სიახლეები
სიახლეები

მოსწავლის განმავითარებელი შეფასების ინსტრუქცია და პრაქტიკული სავარჯიშო პედაგოგებისთვის
11-09-2022
-
+


როგორ უნდა მოხდეს მოსწავლის განმავითარებელი შეფასება, როგორ უნდა შევუწყოთ მოსწავლეს ხელი განმავითარებელი შეფასების გამოყენებით? - აღნიშნულ კითხვებს პასუხს ზოგადი განათლების რეფორმის დეპარტამენტი სცემს.

განმავითარებელი შეფასების წარმოებისას გასათვალისწინებელია რამდენიმე გარემოება:

• სწავლა-სწავლება და განმავითარებელი შეფასება არის განუყოფელი ნაწილი. თუკი მასწავლებელი მოსწავლეებს ეხმარება კომპლექსური დავალების შესრულებაში და ადეკვატურ უკუკავშირს აძლევს, ეს იმას ნიშნავს, რომ მასწავლებელი განმავითარებელ შეფასებასაც აწარმოებს. ადეკვატურ უკუკავშირში იგულისხმება (1) მოსწავლის მიღწევებისა და პრობლემების კონკრეტული აღწერა; (2) გრძელვადიან მიზნებთან მიმართებით პროგრესზე და სამუშაო პროცესზე მკაფიოდ ორიენტირებული კომენტარი; (3) იმის ანალიზი, თუ რა უწყობს/უშლის ხელს მოსწავლის წინსვლას. ეს ანალიზი უნდა გულისხმობდეს მასწავლებლის თვითშეფასებასაც.

• გარდა ზემოთქმულისა, მასწავლებელი ვალდებულია, მოსწავლის მიღწევების შესახებ ინფორმაცია გაუზიაროს მშობლებს, კათედრის წევრებს, სკოლის ადმინისტრაციას. საამისოდ შეიძლება გამოყენებულ იქნას სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის - შემაჯამებელი განმავითარებელი კომენტარი.

როგორ უნდა მოხდეს მოსწავლის მიღწევების აღწერა? მოსწავლე კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის პროცესში გზადაგზა სწავლობს ქვესაკითხებს. ამ პროცესში მას ხვდება გარკვეული ბარიერები, უშვებს შეცდომებს, რომელიც მას ხელს უშლის ცოდნის ურთიერთდაკავშირებასა და ორგანიზებაში ქვეცნებებთან და სამიზნე ცნებებთან მიმართებით. მასწავლებლის ამოცანაა, აღწეროს ეს პრობლემები და ჩამოაყალიბოს კომენტარი მათ გასაუმჯობესებლად.

სავარჯიშო:

ცხრილზე დაყრდნობით ივარაუდე, რა ტიპის პრობლემები შეიძლება შეექმნას საშუალო საფეხურის მოსწავლეს მეორე სვეტში მოცემული ქვესაკითხების გააზრებისას და მესამე სვეტში მოცემული ანალიტიკური შეკითხვების განხილვისას? გამოთქვი ვარაუდი, რა შეცდომები შეიძლება დაუშვას მასწავლებელმა ამ საკითხებზე მუშაობის პროცესში.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

აქვს თუ არა სკოლას უფლება მოსწავლე გარიცხოს ? 

6 ვალდებულება სკოლებს - განათლების მინისტრის ბრძანება გამოქვეყნდა

3 აკრძალვა აპლიკანტებისთვის - NAEC დეტალებზე

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

„მადლობა ამ ლამაზი, ხალისიანი და სიყვარულით სავსე დღისთვისბედნიერი 2025 წელი! გილოცავთ!“, - ამ სიტყვებით დაგვირგვინდა პირველი სემესტრიც და 2024 წელიც  

ეს დღე იქ მყოფი თითოეული ადამიანისთვის საინტერესო, დასამახსოვრებელი და სახალისო იყო


ფორმატი მოსწავლეებს ეხმარება დისკუსიის, წერის,პრეზენტაციასა და შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებაში

კონკურის შემდეგ მოსწვლეები სიგელებით დაჯილდოვდნენ

საინტერესო

მასთან დაკავშირებით საინტერესო ლეგენდა არსებობს 

ერთ-ერთი დავალების შესასრულებლად, მთელი გუნდი გიგანტური სანტას ქუდის ქვეშ გადაადგილდება

სხვა მაგალითებს აქვთ მასწავლებლის მინაწერიც

ძალიან გაგიჭირდებათ ისეთი ოჯახის პოვნა, სადაც ნაძვის ხის სათამაშო ბურთები არ არის

სიახლეები
საზოგადოება