სიახლეები
სიახლეები

2 საგამოცდო დავალება, რომლებმაც სტატუსის ამაღლების მსურველი მასწავლებლები „ჩაჭრა“
28-08-2022
-
+


წამყვანობისა და მენტორობის მსურველთა გამოცდაზე გასული მასწავლებლები მიღებული შედეგების გამო უკმაყოფილებას არ მალავენ. პედაგოგების დიდი ნაწილი აღნიშნავს, რომ ნაშრომები შეფასების კრიტერიუმების მიხედვით, ობიექტურად არაა გასწორებული. შედეგებით ყველაზე მეტად უკმაყოფილოები ის მასწავლებლები არიან, ვინც ტესტის I ვარიანტი წერა.

სოციალურ ქსელში მასწავლებლები საკუთარ ნაშრომებს საჯაროდ აზიარებენ და კოლეგებისგან ითხოვენ შეფასებას. როგორც აღმოჩნდა, იმ მასწავლებლების უმრავლესობას, რომლებმაც პროფესიული უნარების I ვარიანტი წერა, N27 და N31 დავალებების შეფასებაში 0-0 ქულა უწერია მაშინ, როდესაც N27 დავალება 3-ქულიანი იყო N31 კი 4-ქულიანი. მასწავლებლები 0 ქულით შეფასებას არ ეთანხმებიან და აღნიშნავენ, რომ ნაშრომში მინიმუმ 1-2 ქულას იმსახურებდნენ.

გთავაზობთ პროფესიული უნარების იმ 2 საგამოცდო დავალებას, რომლებმაც მასწავლებლები „ჩაჭრა“. აქვე გიზიარებთ შეფასების კრიტერიუმებს, თუ რის საფუძველზე გასწორდა აღნიშნული დავალებები.

დავალება N27

მაქსიმალური ქულა - 3

„ჩემი კლასელების ფანტაზიას ბოლო არ უჩანდა: ერთ დღეს ჩვენივე შეკერილი ტანსაცმლით მოვედით, მეორე დღეს ყველამ თავისი შინაური ცხოველი მოიყვანა... მესამე დღეს ლექსები ვწერეთ, მეოთხე დღეს საკუთარ თავს სახელი შევურჩიეთ და მთელი კვირა ჩვენივე მოფიქრებული სახელები გვერქვა; კიდევ სხვა დღეს ველოსიპედის ტარება გვასწავლეს... და ბოლოს: – ტიტა, შენ რას შემოგვთავაზებ? - განსაკუთრებულს ვერაფერს ვფიქრობდი და მასწავლებელს საცოდავი სახით შევაჩერდი. ჩემი გამოისობით ხვალ ჩვეულებრივი გაკვეთილი არ აგვცდებოდა. – ტიტა? – ვერაფერს ვფიქრობ, მასწ. კლასმა ამოიოხრა. – კარგი, ხვალ ჩვეულებრივი გაკვეთილი გვექნება, ზეგამდე რამე მოიფიქრე. მაგრამ მდგომარეობა არც ზეგ შეიცვალა და არც მაზეგ.“

− აღწერეთ სტრატეგია, რომელიც უნდა გამოიყენოს მასწავლებელმა იმისათვის, რომ დაეხმაროს მოსწავლეს პრობლემის დაძლევაში.
− დაასაბუთეთ თქვენი პასუხი.

დავალება N31

მაქსიმალური ქულა - 4

მონაცემთა ანალიზი 2006 წლიდან საქართველო მონაწილეობას იღებს სხვადასხვა საერთაშორისო შეფასებაში, მათ შორის, წიგნიერების საერთაშორისო კვლევაში (PIRLS). აღნიშნული კვლევის შედეგებმა ცხადყო, რომ საქართველოს სკოლებში აუცილებელია მოსწავლეთა წიგნიერების ამაღლებაზე ზრუნვა. PIRLS-ის კვლევის შედეგად მიღებული ერთ-ერთი შედეგი ასახულია დიაგრამაზე:

გააანალიზეთ დიაგრამაზე ასახული მონაცემები:

− წარმოდგენილ მონაცემებზე დაყრდნობით გამოკვეთეთ საკითხი და გამოიტანეთ დასკვნა.

− აღწერეთ სტრატეგია, რომელიც დაეხმარება მასწავლებელს თქვენ მიერ დასკვნაში ხაზგასმულ საკითხზე მუშაობაში.

− დაასაბუთეთ, როგორ შეუწყობს ის ხელს სწავლის ეფექტიანობას.

გაეცანით შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ გამოქვეყნებულ შეფასების კრიტერიუმებს, თუ როგორ და რის მიხედვით შეფასდა პედაგოგთა 3 და 4-ქულიანი ნამუშევრები.





კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

აბიტურიენტებისთვის ! - 10 ძირითადი პუნქტი საგამოცდო პროცესის შესახებ 

ექსკურსიისას მასწავლებლის მოთხოვნის შეუსრულებლობის გამო 200 ლარით დაჯარიმდებით

ქართული ენის სტანდარტი ცალკე დამტკიცდება - განათლების მინისტრი

ახალ საგანს სკოლებში 2025 წლის სექტემბრიდან ისწავლიან - ცვლილება საბაზო საფეხურს ეხება

გეგმური და არაგეგმური შემოწმებები საჯარო და კერძო სკოლებში - რა წერია დოკუმენტში

პიროვნება
„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი
სკოლები

ყვარლის N2 საჯარო სკოლის მოსწავლეებს დეზინფორმაციაზე შექმნილი ვიდეორგოლისთვის სერტიფიკატები გადაეცათ

დაბა მესტიის N3 საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა ქართული ენის დღე აღნიშნეს

პედაგოგი, მაია კვენეტაძე ცდილობს, გაკვეთილი ბავშვებისთვის იყოს სახალისო, საინტერესო, მრავალფეროვანი...

„სკოლა ულოცავს წარმატებას და მომავალში არაერთ გამარჯვებას უსურვებს საამაყო სპორტსმენს“

არაფორმალური განათლების ხელშეწყობა სკოლის ერთ-ერთი უმთავრესი პრიორიტეტია

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება