მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის, მიხეილ ჩხენკელის გადაწყვეტილებით, საქართველოში პირველად, არაქართულენოვანი სკოლების მშობლიური ენის პედაგოგებს კომპეტენციის ამაღლების შესაძლებლობა მიეცათ, რაც მათ არა მხოლოდ სტატუსის მინიჭებაში დაეხმარება, არამედ პირდაპირ აისახება სახელფასო ანაზღაურებაზე.
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის პირველი მოადგილე თამარ მახარაშვილი შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელთან სოფიო გორგოძესთან ერთად აზერბაიჯანულენოვანი პედაგოგებისთვის გამოცდის მიმდინარეობას N117-ე სკოლის საგამოცდო ცენტრში გაეცნო. თამარ მახარაშვილმა პედაგოგებს წარმატება უსურვა და იმედი გამოთქვა, რომ თითოეული მათგანი გამოცდაზე საუკეთესო შედეგს აჩვენებს.
ხაზგასასმელია, რომ ქართულენოვანი სკოლების მასწავლებელთა გამოცდისაგან განსხვავებით არაქართულენოვან პედაგოგებს მშობლიური ენის გამოცდის ჩაბარების შესაძლებლობა ამ დრომდე არ ჰქონდათ, რაც მათ სხვა პედაგოგებთან მიმართებაში არათანაბარ მდგომარეობაში აყენებდა. თუმცა, სამინისტროს ძალისხმევით საკითხი მთლიანად მოგვარდა და შედეგად, ყველა საგანჩაბარებული მასწავლებელი შეიცვლის სტატუსს, რაც მათი ხელფასის გაზრდასაც განაპირობებს.
აზერბაიჯანულ ენას საგამოცდო ცენტრებში წელს 380-მდე მასწავლებელი ჩააბარებს. მათ გამოცდა წარმატებით ჩაბარებულად ჩაეთვლებათ იმ შემთხვევაში, თუ დააგროვებენ მაქსიმალური ქულის (70 ქულა) 60%-ზე მეტს (43 ქულა).
აზერბაიჯანული და სომხური ენების პედაგოგთა საგნის გამოცდები საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს გადაწყვეტილებით შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ მომზადდა.
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ კი შემუშავდა მასწავლებელთა გამოცდისთვის მოსამზადებელი ტრენინგმოდულები როგორც აზერბაიჯანული, ასევე სომხური ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლებისთვის.
ტრენინგმოდულების მიზანიამასწავლებლები გაეცნონ აზერბაიჯანული/სომხური ენის საგნობრივი გამოცდის სტრუქტურასა და ტექნიკებს, მოახდინონ აზერბაიჯანული/სომხური ენის სწავლებისათვის აუცილებელი საგნობრივი და მეთოდური ცოდნის მობილიზება, მასწავლებლები გაეცნონ ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ უმცირესობათა ენების სტანდარტს.
აზერბაიჯანელი პედაგოგების შემდეგ, 20 ივლისს გამოცდას სომხურენოვანი პედაგოგები ჩააბარებენ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საგანმანათლებლო რესურსცენტრების უფროსებისა და სპეციალისტების ანაზღაურება ცნობილია - მთავრობამ ხელფასების ოდენობა დაამტკიცა
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
აღსანიშნავია, რომ მსგავსი აქტივობები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას და სასწავლო პროცესში ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს...
მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას