სიახლეები
სიახლეები

შეუძლია თუ არა დამრიგებელს, უარი თქვას „სუსტ“ მოსწავლეზე - დაშვებულია თუ არა კლასების დაკომპლექტება მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების მიხედვით
22-09-2022
-
+


მრავალრიცხოვან სკოლებში, სადაც რამდენიმე პარალელური კლასი არსებობს, ხშირად ჩნდება კითხვა, კომპლექტდება თუ არა კლასები მოსწავლეთა შესაძლებლობებისა და უნარ-ჩვევების მიხედვით? აქვს თუ არა დამრიგებელს უფლება, უარი თქვას დაბალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეზე?

მშობლების მხრიდან ასევე არსებობს კითხვა, მეტყველებს თუ არა კლასების ნუმერაცია მოსწავლეთა აკადემიურ მოსწრებაზე? მაგალითად, პარალელურ კლასებს შორის ნუმერაციით პირველი სჯობია თუ არა სწავლა-სწავლებით ნუმერაციით მეოთხეს (პირობითად)? შესაძლებელია კი კლასების ისე დაკომპლექტება, რომ სწავლის მხრივ ძლიერმა მოსწავლეებმა ერთად მოიყარონ თავი, „სუსტები“ კი ცალკე კლასში აღმოჩნდნენ?

ეროვნული სასწავლო გეგმის თანახმად, სწავლა-სწავლების პროცესში თანასწორუფლებიანობის დაცვა უმნიშვნელოვანესია. სწორედ ამ მიზნით:

დაუშვებელია მოსწავლეების განაწილება კლასებში აკადემიური მოსწრების მიხედვით;

ასევე დაუშვებელია, რომ საჯარო სკოლამ დააწესოს ბარიერები მოსწავლეთა მიღებასთან დაკავშირებით და მიიღოს მხოლოდ სასკოლო მზაობით გამორჩეული ან მაღალი აკადემიური მოსწრების მქონე მოსწავლეები. (ამ პუნქტის მოქმედება არ ვრცელდება საგნის/საგნების გაძლიერებული სწავლების სტატუსის მქონე საჯარო სკოლისთვის);

აქედან გამომდინარე, არც დირექციას და არც დამრიგებელს არ აქვთ კლასების „ძლიერებად“ და „სუსტებად“ დაყოფის უფლება. არც ნუმერაცია მეტყველებს იმაზე, თუ როგორი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები სწავლობენ კლასში.

განვითარების თანაბარი შესაძლებლობის მისაცემად, სკოლა ვალდებულია მოსწავლეები უზრუნველყოს მრავალფეროვანი სასწავლო პროცესით, რაც იმას ნიშნავს, რომ მასწავლებლებმა სხვადასხვა უნარ-ჩვევებისა და შესაძლებლობების მოსწავლეებთან ინდივიდუალური მიდგომები, მეთოდები და სტრატეგიები უნდა გამოიყენონ.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

 მთავრობის გადაწყვეტილებით ბავშვზე ზრუნვის 2025 წლის სახელმწიფო პროგრამა დამტკიცდა

სკოლაში შესვლის მურველთა ასაკი 2025 წელს ბოლოჯერ შეიცვლება - დეტალები

აქვს თუ არა სკოლას უფლება მოსწავლე გარიცხოს ? 

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

„მადლობა ამ ლამაზი, ხალისიანი და სიყვარულით სავსე დღისთვისბედნიერი 2025 წელი! გილოცავთ!“, - ამ სიტყვებით დაგვირგვინდა პირველი სემესტრიც და 2024 წელიც  

ეს დღე იქ მყოფი თითოეული ადამიანისთვის საინტერესო, დასამახსოვრებელი და სახალისო იყო


ფორმატი მოსწავლეებს ეხმარება დისკუსიის, წერის,პრეზენტაციასა და შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებაში

კონკურის შემდეგ მოსწვლეები სიგელებით დაჯილდოვდნენ

საინტერესო

მასთან დაკავშირებით საინტერესო ლეგენდა არსებობს 

ერთ-ერთი დავალების შესასრულებლად, მთელი გუნდი გიგანტური სანტას ქუდის ქვეშ გადაადგილდება

სხვა მაგალითებს აქვთ მასწავლებლის მინაწერიც

ძალიან გაგიჭირდებათ ისეთი ოჯახის პოვნა, სადაც ნაძვის ხის სათამაშო ბურთები არ არის

სიახლეები
საზოგადოება