაზე ზრუნავენ, ასეთი პედაგოგები ამბიციურებად ითვლებიან და თითქოს ყველა ელოდება, როდის „წამოკრავენ ისინი ფეხს“ და დამარცხდებიან.
საათების განაწილება - ეს საკითხი ყოველი სასწავლო წლის დაწყებამდე დაპირისპირების საგანია. მიუხედავად იმისა, რომ სტატუსის დანამატის მისაღებად საგნის პედაგოგებისთვის 15 საათია საკმარისი, დაწყებითის მასწავლებლებისთვის კი - 13, პედაგოგებს ყოველთვის სურთ, მეტად დაიტვირთონ, რათა ანაზღაურებაც მეტი ჰქონდეთ. სწორედ ამიტომ, საათების განაწილება ხშირად ხდება კოლეგებს შორის განხეთქილების მიზეზი. ზოგიერთ სკოლაში ამ პრობლემას ისაც ამწვავებს, რომ დირექცია ერთპიროვნულად წყვეტს, ვის რამდენ საათს მისცემს.
ჩამოთვლილი პრობლემები, რა თქმა უნდა, ყველა სკოლაში თანაბარი სიმწვავით არაა, არც ყველა მასწავლებელია არაკოლეგიალური, თუმცა ფაქტია, რომ აღნიშნული თემები სკოლებისთვის უცხო არაა და ზოგიერთი, ჩამონათვალში, საკუთარ სამუშაო გარემოს ამოიცნობს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
და თქვენ როგორ ატარებთ არდადეგებს თქვენს შვილებთან ერთად?
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ყოველთვის გვეძვირფასებით. წარმატებები ყველგან და ყველაფერში!!! მომავალო პედაგოგებო“!
მოსწავლეებმა, პედაგოგებთან ერთად, მშობლიურ სკოლასა და სრულიად საქართველოს მიულოცეს 2025 წლის შემობრძანება
და თქვენ როგორ ატარებთ არდადეგებს თქვენს შვილებთან ერთად?