მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განმავითარებელი შეფასება თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას ადგენს და სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისკენაა მიმართული.
განმავითარებელი შეფასება მოსწავლის ინდივიდუალურ წინსვლას ზომავს. ამ ტიპის შეფასება ეხმარება როგორც მოსწავლეებს, ასევე მასწავლებლებს, მათ შეუძლიათ, დააკვირდნენ და გამოიტანონ დასკვნები თავიანთ მიღწევებზე, გაიაზრონ რისი სწავლება მოხდა, რა პრობლემები წარმოიშვა მიმდინარე სწავლების პროცესში და სწავლების რა ნაწილი მოითხოვს შემდგომ დახვეწას.
ეროვნული სასწავლო გეგმის თანახმად, განმავითარებელი შეფასების მიზნებია:
მისი ამოცანებია:
განმავითარებელი შეფასების დროს ძალიან მნიშვნელოვანია სწორი და ეფექტური უკუკავშირი. სწორედ უკუკავშირის მეშვეობით უნდა მოხდეს ნაკლოვანებების გამოსწორება, რაც საბოლოო ჯამში სწავლების პროცესს უფრო ეფექტურს გახდის.
მასწავლებელი განმავითარებელის შეფასების სტრატეგიების გამოყენებით უნდა დაეხმაროს მოსწავლეებს, კრიტიკულად გააანალიზონ თავიანთი მუშაობის ხარისხი და უჩვენოს, თუ როგორ შეიძლება მისი გაუმჯობესება. განმავითარებელი შეფასების არსი სწორედ მოსწავლეთა მიღწევების დონის ამაღლება და მათი შესაძლებლობების გაფართოებაა. წარმატების კრიტერიუმი კი იმით განისაზღვრება, თუ რა ისწავლა მოსწავლემ ახალი, რა გამოასწორა, რამდენად გაიზარდა მისი სწავლის ხარისხი წინარე შედეგებთან შედარებით.
როგორ გავხადოთ განმავითარებელი შეფასება ეფექტური?
შეგახსენებთ, რომ I-IV კლასებსა და V კლასის პირველ სემესტრში მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება გამოიყენება, V კლასის მეორე სემესტრსა და VI-XII კლასებში კი განმავითარებელთან ერთად აუცილებელია განმსაზღვრელი შეფასებაც.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
თუ ეროვნულებზე რეგისტრაციისას ზედმეტი თანხა გადაიხადეთ - ინსტრუქცია აბიტურიენტებისთვის
მნიშვნელოვან იინფორმაცია მასწავლებელისა და სპეციალური მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის
„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
კლასის ხელმძღვანელი გახლავთ აზა ლემონჯარია
ღონისძიება ჩატარდა ქართულ ენაზე, რომლის ორგანიზატორი გახლდათ ქართულის, როგორც მეორე ენის მასწავლებელი ლია ტონოიანი