სიახლეები
სკოლები

ყვარლის N2 საჯარო სკოლის პედაგოგები რაიონულ კონფერენციაზე წარმატებით წარდგნენ
29-06-2022
-
+


ყვარლის N2 საჯარო სკოლის ორი პედაგოგი - ნინო წიქარიშვილი და ზაზა ყრუაშვილი რაიონულ კონფერენციაში მონაწილეობდა.

28 ივნისს, ქალაქ ყვარლის მუნიციპალიტეტის გამგეობის დარბაზში რესურსცენტრის ხელმძღვანელის ქეთევან ჭიპაშვილისა და ზოგადი განათლების დანერგვის ექსპერტის, ეკატერინე გურგენაშვილის ორგანიზებული რაიონული კონფერენცია ჩატარდა. კონფერენციას მიწვეული სტუმრები, განათლების სისტემაში მომუშავე ექსპერტები და მუნიციპალიტეტში შემავალი სკოლების მასწავლებლები და ხელმძღვანელები ესწრებოდნენ. 

კონფერენციაზე ძირითადად წარმოდგენილი იყო „ახალი სკოლის მოდელში“ ჩართული სკოლები. 

„მოგეხსენებათ, რომ „ახალი სკოლის მოდელი“ განათლების სფეროში მიმდინარე რეფორმების ერთგვარ გაგრძელებას წარმოადგენს, რომელიც დაიწყო 2019 წელს და მისი ძირითადი მიზანია სწავლა-სწავლების ხარისხის ამაღლება, სასკოლო ცხოვრების რეალურ ცხოვრებასთან დაახლოება და ამ გზით სასწავლო პროცესის გამოცოცხლება, სადაც მოსწავლეთა შრომა გადაიქცევა შემოქმედებით და შემეცნებით ძალებად; ამასთანავე, მოიცავს სასკოლო შემოქმედებითი ინიციატივების ხელშეწყობას, თანამშრომლობითი გუნდური მუშაობის კულტურის დანერგვას. 

ყვარლის N2 საჯარო სკოლიდან კონფერენციაში ორი პედაგოგი მონაწილეობდა- ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი ნინო წიქარიშვილი და სპორტის მასწავლებელი ზაზა ყრუაშვილი.

ნინომ ძალიან საინტერესოდ წარმოადგინა ახალი განათლების ფარგლებში განხორციელებული კომპლექსური დავალებები, რის საფუძველზეც მეტად დადებითი შეფასება/უკუკავშირი მიიღო ქართული ენის პედაგოგ-ექსპერტისაგან, შორენა ძამუკაშვილისაგან და ორგანიზატორ ეკატერინე გურგენიშვილისაგან. როგორც თავად ნინომ აღნიშნა, „კომპლექსური დავალებაზე: ამბის შეთხზვა მუშაობისას ყვარლის N2 საჯარო სკოლის I კლასის მოსწავლეებმა დაამუშავეს თამარ ფხაკაძის შესანიშნავი ტექსტი - „კაჭკაჭის ოქრო-ვერცხლი და ბულბულის გალობა“.

მოსწავლეებმა მიიღეს ინსტრუქცია: წარმოიდგინე, რომ ერთი კაჭკაჭი გადაწყვეტს მოპარული მძივი  დაუბრუნოს მის პატრონს - პატარა გოგონას. უნდა შეთხზათ ბაქია კაჭკაჭის ახალი ამბავი.

მოსწავლებლეებს უნდა მოეფიქრებინათ სათაური, მოემზადებინათ სამი ილუსტრაცია. ერთზე უნდა დაეხატათ ამბის - დასაწყისი, მეორეზე - ამბის შუა ნაწილი, მესამეზე - ამბის დასასრული. მათზე დაყრდნობით უნდა მოეყოლათ ამბავი. ნახატი შეეძლოთ შეესრულებინათ ბუკშიც პროგრამების „paint“ ან „ვსწავლობთ თამაში“-ის გამოყენებით. 

კომპლექსური დავალების განხორციელების სამიზნე ცნება იყო: სიტყვა, წინადადება, ტექსტი (სიტყვიდან ტექსტამდე)(შედეგები:  (I). 4, 5, 6)  ქვეცნება: თხრობის სამნაწილიანი სტრუქტურა (დასაწყისი, შუა ნაწილი, დასასრული). კომპლექსური დავალების განხორციელების დროს მოსწავლეებმა იმუშავეს მრავალფეროვანი და საინტერესო რესურსებით (მარცვლების ყუთები,სიტყვის აბლაბუდა, სიტყვის პირამიდა, ვიზუალური და ასოციაციური რუკები,პერსონაჟის რუკა, იდეების უჯრები, გამართული კითხვის თვითშეფასების სქემა და სხვა). შესაბამისად, საინტერესო და და სახალისო აქტივობები განხორციელდა ამ კომპლექსურის ეტაპებზე მუშაობის დროს.

კომპლექსური დავალების მნიშვნელოვანი მხარეები მოსწავლეებისთვის გახლდათ:
მოსწავლეებმა კომპლექსური დავალების ფარგლებში გაიგეს ახალი ლექსიკური ერთეულები; იმუშავეს ვარაუდების გამოთქმაზე სათაურის, ილუსტრაციების მიხედვით; გამოხატეს საკუთარი აზრი და დამოკიდებულებები ტექსტის მიმართ; ჩამოუყალიბდათ მარტივი სამეტყველო ფუნქციები; განივითარეს წერის სტრატეგიები; იმუშავეს ახალი გრაფიკული მაორგანიზებლების დახმარებით; გაუაქტიურდათ შემოქმედებითი, კრიტიკული აზროვნების უნარი; გახდნენ უფრო თავდაჯერებულნი (საკუთარი შესაძლებლობები ირწმუნეს); აღმოჩენებისა და სიახლის ძიების მიმართ დადებითად განეწყნენ;

შედეგად მიღებული გამოცდილებაა ის, რომ ეს კომპლექსური დავალება სხვადასხვა დავალების შესრულებას მოიცავდა, რომლის შესრულებამაც მიიყვანა ჩემი მოსწავლეები ერთ დასახულ მიზნამდე; მათ საკუთარი ფანტაზიითა და ტექსტზე - „კაჭკაჭის ოქრო-ვერცხლი და ბულბულის გალობა“ დაყრდნობით მოიგონეს ამბავი, რომლის გასიტყვებამაც მათ მისცა თავდაჯერებულობა, საკუთარი შესაძლებლობების რწმენა“.

საინტერესოდ იყო წარმოდგენილი ზაზას მიერ გაწეული შრომა, მრავალფეროვანი სპორტული აქტივობები ჯანსაღ ცხოვრებასთან დაკავშირებული. აქვე აღვნიშნავ, რომ მისი პროექტი „სათამაშო სახეობა - ფრენბურთი“ კომპლექსური დავალებების სახით გახლდათ წარმოდგენილი. ზაზა ყრუაშვილი სპორტის ფესტივალზე დაჯილდოვდა მედლით, მე-2 ადგილზე გასვლით. კონფერენციის მონაწილეები სერტიფიკატებით დაჯილდოვდნენ“,- ვკითხულობთ სკოლის მიერ მოწოდებულ ინფორმაციაში. 

იხილეთ ფოტოები:

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

იხილეთ გამარტივებული ელექტრონული ჟურნალის მობილური აპლიკაციის ბმულები Android და IOS სისტემებისთვის

 „ეს იცით როგორი დოკუმენტია? ჩვენი მოსწავლეები სხვადასხვა ღონისძიებასა თუ აქტივობაში მონაწილეობენ და მშობლები წერილობით აცხადებენ ფოტო-ვიდეოგადაღებაზე თანხმობას“

იხილეთ გამოცდებზე რეგისტრაციის მიზნით,  წარსადგენი აუცილებელი დოკუმენტების ნუსხა 


საჯარო სკოლების მასწავლებელთა შრომის ანაზღაურების მინიმალური ოდენობისა და პირობების დადგენის წესი

პიროვნება
როგორც პედაგოგი etaloni.ge-სთან საუბრისას აღნიშნავს, ერთი წუთითაც კი არ უფიქრია, რომ რჩეულ ათეულში მოხვდებოდა
სკოლები

„ჩვენო საყვარელო ბავშვებო, მასწავლებლებო, მშობლებო, ყველას გილოცავთ ახალ სასწავლო წელს მშვიდობიან და წარმატებულ წელს გისურვებთ!“ 

მოსწავლე-მასწავლებლებმა 1993 წლის 27 სექტემბრის ტრაგიკული მოვლენები გაიხსენეს

მოსწავლეები აქტიურად იყვნენ ჩართული პროექტში. ემოციური იყო მათთვის სოხუმის დაცემის კადრები 

„პირველი დღის მხიარული აურზაური“, - ასე უწოდეს 16 სექტემბერს, კაზრეთის N2 საჯარო სკოლაში, დღეს, რომელიც ემოციებითა და შთაბეჭდილებებით აღსავსე აღმოჩნდა 

განსაკუთრებით ემოციური კი, პირველკასელთა მიღება იყო, რომლებაც ცოდნის ტაძრის კარი პირველად შეაღეს, მათ საზეიმოდ გადაეცათ ბუკები 

საინტერესო

მოსწავლეებს სწავლის დაწყება ახარებთ, მაგრამ, ამავდროულად, არიან ისეთებიც, ვინც ამბობს, რომ სკოლაში სიარული არ მონატრებია


სიახლეები
საზოგადოება