მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტში გაიმართა დასკვნითი კონფერენცია სამმხრივი პროექტის - „გაეროს ბავშვთა ფონდის, ესტონეთისა და საქართველოს თანამშრომლობა ზოგადი განათლების სფეროში, საქართველოს ბავშვების უკეთესი სასწავლო შედეგებისთვის“ (2021-2022).
კონფერენციის მონაწილეებმა წარადგინეს ესტონური გამოცდილების საფუძველზე მიღებული შედეგების ამსახველი და დაგეგმილი აქტივობების მიმართულებით მომზადებული პრეზენტაციები.
აღნიშნული პროექტის მიზანია ესტონური გამოცდილების გაზიარებით, საქართველოს ბავშვების ზოგადი განათლების ხარისხის გაუმჯობესება, საქართველოს მასწავლებლების შესაძლებლობების გაზრდა თანამედროვე, მოსწავლეზე ორიენტირებული, მათ შორის, სწავლა-სწავლების მეთოდის გამოყენებით. პროექტის ფარგლებში გადამზადდა პროექტში ჩართული 100 სკოლის დირექტორი და დაწყებითი კლასების პედაგოგები სხვადასხვა რეგიონიდან: თბილისი, გურია, აფხაზეთი, ქვემო ქართლი, შიდა ქართლი, იმერეთი, სამეგრელო-ზემო სვანეთი, სამცხე-ჯავახეთი, რაჭა-ლეჩხუმი, კახეთი.
პროექტის ფარგლებში ჩატარდა ღია სემინარები ბავშვზე ორიენტირებულ სწავლებასა და ესტონეთში მასწავლებელთა პოლიტიკაზე. ესტონელმა ექსპერტებმა, მასწავლებლებმა და დირექტორებმა ქართველ კოლეგებს გაუზიარეს საკუთარი გამოცდილება.
პროექტის ფარგლებში განხორციელთა ტრენერთა ტრენინგი, ე.წ. TOT. ესტონელი და ქართველი ექსპერტების ჩართულობით მომზადდა მოდულები, გადამზადდნენ დირექტორები (5 დირექტორი) და მასწავლებლები (10 მასწავლებელი), რომლებმაც, თავის მხრივ, გავლილი მასალისა და თემატიკის მიხედვით გადაამზადეს პროექტში ჩართული 100 სკოლის დირექტორი და დაწყებითი საფეხურის მასწავლებლები.
ტრენინგები მოიცავდა შემდეგ თემატიკას: მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება, საკლასო მენეჯმენტი, განმავითარებელი შეფასება, ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნები და სასწავლო რესურსები.
პროექტის ერთ-ერთი აქტივობის ფარგლებში ჩატარდა ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის პროცესში მასწავლებლების მხარდაჭერის საჭიროებების კვლევა. კვლევა განხორციელდა ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის პროფესორების - ნათია ანდღულაძისა და თამარ ბრეგვაძის მიერ. კვლევის შედეგების გათვალისწინებით და დაინტერესებული მხარეების აქტიური ჩართულობით, შემუშავდა ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის ხელშემწყობი ინტერვენციები. აღნიშნული მოდელის წარდგენის მიზნით მოეწყო ონლაინ სემინარი, რომელსაც ესწრებოდნენ საუნივერსიტეტო სექტორის, პროფესიული ასოციაციებისა და განათლების სფეროს განვითარებაში ჩართული საერთაშორისო და ადგილობრივი ორგანიზაციების წარმომადგენლები.
პროექტის ფარგლებში მოეწყო სასწავლო ვიზიტი ესტონეთის ქ. ტალინში, რომელშიც მონაწილეობას იღებდნენ პროექტში ჩართული სკოლების დირექტორები და დაწყებითი კლასის მასწავლებლები.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
იცვლება მასწავლებლის განათლებისადმი დადგენილი მოთხოვნები - მთავრობის დოკუმენტი
ცვლილებები სკოლის დირექტორებს, მასწავლებლებსა და რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს შეეხება - მთავრობის 2025 წლის გეგმა ცნობილია
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ასე მივულოცეთ მე და ჩემი პატარა თეატრის მსახიობებმა ერთმანეთს ქართული თეატრის დღე“