მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
შვედეთის საბავშვო ბაღებში დიდი ყურადღება ექცევა პედაგოგის პროფესიულ კვალიფიკაციას, რომელიც თავის თავში მოიცავს ცოდნას მათ შორის კვებისა და ნუტრიციოლოგიის საკითხებში.
ამასთან, არსებობს სახელმწიფოს დაქვემდებარებული ორგანიზაცია, რომელიც შვედეთის საბავშვო ბაღებისა და სკოლების საკვებზეა პასუხისმგებელი. ორგანიზაცია განსაზღვრავს რეკომენდაციებს თუ რა საკვები უნდა მიირთვან ბავშვებმა, როგორი უნდა იყოს მენიუ, ულუფა და სერვირებაც კი.
ქვეყანაში ქეითერინგული კომპანიების პრაქტიკა არსებობს, რომლებიც საკვებს ამზადებენ და ბაღებს აწვდიან. შესაბამისად, გულდასმით მოწმდება საკვების წარმოებით, მომზადებითა და ტრანსპორტირებით დაკავებული კომპანიები. ისინი ვალდებულნი არიან გაიარონ ლიცენზია. მაგალითად, კომპანიას უნდა ჰქონდეს ცალკე სამზარეულო სივრცე ბავშვებისთვის, რომელთაც რაიმე პროდუქტზე აქვთ ალერგია. საკვების ტრანსპორტირებისას კი აუცილებლად უნდა შეინარჩუნონ გარკვეული ტემპერატურა. შემდეგ უკვე ბაღებმა უნდა შეინახონ საკვები განსაზღვრულ პირობებში. ამისთვის, კომპანია ბაღებს სპეციალურ გამათბობლებს აწვდის, საკვების მიწოდებამდე მისი ტემპერატურის შესანარჩუნებლად.
არიან ბაღები, რომლებსაც საკუთარი სამზარეულო აქვთ. მათ ლიცენზიის გავლის შემდეგ საკვების მომზადება თავად შეუძლიათ. იმ ბაღებში, კი რომელთა სამზარეულო სივრცე მოთხოვნებს ვერ აკმაყოფილებს, პერსონალი მხოლოდ საკვების სერვირებით არის დაკავებული.
მაგრამ სერვირებისასაც არსებობს გარკვეული ნორმები, რომლებსაც ბაღის თანამშრომლები იცავენ:ვეგეტარიანულ კერძებს იღებენ ის ბავშვებიც, რომელთა მშობლებიც ამას არ ითხოვენ, შედეგად ბავშვებს უყალიბდებათ გემოვნების უფრო ფართო სპექტრი, მათ თითქმის ყველაფრის ჭამა იციან.
საინტერესოა, რომ შვედეთის ბაღებში კვირაში ერთხელ ბავშვებს აძლევენ ბლინებსა და ბარდის წვნიანს, ამას ვიტამინებისა და მიკროელემენტების შემცველობასთან კავშირი არ აქვს - ეს შვედური ტრადიციაა, რომელიც უკვე მრავალი წელია შენარჩუნებულია. ბავშვებს ეს ტრადიცია ძალიან მოსწონთ.
ბავშვების ერთ-ერთი საყვარელი საკვები პასტაა, რომლის მომზადებისასაც, შესაძლო ალერგიის თავიდან ასაცილებლად, არ გამოიყენება კვერცხი. მარცვლეულიდან პოპულარულია კუსკუსი და ბულგური. ნახშირწყლებიდან - შვედ ბავშვებს განსაკუთრებულად უყვართ პიურე და კანიანად მომზადებული კარტოფილი. კარტოფილ ფრის და ზოგადად ზედმეტად შემწვარ საკვებს შვედეთის ბაღებში ვერ შეხვდებით.
ბაღში არის ბევრი დამატებითი ულუფა, ბავშვებს საკვების დამატება შეუძლიათ, მაგრამ ჭამის დაძალება მიღებული არ არის.
აღსანიშნავია, რომ მშობლები დეტალურად ინფორმირებულნი არიან თუ რას მიირთმევენ მათი შვილები - ეს საბავშვო ბაღების ერთ-ერთი ამოცანაა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...