მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი ალექსანდრე ჯეჯელავა ჟურნალ ''სარკეთან'' მიცემულ ინტერვიუში განათლების სისტემაზე საუბრობს.
გთავაზობთ ინტერვიუდან ამონარიდს.
- ბატონო ალექსანდრე, რაც მინისტრად დაინიშნეთ, ''მუღამში'' ხართ, თუ მოწყენილობას გრძნობთ?
- უკიდურეს ღელვაში ვარ, ''შარში'' გავეხვიე. ქართული განათლების გადაკეთება რთული ამოცანაა და ღელვას იწვევს. ვსწავლობ და ვვითარდები.
- რა გედარდებათ განათლების სისტემაში?
- ყველაზე მეტად მედარდება ბავშვების თავისუფალი აზროვნება. ადრე მასწავლებელი გეუბნებოდა სიმართლეს და შენ ვერ გადაწყვეტდი, შუშანიკი კარგი ქალი იყო თუ ცუდი. ახლა იმდენი ინფორმაცია მოდის, შეიძლება გაგიჟდე. ამიტომ თანამედროვე სკოლა ისეთი უნდა იყოს, ბავშვმა ამ არეულ გარემოში ჰარმონიულად იცხოვროს, თავისი აზრი ჰქონდეს. ჩვენ გვეჩვენება, რომ სკოლაში ცოდნის შეძენაა მთავარი და დაგვავიწყდა, რომ სკოლა, პირველ რიგში, აღმზრდელობითი დაწესებულებაა. ეს სტრატეგიული შეცდომაა.
- რის გაკეთებას გეგმავთ ამ მიმართულებით?
- სულ უნდა ვიარო სკოლებში. მასწავლებლებს ვეუბნები, რაც იცით, რომ ბავშვებისთვის კარგია, ის გააკეთეთ და ყურს ნურავის უგდებთ, ნუ გეშინიათ-მეთქი. მასწავლებელს პირველ რიგში, მხარდაჭერა და გვერდში დგომა სჭირდება.
- ბავშვიყლაპიას ჰგავსო, თქვენზე თქვა შალვა ნათელაშვილმა. გეწყინათ?
- ისეთი საყვარლები არიან ბავშვები, შეიძლება ვინმე გადამეყლაპოს და კიდევაც გამართლდება ნათელაშვილის ნათქვამი. ხუმრობა, მათ შორის ჩემს თავზე, ძალიან პოზიტიური რამაა და სხვა სამსახურებში შენიშვნაც კი მიმიღია, რადგან ისეთ რამეებზე მეცინება, რაზეც, წესით, არ უნდა მეცინებოდეს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა