სიახლეები
პიროვნება

„სკოლა ჩემთვის პროფესიული თუ შემოქმედებითი გარემოა, სადაც შემიძლია განვვითარდე“ - მანავის საჯარო სკოლის დირექტორი ლეილა ყორღანაშვილი
24-06-2022
-
+


საზაფხულო არდადეგების დაწყებასთან ერთად, საინტერესოა, რით იყო გამორჩეული 2021-2022 სასწავლო წელი საქართველოს სკოლების წარმატებული დირექტორებისთვის, რა სჭირდება განათლების სისტემას და რას ურჩევენ არდადეგებზე მოსწავლეთა მშობლებს. 

ამ და სხვა საინტერესო კითხვებზე კომპეტენტურ პასუხებს საგარეჯოს მუნიციპალიტეტის სოფელ მანავის საჯარო სკოლის დირექტორ, ლეილა ყორღანაშვილთან ბლიც-ინტერვიუში ამოიკითხავთ.

- სკოლა ჩემთვის არის...

- ჩემი პროფესიული თუ შემოქმედებითი თუ ემოციური რეალიზაციის გარემო, სადაც შემიძლია დავიხარჯო, განვვითარდე, მივიღო უკუკავშირი, რაც ასევე სტიმულის მომცემია და ამავე დროს მივიღო დიდი ემოციური მუხტი ბავშვებისგან, რომლებსაც ჩემგან აქვთ მოლოდინი, რომ ახალი დღე აუცილებლად ახალი ინოვაციებით დაიწყება; აქვთ ნდობა, რომ მასწავლებლისგან სიყვარული და თანაგრძნობა დახვდებათ, ამის გარეშე სასწავლო პროცესი არ იქნება ეფექტური, შედეგიანი თუ ბავშვს შენგან ასეთი მოლოდინი არ აქვს. ამისთვის კი ღირს მასწავლებლის შრომა, რაც შეიძლება მეტი ინფორმაცია მიაწოდოს მოსწავლეს საგნის შესახებ, ეცადოს ისეთი სასწავლო გარემო შექმნას რომ ყოველი მოსწავლე საკუთარი ინტერესებისა და შესაძლებლობების მიხედვით ჩაერთოს სასწავლო პროცესში, სასწავლო გარემო უფრო მრავალფეროვანი და ხალისიანი იყოს; ისწავლოს სწორი კომუნიკაცია ბავშვებთან, კოლეგებთან და მშობლებთან.

- მოტივაცია მემატება, როცა...

- ჩემი ძალისხმევა რაც შეიძლება მეტი გავიგო თითოეული მოსწავლეს თავისებურებების, ინტერესების, შესაძლებლობების შესახებ, შემდეგ მოვარგო ჩემი პროფესიული ცოდნა მოსწავლეთა ცოდნის ამაღლებას და უნარების განვითარებას და ბოლოს, ვიღებ სასურველ უკუკავშირს; მასწავლებლისთვის უმთავრესია მოსწავლეთა მხრიდან ნდობა, რომ გაიხსნას მისი შემოქმედებითი პოტენციალი და ცოდნის მიღებასთან ერთად განივითაროს პიროვნული უნარები.

- მოსწავლეებთან გამომშვიდობება ყოველთვის...

- სინანულთან ერთად ახალი იმედებით მავსებს, როგორ მოახდენს თითოეული მიღებული ცოდნის ტრანსფერს; როდესაც ვაძლევ კონკრეტულ ცოდნას აუცილებლად ვიტოვებ ისეთ დავალებებს სადაც თითოეულს ვუტოვებ ინდივიდუალური შესაძლებლობების მიხედვით თვითონ იპოვოს პასუხი, შეიმეცნოს, გაიმეოროს ნასწავლი და თვითონ გააკეთოს დასკვნები; და მერე მათ შედეგებში დიდი ინტერესით ვეძებ ჩემი ნასწავლის იქით სად არის მისი - ინდივიდუალური შემოქმედებითი პოტენციალის გამოვლინება; რაც მეტს ვიპოვი უფრო მეტად გადავდივარ პასიურ მდგომარეობაში, რომ ასპარეზი მათ ნიჭს და ტალანტს დავუთმო. თუმცა ვმუშაობ სხვასხვა სახის მინიშნებებზე, რომ საჭიროების შემთხვევაში გამოვიყენო, შევურჩიო როდის, რომელი, რომელ მოსწავლეს, განვითარების რომელ სტადიაზე რა დასჭირდება.  

