მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ინკლუზიური განათლება დღემდე ერთ-ერთ გამოწვევად რჩება. მიუხედავად იმისა, რომ ამ მიმართულებით არაერთი წინგადადგმული ნაბიჯია, არიან სსსმ მოსწავლეები, რომლებიც გარკვეული ფაქტორების გამო ვერ იღებენ განათლებას და ერთ-ერთი ასეთი ფაქტის შესახებ ორგანიზაცია - ოჯახები დისკრიმინაციის წინააღმდეგ ინფორმაციას ავრცელებს.
როგორც ირკვევა, აუტიზმის მქონე მე-11 კლასის სკოლის მოსწავლეს ლუკას ეზღუდებოდა სკოლაში სიარული იმის გამო, რომ მისი კლასი სკოლაში მეორე ცვლაში დადიოდა. რადგანაც ლუკას სარეაბილიტაციო ცენტრში თერაპიებიც მეორე ცვლაში უტარდებოდა, ის ვეღარ დადიოდა სკოლაში და სრულიად მოწყვეტილი იყო სასწავლო პროცესს და სასწავლო გარემოს. ლუკა იდგა არჩევანის წინაშე - ან სკოლა უნდა აერჩია, ან თერაპიები.
ლუკას დედამ არაერთგზის სთხოვა სკოლას, რომ ხელი შეეწყოთ მისი შვილისთვის. მან სკოლას განცხადებითაც მიმართა, თუმცა სკოლიდან უარი მიიღო.
ლუკას დედამ დასახმარებლად მომართა FAD-ს.
ჩვენ მივწერეთ სკოლას, რომ ლუკას შემთხვევაში სკოლის მხრიდან მომხდარიყო „გონივრული მისადაგების“ გამოყენება, რაც გულისხმობდა იმას, რომ ლუკას კლასი გადაეყვანათ დილის ცვლაში, რომ ლუკას შეძლებოდა როგორც სკოლაში, ასევე სარეაბილიტაციო ცენტრში სიარული. წინააღმდეგ შემთხვევაში ადგილი ექნებოდა სკოლის მხრიდან ლუკას მიმართ ირიბ დისკრიმინაციას.
FAD-მა სკოლისგან მიიღო დადებითი პასუხი - 2022-2023 სასწავლო წლიდან ლუკას კლასი სწავლას გააგრძელებს პირველ ცვლაში და ლუკა შეძლებს როგორც სკოლაში, ასევე დღის ცენტრში სიარულს.
FAD-ი შეგახსენებთ, რომ შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოსწავლეების განვითარებასა და წინსვლისთვის უდიდეს როლს თამაშობს საჯარო სკოლაში სიარული, რაც მათი ხარისხიანი დამოუკიდებელი ცხოვრების გარანტიას უზრუნველყოფს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
6 ვალდებულება სკოლებს - განათლების მინისტრის ბრძანება გამოქვეყნდა
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ფორმატი მოსწავლეებს ეხმარება დისკუსიის, წერის,პრეზენტაციასა და შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებაში