მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
არსებობს მასწავლებელთა რამდენიმე ტიპი. ესენია - იდეალისტები, პრაქტიკოსები, რაციონალისტები და ზომიერები.
იმის მიხედვით, თუ როგორ აირჩიეთ პროფესია, რა არის თქვენი მიზანი და როგორ დამოკიდებულება გაქვთ მოსწავლეებთან, შესაძლებელია გაარკვიოთ, რომელი ტიპის მასწავლებელი ხართ.
იდეალისტი
ამ ტიპს მასწავლებელი სასწავლო პროცესში სიახლეების შეტანაზე ნამდვილად ზრუნავს. ის არამხოლოდ თავის მოსწავლეებზე, არამედ საზოგადოებაზეც ფიქრობს. გარდა ამისა, თავის მიზნად სოციალური სამართლიანობის გაუმჯობესება და ვითარების გამოსწორება ესახება. სამუშაოს ძიებისასაც კი იმაზე ფიქრობენ, თუ სად შეძლებენ უდიდესი ცვლილებების შეტანას.
ამ ტიპის მასწავლებლებს სამსახურიც იმიტომ იზიდავთ, რომ თავიანთი საგანი უყვართ და ახალგაზრდებთან მუშაობის სურვილი აქვთ.
პრაქტიკოსი
ამ ტიპის მასწავლებელს საზოგადოებაში საკუთარი წვლილის შეტანა იმდენად არ აინტერსებს, რამდენადაც საკუთარი მოსწავლეების განვითარება. ისინი თავიანთი პროფესიის ერთგულები არიან. მათ მუდამ პროფესიულად კიდევ უფრო განვითარება უნდათ და ამისთვის ძალ-ღონეს არ იშურებენ. გარდა ამისა, მუშაობის დაწყებისას, სკოლის პოლიტიკას, მოსწავლეთა ზოგად ქცევებსა და მიღწევებსაც ითვალისწინებენ,
რაციონალისტი
ამ ტიპის მასწავლებლები, შეიძლება ითქვას, რომ პროფესიას პრაქტიკული მიზეზების გამო შეუერთდნენ. მათ სჯერათ, რომ ცვლილებების შეტანა შეუძლიათ, მაგრამ, ამავდროულად, პრაგმატულები არიან და აცნობიერებენ, რომ მათ სამუშაო კარგი ანაზღაურებითა და გრძელვადიანი არდადეგებით სჭირდებათ. მათთვის ეს ფაქტორები ძალიან მნიშვნელოვანია. მათ გამო შეიძლება პროფესიაზეც უარი თქვან. ამიტომაც, ისინი ისეთ სკოლებში მუშაობენ, სადაც, ამ მხრივ, კომფორტის ზონაში არიან. გარდა ამისა, ნაკლებადსავარაუდოა, რომ ამ ტიპის მასწავლებელმა მოსწავლეებს აღნიშნული პროფესიის არჩევა ურჩიოს.
ზომიერი
მასწავლებლის ეს ტიპი, საზოგადოებაში რაიმე მყარ შეხედულებას არ წარმოშობს. ერთი შეხედვით რთულია, გაიგო თუ რას ფიქრობს. თუმცა, სინამდვილე ის არის, რომ მათ ძალიან დიდი მოტივაცია აქვთ, თავიანთი საგანი უყვართ და პროფესიაში ამ მიზეზის გამო არიან. მათი ერთი ნაწილი სამუშაო სკოლას ადგილმდებარეობის, ხოლო მეორე ნაწილი პირადი თუ სკოლის სპეციფიკასთან დაკავშირებული მიზეზების გამო ირჩევს. როდესაც საქმე მოსწავლეებისთვის რეკომენდაციის გაცემას ეხება, ამ ტიპის პედაგოგი, შესაძლოა, ნაკლები ენთუზიაზმით გამოირჩეოდეს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცენტრის განცხადებაში განსაზღვრულია თითოეული საგნის მაქსიმალური ქულა და საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა
2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
პრეზენტაციის მიზანი იყო საახალწლო ტრადიციების გაცნობა
„არც მე გადავწყვეტდი პედაგოგობას, რომ არ მენახა, რატომ ეძებდნენ ბიჭ კადრს...“
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...