სიახლეები
სიახლეები

მასწავლებელთა საგამოცდო საკითხები - პედაგოგები ტესტის დეტალებზე საუბრობენ
06-07-2022
-
+


უფროსი სპეციალური მასწავლებლის გამოცდიდან პირველი აპლიკანტები უკვე გამოვიდნენ. 175-ე სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსულმა აპლიკანტებმა etaloni.ge-სთან გამოცდაზე მოსულ საკითხებზე ისაუბრეს.

„სიტუაციური ამოცანები იყო, ასევე სტრატეგიებზე - რა სტრატეგია შეიძლება გამოიყენო ამა თუ იმ სიტუაციაში. ვფიქრობ კარგი ქულები უნდა ავიღო. ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან მიმართებაშიც იყო ღია კითხვები და სიტუაციური ამოცანები, რომლებიც ეროვნული სასწავლ გეგმიდან გამომდინარე უნდა გაგვეკეთებინა. მაგალითაც ერთ-ერთი ამოცანა ასეთი იყო - სპეციალური საჭიროებების მოსწავლისთვის დასახული იყო გრძელვადიანი მიზნების მისაღწევად მოკლევადიანი მიზნები და ერთ-ერთი სტრატეგია უნდა აგვერჩია, რომელიც ამ მიზნის მისაღწევად ეფექტური იქნებოდა“.

„მე კონკრეტულად სკოლის სპეციფიკით არ ვმუშაობ, მომიჯნავე სფეროში ვარ. ძირითადად, ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის განხორციელებასთან დაკავშირებით იყო. ასევე, კონკრეტული სირთულეები იყო მოცემული და რს სტრატეგიები შეიძლება გამოიყენოს მასწავლებელმა იმისთვის, რომ ეს სირთულეები დაიძლიოს. ასევე, ის კითხვა, რომელიც ალბათ, ყოველ წელს მეორდება - ტიპიური განვითარების ბავშვისთვის ინკლუზიური განათლების განვითარებას რა როლი და უპირატესობა აქვს. დახურული კითხვები ცოტა ორაზროვანი იყო - რამდენიმე პასუხი შეესაბამებოდა და მანდ არჩევანის გაკეთება ცოტა რთული იყო. მე ვფიქრობ, რომ გამოცდას თავი კარგად გავართვი. დახურულ კითხვებში რაღაც ეჭვები მაქვს, თუმცა ღია კითხვები ვფოქრობ, რომ სწორად მაქვს. დიდი ხანია, რაც მომიჯნავე სფეროში ვმუშაობ და მგონია, რომ მსგავსი გამოცდილება მქონდა. წელს გამოცდაზე პირველად გავედი“.

„აუტისტური სპექტრი იყო ხშირად და მასთან ქცევით მართვის სტრატეგიებზე დავალებები. ღია კითხვები იყო კიდევ, მოყვანილი იყო რაღაც კონკრეტული მაგალითები და სტრატეგია უნდა შეგერჩია, რა უნდა გააკეთოს ამ დროს მასწავლებელმა. ეს არის ძირითადი, რასაც ახლა ვიხსენებ. რაღაცები იყო, რაც ძალიან მარტივი იყო და რაღაცებს კონკრეტული პასუხი სჭირდებოდათ, რაც ალაბთ, უფრო ამომივარდა თავიდან, ვიდრე მსჯელობა და ღია კითხვები“. 

„რთული საკითხები არ იყო. ღია კითხვებიდან იყო ბულინგზე თემა, ასევე, ტანტრუმზე და სხვადასხვა სიტუაციაში რა სტრატეგიას გამოვიყენებდით და როგორ. ვფიქრობ თავი კარგად გავართვი და ვნახოთ, რა იქნება“.

„პირველ ყოვლისა, ხაზს გავუსვამ იმას, რომ საგამოცდო გარემო ძალიან კარგი იყო და საშუალება გვქონდა, რომ სრულყოფილად გვემუშავა. ერთი დავალება იყო სტიგმაზე, მშობლებს რომ შშმ ბავშვი ჰყავთ და ამის გამო დაძაბულები არიან. ეს დღევანდელობიდან გამომდინარე, ძალიან კარგად იყო მოყვანილი, რომ მშობლებს ამ სტრესის დაძლევაში უნდა დავეხმაროთ. ვფიქრობ, გამოცდა კარგად შევასრულე. ხაზი უნდა გავუსვა, რომ ეს ტრენინგებისა და ახალი სკოლის მოდელის ფარგლებში მუშაობის შედეგი იქნება“.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია  - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის

მოსალოდნელია ნალექი, ძლიერი თოვა და ქარბუქი - გაფრთხილება გარემოს ეროვნული სააგენტოსგან

მინისტრის ბრძანებით უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარების წესში ცვლილება შევიდა 

2025 წლიდან ბაღებში პერსონალს ხელფასი თითქმის 20%-ით გაეზრდება

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“ 

კესო, მუსიკალური ფესტივალის - „სხვა საქართველო სად არის“, ლაურეატი გახდა 

მე- 7 კლასის დამრიგებლის ზენფირა ისაევის ხელმძღვანელობით ჩატარდა და მასში მოსწავლეები დიდი ინტერესით ჩაერთნენ 

აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა

კვირეული დაუვიწყარი ემოციებითა და შთაბეჭდილებებით აღსავსე იყო 

საინტერესო

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

სიახლეები
საზოგადოება