- განათლების სისტემას სჭირდება...

- უწყვეტი განვითარება მოსწავლეთა შედეგებიდან გამომდინარე; მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება, ინკლუზიური განათლების სრულყოფა თითოეულ საკლასო გარემოში; სკოლების რეაბილიტაცია, ახალი ინფრასტრუქტურით უზრუნველყოფა; პროფესიული ორიენტაციის მხრივ მოსწავლეთა ინფორმირება.

- სასწავლო წელი გამორჩეული იყო...

- დისტანციური სწავლებისას წარმოქმნილი პრობლემების, მათი მოგვარების და ასევე ინოვაციური სასწავლო მეთოდების, სასწავლო აქტივობების დანერგვის კუთხით.

- არდადეგებზე მშობლებს ვურჩევ...

- საკუთარი შვილის თავისებურებების და შესაძლებლობების უკეთ გაგების მიზნით მისცენ თავისუფალი არჩევანის შესაძლებლობა, როგორც წიგნიერების ამაღლების კუთხით ასევე, სხვა მისწრაფებების, შემოქმედებითი განვითარების, მისი საყვარელი საქმიანობის კუთხით.

- სასწავლო წლის დასასრულს...

- მინდა დავემშვიდობო ჩემს მოსწავლეებს და მასწავლებლებს უკეთესი ახალი სასწავლო პროცესის დაწყების იმედით; მინდა, მადლობა ვუთხრა, რომ მიუხედავად დისტანციური სწავლების დროს წარმოშობილი პრობლემებისა მაინც მაღალი პასუხისმგებლობით ეკიდებოდნენ მეტად მნიშვნელოვან საქმიანობას, რომელსაც მანავის საჯარო სკოლის სასწავლო პროცესი ჰქვია; მინდა მადლობა ვუთხრა მშობლებს თანადგომისთვის, ინტერნეტ სივრცის უზრუნველყოფისთვის და დავპირდე, რომ მანავის საჯარო სკოლა მომავალ სასწავლო წელს ღირსეულად გააგრძელებს ახალ სივრცეში.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ევროპის სხვადასხვა ქვეყანაში საახალწლო სუფრები ერთმანეთისგან განსხვავდება, თუმცა ყველა მათგანში საერთო მახასიათებელია ოჯახური გარემო, სიმბოლიზმები... 

„გოზინაყს ბებო აკეთებს და ძალიან გვიყვარს, თან ახალი წლის სუფრაზე გასატანად თეფშზე ლამაზად მორთავს ხოლმე და მე და ჩემი ძმა ჩუმად ვიპარავთ“ 


წარმოგიდგენთ 10 პოპულარულ საახალწლო საბავშვო ფილმს 

თითოეული ეს ტრადიცია გვაჩვენებს, რამდენად განსხვავებული და საინტერესოა ახალი წლის აღნიშვნა მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში 

არის თუ არა ბედობა რელიგიური დღესასწაული და როგორ აღინიშნებოდა ეს დღე საქართველოში

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

კონცერტის ბოლოს, კლასის დამრიგებელმა ბავშვებს საჩუქრები გადასცა

წესების თანახმად, პირველი, მეორე და მესამე ადგილის მფლობელები გამოვლინდნენ

საინტერესო

ევროპის სხვადასხვა ქვეყანაში საახალწლო სუფრები ერთმანეთისგან განსხვავდება, თუმცა ყველა მათგანში საერთო მახასიათებელია ოჯახური გარემო, სიმბოლიზმები... 

„გოზინაყს ბებო აკეთებს და ძალიან გვიყვარს, თან ახალი წლის სუფრაზე გასატანად თეფშზე ლამაზად მორთავს ხოლმე და მე და ჩემი ძმა ჩუმად ვიპარავთ“ 


წარმოგიდგენთ 10 პოპულარულ საახალწლო საბავშვო ფილმს 

თითოეული ეს ტრადიცია გვაჩვენებს, რამდენად განსხვავებული და საინტერესოა ახალი წლის აღნიშვნა მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში 

არის თუ არა ბედობა რელიგიური დღესასწაული და როგორ აღინიშნებოდა ეს დღე საქართველოში

სიახლეები
საზოგადოება