მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სკოლაში ყველა კლასს თავისი დამრიგებელი უნდა ჰყავდეს, რომელიც იზრუნებს მოსწავლეთა ფიზიკურ, პიროვნულ თუ სოციალურ განვითარებაზე.
შეიძლება ითქვას, რომ დამრიგებელი მოსწავლისთვის „მეორე დედაა“. მას ევალება, მუდმივად თვალყური ადევნოს თითოეულ მოსწავლეს და იზრუნოს მათ სრულფასოვან აღზრდაზე. მიუხედავად იმისა, რომ მასწავლებლები სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეებისგან დიდ სიყვარულს იღებენ, კლასის ხელმძღვანელობაზე უარს მაინც ბევრი პედაგოგი ამბობს. რა არის ამის მიზეზი?
დამრიგებლობაზე უარის თქმის მიზეზი შეიძლება ბევრი რამ იყოს, თუმცა გიზიარებთ 5 ყველაზე ხშირად დასახელებულ მიზეზს, თუ რატომ არ სურთ მასწავლებლებს კლასის ხელმძღვანელობა:
პასუხისმგებლობა - დამრიგებლობა დიდი პასუხისმგებლობაა. პედაგოგი თითოეულ მოსწავლეს ყურადღებას საკმარისად უნდა უთმობდეს, უნდა შექმნას მათთვის უსაფრთხო გარემო, იზრუნოს ყველა მოსწავლეზე, მათ უნდა შეუქმნას სწორი შეხედულებები, გამოუმუშაოს ისეთი უნარები, რომლებიც მოსწავლეებს ცხოვრებაში გამოადგებათ. დამრიგებელს ევალება, იცოდეს თითოეული მოსწავლის მიღწევები და „სისუსტეები“ ყველა საგანში და უნდა ზრუნავდეს სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეთა წარმატებაზე.
ანაზღაურების სიმცირე - დაკისრებულ ვალდებულებებთან შედარებით დამრიგებლის ანაზღაურება მცირეა. პედაგოგებს დამრიგებლობის დანამატი 101,25 ლარი ერიცხებათ. სწორედ მცირე ანაზღაურებიდან და ბევრი ვალდებულებიდან გამომდინარე მასწავლებლების ნაწილს დამრიგებლად ყოფნა არ უღირს.
მშობლებთან ხშირი კომუნიკაცია - დამრიგებელმა მშობლებს რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ) უნდა მიაწოდოს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ. შვილის შესახებ მიღებულ ინფორმაციას ზოგიერთი მშობელი არ ეთანხმება, რაც მასწავლებელსა და მშობელს შორის განხეთქილების მიზეზი ხდება ხოლმე, დაპირისპირებას ყველა პედაგოგი გაურბის და ამიტომ, მასწავლებელთა ნაწილი დამრიგებლობაზე უარს სწორედ იმიტომ ამბობს, რომ მშობლებთან ხშირი კომუნიკაციის სურვილი არ აქვს.
სამუშაო დრო - კლასის ხელმძღვანელს სახლში წასვლის უფლება არ აქვს იქამდე, სანამ მისი სადამრიგებლო კლასი გაკვეთილებს არ დაასრულებს. მაგალითად, თუ პედაგოგს დღის განმავლობაში პირველი სამი გაკვეთილი აქვს ჩასატარებელი, მისი სადამრიგებლო კლასის ცხრილში კი ამ დღეს ექვსი გაკვეთილია ჩანიშნული, დამრიგებელი სკოლიდან ვერ წავა, სანამ სადამრიგებლო კლასის ყველა მოსწავლე სკოლას არ დატოვებს. ეს წესი მასწავლებლებისთვის ერთგვარი შეზღუდვაა, ამიტომ ურჩევნიათ ჩაატარონ მხოლოდ საგნის გაკვეთილები, შემდეგ კი თავისუფალი დროით დატკბნენ.
ექსკურსიებისა და ღონისძიებების ორგანიზება - დამრიგებლის ერთ-ერთი ფუნქცია მოსწავლეებში შემოქმედებითი უნარების განვითარებაა, ამის გამო პედაგოგებს ღონისძიებების ორგანიზება უწევთ, რასაც დიდი დრო და ენერგია სჭირდება. ასევე საპასუხისმგებლოა ექსკურსიის დაგეგმვა და გასვლითი შემეცნებითი აქტივობის ორგანიზება. მასწავლებლების ნაწილი დამრიგებლობაზე უარს სწორედ ამ მიზეზით ამბობს, რომ ღონისძიებების ჩატარებისა და ექსკურსიების ორგანიზების სურვილი არ აქვთ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მთავრობის გადაწყვეტილებით ბავშვზე ზრუნვის 2025 წლის სახელმწიფო პროგრამა დამტკიცდა
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„მადლობა ამ ლამაზი, ხალისიანი და სიყვარულით სავსე დღისთვისბედნიერი 2025 წელი! გილოცავთ!“, - ამ სიტყვებით დაგვირგვინდა პირველი სემესტრიც და 2024 წელიც