სიახლეები
სიახლეები

„შეაჩერეთ ბაღებში კადრების შემცირების პროცესი... მიუღებელია ამის ხარჯზე ბავშვთა კვებისა და სხვა პირობების გაუმჯობესება“ - პროფკავშირის წერილი მერს
31-08-2022
-
+


წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის სააღმზრდელო დაწესებულებებში კადრებს ამცირებენ; სააღმზრდელო-საგანმანათლებლო დაწესებულებათა მართვის ცენტრის დირექტორის ბრძანების საფუძველზე, ბაღების თანამშრომლებს, სამსახურიდან ოპტიმიზაციის მიზეზით ათავისუფლებენ.

საკითხი პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალმა პროფკავშირმა შეისწავლა, გამოვლინდა არაერთი შეუსაბამობა და ორგანიზაციამ წერილით მიმართა წალენჯიხის მერს, რომელსაც უცვლელად გთავაზობთ:

„ღია წერილი წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის მერს

ბატონო გიორგი, გავეცანით, თქვენ მიერ, მიმდინარე წლის 26 აგვისტოს დამტკიცებული ბრძანების (N126.126.22381) საფუძველზე, ა(ა)იპ წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის სკოლამდელი სააღმზრდელო-საგანმანათლებლო დაწესებულებათა მართვის ცენტრის დირექტორის ბრძანებას (N61) „შიდა სტრუქტურული და საშტატო ოპტიმიზაციის განხორციელების შესახებ“.

მიგვაჩნია, რომ საშტატო ოპტიმიზაციის საფუძვლით სკოლამდელი დაწესებულებებში თანამშრომელთა რიცხოვნების შემცირება და მათთან შრომითი ხელშეკრულების შეწყვეტა ეწინააღმდეგება „ადრეული და სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების შესახებ“ საქართველოს კანონის მოთხოვნებს. ყოველგვარ ლოგიკასა და სამართლიანობას არის მოკლებული თქვენი არგუმენტები და საკითხი მოითხოვს დეტალურ შესწავლას, რომლის ამოსავალი წერტილი უნდა იყოს ზემოაღნიშნული კანონის მოთხოვნების დაცვა.

საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალი პროფკავშირისთვის კატეგორიულად მიუღებელია თქვენი მოსაზრება, შტატების შემცირების ხარჯზე, ბავშვთა კვების და სხვა პირობების გაუმჯობესების შესახებ. თქვენი განმარტებით, წალენჯიხის საბავშვო ბაგა-ბაღებში დაბალკალორიული საკვებია და აღსაზრდელებს არ გააჩნიათ სათამაშოები და წიგნები.

სკოლამდელი ასაკის აღსაზრდელებს, კარგ კვებასთან და საგანმანათლებლო რესურსებთან ერთად, სჭირდებათ მომსახურე პერსონალი, რომელთა რაოდენობა განსაზღვრულია „ადრეული და სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების შესახებ” საქართველოს კანონით, ბავშვთა რაოდენობათა თანაფარდობის პრინციპით. როგორც ჩვენთვის ცნობილია, ისევე როგორც უმრავლეს მუნიციპალიტეტში კანონის ზემოაღნიშნული მოთხოვნები არ სრულდება და დასაქმებულთა შემცირების ნაცვლად, აუცილებელია კადრების დამატება, მართებულად განსაზღვრული ფუნქცია-მოვალეობებით.

ოპტიმიზაცია არ ნიშნავს მხოლოდ შემცირებას. ბავშვთა საკეთილდღეოდ ოპტიმიზაცია-ოპტიმალური ვარიანტის შემუშავება, ითვალისწინებს დამატებით საჭირო კადრების მოზიდვას, მაგალითად, საბავშვო ბაგა-ბაღებში ცვლიანობის სისტემის დასანერგად და სხვა.

საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალი პროფკავშირი კატეგორიულად არ ვეთანხმებით თქვენს გადაწყვეტილებას და მოგიწოდებთ შეაჩეროთ პროცესი. ასევე, შემდგომი გართულებების თავიდან აცილების მიზნით, „ადრეული და სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-10-ე მუხლის, მე-3 პუნქტის, „თ“ ქვეპუნქტის თანახმად, პედაგოგთა პროფკავშირთან გაიაროთ კონსულტაციები, შრომითი ხელშეკრულების სავალდებულო პირობების სრულყოფის და საჭირო, დამატებითი კადრების შერჩევის მიზნით“.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სააღდგომოდ 18 წლამდე ბავშვები 100 ლარის ღირებულების პროდუქტს მიიღებენ - მუნიციპალური ბიუჯეტი

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

ბავშვები ღონისძიებისთვის განსაკუთრებულად ემზადებოდნენ

ბავშვებისთვის აღნიშნულ აქტივობაში მონაწილეობა არა მხოლოდ ემოციური, არამედ ძალზე საინტერესო გახლდათ

ღონისძიებაში მე-3 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობდნენ, ხოლო ხელმძღვანელი გახლდათ პედაგოგი ივეტტა პეტროსიანი

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

სიახლეები
საზოგადოება