მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლების სტრატეგიის დოკუმენტში, რომელიც მთავრობამ ახლახან დაამტკიცა საუბარია იმ გამოწვევებზე, რომლებიც ამჟამად ფიქსირდება სააღმზრდელო დაწესებულებებში კვალიფიციური კადრების მიმართულებით.
„სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებების პერსონალის დიდ ნაწილს არ აქვს შესაფერისი კვალიფიკაცია. დასაქმებულთა უმრავლესობამ განათლება საბჭოთა კავშირის პერიოდში მიიღო და მას შემდეგ, მოკლებულია პროფესიული გადამზადების შესაძლებლობებს (UNICEF, 2018). ზოგადსაგანმანათლებლო სისტემის მასწავლებელთა უმრავლესობა არ ფლობს მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლებისა და შეფასების მეთოდებთან დაკავშირებულ შესაბამის კომპეტენციებს. მასწავლებლების პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის მიმართულებებით გადადგმული ნაბიჯების მიუხედავად, 2017-2019 წლებში გამოცდაზე საგნობრივი მიმართულებით მინიმალური შედეგი აჩვენა მასწავლებლების საშუალოდ 25%-მა, ხოლო პროფესიული უნარების მიმართულებით − 27%-მა. სქემით განსაზღვრული მაქსიმალური შედეგი კი 60% და უფრო მაღალი, ერთდროულად როგორც საგნობრივი, ასევე პროფესიული უნარების გამოცდაში, მასწავლებლების მხოლოდ 1,5 %-მა დააფიქსირა (სახელმწიფო აუდიტის სამსახური, 2021). პანდემიიდან გამომდინარე, 2020 წელს მასწავლებელთა პროფესიული კომპეტენციის გამოცდა არ ჩატარებულა. რაც შეეხება 2021 წელს, გამოცდაზე საგნობრივი მიმართულებით მინიმალური შედეგი აჩვენა მასწავლებლების საშუალოდ 20 %-მა, ხოლო პროფესიული უნარების მიმართულებით - 25 %-მა. სქემით განსაზღვრული მაქსიმალური შედეგი (60% და უფრო მაღალი), ერთდროულად როგორც საგნობრივი, ასევე, პროფესიული უნარების გამოცდაში, მასწავლებლების მხოლოდ 6,7 %-მა დააფიქსირა.
დაბალია მასწავლებლების პროფესიულ განვითარების აქტივობებში მონაწილეობის მაჩვენებელი. PISA-ს ფარგლებში გამოკითხულ მასწავლებელთა მხოლოდ 37%-მა აღნიშნა, რომ მონაწილეობდა პროფესიული განვითარების რაიმე აქტივობაში, რაც ჩამოუვარდება OECD-ის საშუალო მაჩვენებელს, 53 %-ს (UNICEF, 2021)“, - ნათქვამია ოფიციალურ დოკუმენტში.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...